قوانین کار دانشجویی در کشورهای خارجی 

کار دانشجویی

قوانین کار دانشجویی در کشورهای خارجی 

کار های دانشجویی

بطور کلی دانشجویان برای انجام کار دانشجویی دو گزینه کار Off-campus و کار On-campus پیش رو دارند. مشاغل Off-campus به کارهای دانشجویی خارج دانشگاه مانند پیشخدمت های رستوران، تدریس خصوصی، صندوق داری و … گفته می شود. مشاغل On-campus نیز به کارهای داخل دانشگاه مانند دستیاری تدریس، دستیار پژوهشی، کار در آزمایشگاه ها و کتابخانه ها گفته می شود.

☑️ پیشنهاد مطالعه: تحصیل در استرالیا

 کار دانشجویی در کانادا 

دانشجویان برای کارهای دانشجویی خارج از دانشگاه باید دارای استادی پرمیت بوده و دانشجوی تمام وقت در یک موسسه آموزشی معتبر باشند. دانشجویانی که بصورت تمام ‌وقت تحصیل می کنند، حداکثر ۲۰ ساعت و دانشجویانی که تحصیل آنها بصورت پاره ‌وقت هستند حداکثر ۴۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند. در ایام تعطیلات نیز تمامی دانشجویان مجاز به انجام کار تمام وقت هستند.

کار دانشجویی در آلمان 

آشنایی با زبان آلمانی حداقل در سطح B1 نقش مهمی در گرفتن کار دانشجویی دارد. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند ۱۲۰ روز به صورت تمام وقت در سال کار کنند. در ایام تعطیلات رسمی و یا آخر هفته نیز می توانند مشغول به کار شوند بطوریکه این جزو ۱۲۰ روز به حساب نمی‌آیند.

حداقل دستمزد دانشجویان در آلمان، ساعتی ۹ یورو و در بعضی شهر ها ۱۰ یورو است. بنابراین اگر دانشجو هفته ای دو روز با حداقل دستمزد مشغول به کار شود، می‌تواند ۹۰ درصد هزینه های زندگی دانشجویی را تامین کنند. اگر دانشجویان در ماه ۴۵۰ یورو درآمد داشته باشند از مالیات معاف می‌شود.

کار دانشجویی در هلند

دانشجویان بین المللی که اهل اتحادیه اروپا نیستند، برای کار در هلند باید مجوز داشته باشند. در این صورت اجازه کار دانشجویی را برای تمام ماه های سال به مدت ۱۶ ساعت در هفته را دارند. البته در ماه های ژوئن، جولای و آگوست دانشجو اجازه کار تمام وقت را دارد. میزان درآمد و دستمزد دانشجویان برای یک شغل پاره وقت بین ۱۱ تا ۱۴ یورو در ساعت متغیر است و تقریبا در ماه در حدود ۵۷۰ یورو درآمد خواهند داشت. درآمد های کمتر از ۶,۴۷۵ یورو در سال مالیات ندارد.

راهنمای نگارش انگیزه نامه | پرداخت هزینه ویزای استرالیا | مهاجرت به کانادا

کار دانشجویی در انگلستان

دانشجویان با دو تا محدودیت برای کار مواجه هستند. محدویت از طرف دانشگاه های محل تحصیل، محدودیت از طرف دولت. بنابراین شما بایستی برای کار همزمان با تحصیل به قوانینی که در ویزای خود یعنی Tier 4 برای تحصیل انگلستان دارید توجه کنید. بطور کلی دانشجویان بین المللی می توانند تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. حداقل دستمزدی که دانشجویان می توانند دریافت کنند تقریبا ۷ پوند در ساعت می باشد.

از این رو به طور میانگین با کار دانشجویی می توان ماهانه حدود ۶۰۰ پوند از هزینه زندگی را پوشش داد. برای دوره های تحصیلی زیر ۶ ماه، دانشجویان مجاز به کار کردن نیستند و در دوره های تحصیلی بیش از ۶ ماه تا ۱۲ ماه، دانشجو مجاز به ۱۰ ساعت کار در هفته هستند.

کار دانشجویی در نروژ

دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون گرفتن مجوز کاری به مدت ۲۰ ساعت در هفته می توانند مشغول به کار شوند. اما سایر دانشجویان از کشورهای دیگر بایستی مجوز کاری داشته باشند. از این رو دانشجویان مقطع کارشناسی حدود ۱۰ ساعت در هفته، دانشجویان مقطع ارشد ۲۰ ساعت در هفته و دانشجویان مقطع دکتری ۳۰ ساعت در هفته مجاز به کار هستند. میزان حقوق و دستمزد در نروژ متناسب با شغل معمولا در حدود ۲۳ تا ۷۱ کرون می باشد.

کار دانشجویی در ایتالیا

دانشجویان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای کار دانشجویی به اجازه کار خاصی نیاز ندارند و می توانند ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. اما دانشجویان از سایر کشورهای خارج از اتحادیه اروپا بایستی درخواست مجوز کار بدهند. دانشجویان بین المللی مجاز هستند تا ۴ ساعت در روز و یا ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند. درآمدی که دانشجویان از طریق کار دانشجویی ممکن است بدست بیاورند مبلغی در حدود بین ۵۰۰ یورو به بالا در ماه می تواند باشد.

کار دانشجویی در سوئیس

مدت زمان مجاز کار دانشجویان در هفته کاملاً به مقطع تحصیلی بستگی دارد و متغیر خواهد بود. بر این اساس متقاضیان مقطع کارشناسی حدوداً ۱۰ تا ۱۵ ساعت در هفته، در مقطع ارشد حدوداً ۱۵ تا ۳۰ ساعت در هفته و در مقطع دکتری ۳۰ ساعت با بالا در هفته اجازه کار دانشجویی دارند. دانشجویان بین المللی می توانند با انجام کار دانشجویی در سوئیس درآمدی بین ۲۰-۲۶ فرانک در ساعت را کسب کنند.

نگارش کورس دیسکریپشن | نگارش ایمیل مکاتباتی | نگارش SOP | نگارش CV | نگارش توصیه نامه

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان