مدارس کانادا و هزینه های تحصیل در آن

مدارس کانادا و هزینه های تحصیل

مدارس کانادا و هزینه های تحصیل در این مدارس

مدارس کانادا و هزینه های تحصیل | از جمله محبوب ترین کشور ها برای خانواده ها جهت تحصیل فرزندانشان در مدارس آن، کشور کاناداست. کانادا دارای مدارس بین المللی بسیاری است که دارای سطح کیفی و علمی بالایی نیز می باشند، به همین دلیل بسیاری از والدین ترجیح می دهند فرزندانشان در این کشور ادامه تحصیل دهند. وجود مدارس با کیفیت زیاد موجب می شود هر شخص انتخاب های فراوانی داشته باشد.

سیستم آموزشی در کشور کانادا به صورت ملی و یکپارچه اداره نمی شود و هر یک از ۱۳ ایالت کانادا سیستم آموزشی و قواعد خاص خود را دارند و تصمیم گیری ها به صورت جداگانه گرفته و اجرایی می شود. با این وجود همچنان تفاوت های کمی میان ایالات از نظر سیستم آموزشی وجود دارد و تفاوت ها محدود به برنامه درسی، زبان، روش های ارزیابی و سیاست های پاسخگویی می باشد.

به طور کلی سن تحصیل در مدارس کانادا غالبا بین ۶ تا ۱۶ سال می باشد. دانش آموزانی که سنشان کمتر از سن قانونی است، باید شرایط خاصی را رعایت کنند. در بعضی از ایالت های کانادا سنین ۱۸ و و در بعضی دیگر ۱۹ سالگی سن قانونی محسوب می شود. خانواده ها برای تحصیل فرزندانشان در کانادا باید ثابت کنند که در طول تحصیل و اقامت فرزنداشان از پشتیبانی و مراقبت لازم برخوردار است. که از طریق یکی از این دو روش می توان آن را اثبات کرد:

  • یا با والدین یا سرپرست قانونی خود به کانادا بیایند.
  • یا یک سرپرست در کانادا داشته باشند.

مدارس کانادا و هزینه های تحصیل | سرپرست، یک شخص بزرگسال است که باید شهروند کانادایی یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد و مسئولیت دانش آموز را برعهده گیرد. اما مهمترین نکته در این زمینه این است که دانش آموزان کمتر از ۱۲ سال می توانند به همراه یکی از والدین در کانادا اقامت داشته باشند به این معنی که به یکی از والدین دانش آموز می تواند به عنوان همراه ویزای کانادا دریافت کند و در زمان تحصیل فرزند خود را همراهی کند. البته لازم به ذکر است که همراه دانش آموز اجازه کار در کانادا را ندارد و ویزای همراه برای وی آثار اقامتی در پی ندارد.

مدارس دولتی کانادا

دانش آموزان بسیاری قصد تحصیل در مدارس دولتی کانادا را دارند که برای رسدن به این هدف لازم است قیم کودک در کانادا اقامت داشته باشند. فقط مواقعی دانش آموز فقط زمانی می تواند از خدمات و آموزش رایگان مدارس دولتی کانادا بهره مند شود که والدین دانش آموز مجوز اقامت در کانادا را داشته باشند. از آنجایی که این مدارس متقاضی زیادی برای تحصیل دارند بهتر است دانش آموزان زودتر برای ثبت نام اقدام کنند.

مدارس خصوصی کانادا

مدارس کانادا و هزینه های تحصیل | مهاجرین بین المللی بیشتر گرایش به تحصیل در مدارس خصوصی دارند دلیل این امر نیز این است که این مدارس در اغلب در حوزه ها و رشته های خاصی مانند موسیقی یا هنر فعالیت دارند و فعالیت های فوق برنامه بسیاری برای دانش آموزان در نظر می گیرند این امر می تواند باعث کسب تجربه در آن حوزه تحصیلی می شود. البته لازم به ذکر است که مدارس خصوص هزینه بیشتری دریافت می کنند.

مدارس شبانه روزی کانادا

این مدارس همانطور که از عنوانشان نیز پیداست به صورت شبانه روزی با امکانات بسیار متفاوت و متنوعی اداره می شوند و به طبع هزینه این مدارس نیز نسبت به دیگر مدارس بیشتر است. دانش آموزان کل طول شبانه روز را در مدارس هستند پس بر فراگیری دروس، مشارکت جمعی، زندگی در اجتماع و ارتباط با افراد را فرا میگیرند.

تحصیل دبیرستان در کانادا

مدارس کانادا و هزینه های تحصیل | با توجه به ایالتی اداره شدن دبیرستان های کانادا، دوره دبیرستان یا متوسطه دوم در اغلب ایالت های کانادا از پایه تحصیلی ۹ تا ۱۲ می باشد یعنی در ۱۸ سالگی به اتمام می رسد و تحصیل دبیرستان در کانادا در ایالت های کبک، ساسکاچوان، پرنس ادوارد و آلبرتا در ۱۶ سالگی به اتمام می رسد.

متقاضیان با توجه به هدفی که برای آینده دارند، یعنی مستقیم وارد بازار کار بشوند یا به تحصیل ادامه دهند، در دبیرستان مخصوص ثبت نام می کنند و دروس مربوطه را مطالعه می نمایند. برای این دوره نیز مدارس دولتی، خصوصی و شبانه روزی وجود دارد که هزینه تحصیل در هر کدام متفاوت می باشد.

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در کانادا

  • هزینه تحصیل در دبستانهای کانادا: بین ۸,۰۰۰ تا ۱۶,۰۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا:‌ بین ۱۲,۰۰۰ تا ۱۶,۰۰۰ دلار

میانگین شهریه مدارس دولتی در شهرهای بزرگ هر استان کانادا

هزینه تحصیل در شهر ونکوور ایالت بریتیش کلمبیا :  ۱۵,۲۵۰ دلار کانادا
هزینه تحصیل در شهر تورنتو در ایالت انتاریو: ۱۶,۰۰۰ دلار کانادا
هزینه تحصیل در شهر مونترال ایالت کبک:  ۱۲,۵۰۰ دلار کانادا

هزینه تحصیل در شهر ادمونتون در ایالت آلبرتا: ۱۲,۵۰۰ دلار کانادا
هزینه تحصیل در شهر وینیپگ در ایالت منیتوبا: ۱۱,۵۰۰ دلار کانادا
هزینه تحصیل در شهر مونکتون در ایالت نیوبرانزویک:  ۱۳,۹۵۰ دلار کانادا

هزینه تحصیل در شهر سنت جانز در ایالت نیوفاندلند و لابرادور : ۱۳,۷۵۰ دلار کانادا
هزینه تحصیل در شهر شارلوت تاون ایالت جزیره پرنس ادوارد:  ۱۰,۶۰۰ دلار کانادا
هزینه تحصیل رجاینا در استان ساسکاچوان:  ۱۲,۹۰۰ دلار کانادا

هزینه تحصیل در مدارس شبانه کانادا

مدارس کانادا و هزینه های تحصیل | شهریه مدارس شبانه روزی شامل هزینه های تحصیل و هزینه های اقامت در خوابگاه دانشجویی و وعده های غذایی می‌شود. در برخی از مدارس این هزینه شامل یونیفرم و برخی امور فراغتی هم می‌شود.

شهریه تحصیل در مدارس شبانه کانادا: ۳۰,۰۰۰ دلار تا ۸۰,۰۰۰ دلار


بورسیه هنر و طراحی دانشگاه UNSW سیدنی استرالیا | تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار در هلند و آمریکا | بورسیه کارشناسی ارشد MBA آکسفورد


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان