چگونه شرح دروس یا Course Description بنویسیم؟

شرح دروس یا Course Description

شرح دروس یا Course Description برای اپلای

شرح دروس یا Course Description | متقاضیان پذیرش تحصیلی در کشور های خارجی و دانشجویان بین المللی با کلمه شرح دروس یا Course Description آشنایی دارند، این مدرک جزو مدارکی است که دانشگاه های مقصد و یا سفارت برای تکمیل پرونده دانشجو از او درخواست خواهد کرد.

☑️ پیشنهاد مطالعه: تحصیل در استرالیا

دانشجویان برای ارائه کورس دیسکریپشن اقدام به نگارش غیر اصولی آن و یا دریافت آن از سایت های نامعتبر می کنند که می تواند تاثیر منفی در روند اخذ ویزا و پذیرش تحصیلیشان داشته باشد و تمامی مراحل درخواستشان را به خطر بی اندازد.

شرح دروس یا همان چارت تحصیلی شامل تمامی دروسی است که دانشجو طی دوره تحصیلی گذرانده است و برای ارائه به دانشگاه مقصد باید به زبان انگلیسی آماده و ترجمه شود. این فایل علاوه بر لیست دروس باید شامل توضیحات کامل، سیلابس، تعداد واحد، نوع درس، دروس پیش نیاز درصورت وجود و لیست منابع درسی درصورت وجود باشد.

در برخی از دانشگاه های اروپایی و استرالیایی مانند دانشگاه ملبورن کورس دیسکریپشن از جمله مدارک ضروری محسوب می شود. بنابراین کورس دیسکریپشن عبارت است از نام دروس دوره کارشناسی، تعداد واحدهای هر درس و شرح مطالب و سرفصل‌هایی که در آن درس ارائه می شود که به زبان انگلیسی باید تهیه شود.که در ایران توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده است و دانشگاه ها آنها را برای دانشجویان ارائه می دهند.

بصورت خیلی ساده و مختصر، شرح دروس یا Course Description همان شرح دروس یا سرفصل دروس است که در ایران توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده است و دانشگاه ها آنها را برای دانشجویان ارائه می دهند.

دلیل خواستن کورس دیسکریپشن یا شرح دورس این است که دانشگاه های خارجی قصد دارند تا درک بهتری از دانشجویی که قصد دارند جذب کنند کسب کنند که در کشور خود چه دروسی را آموزش دیده اند. بنابراین متقاضی می تواند یا از وزارت علوم کورس دیسکریپشن درخواست کند که اصل سرفصل منطبق با سال تحصیلی را به وی تحویل دهند یا می تواند از دانشگاه خود درخواست کورس دیسکریپشن کند.


پیشنهاد مطالعه بیشتر:

نگارش کورس دیسکریپشن | ترجمه شرح دروس با کمترین هزینه


نکات لازم برای نگارش کورس دیسکریپشن:

  • مهمترین بخش نگارش شرح دروس یا Course Description این است که باید اپتدا دروس دوره ای که در ایران گذراندید با دروس همان رشته در کشور مقصد مقایسه کنید. پس متناسب با آن توضیحات هر درس را بنویسید.
  • توضیحات مربوط به دروس باید مختصر و مفید بوده و در حدود ۳ الی ۴ سطر توضیح کافیست و حداقل کمتر ۸۰ کلمه باشد
  • از عبارات مختصر مبتنی به نتایج توصیفی استفاده کنید.
  • شرح دروس و کورس دسکریپشن نیاز به تایید سفارت و همچنین تایید دادگستری و وزارت امور خارجه ندارد.
  • کورس دیسکریپشن باید دانش آموز محور باشد نه معلم محور یا دوره محور

نکاتی که باید در نگارش کورس دیسکریپشن از انها اجتناب کنید:

  • از عبارت اضافی یا تکراری (مانند ” “this course will… یا ” students should expect to “)
  • استفاده ا زبان بازاریابی (مانند “مفهوم X بخش مهمی از موفقیت در صنعت Y” یا “دوره A باعث می شود طرز فکر همه چیز را تغییر دهید”)

متقاضیان می توانند جهت دریافت مشاوره و رفع مشکلات نگارشی خود در زمینه شرح دروس یا Course Description وقت مشاوره گرفته تا به صورت تخصصی کروس دسکریپشن شما بررسی و رفع اشکال شود. همچنین در صورتی نیاز به نگارش تخصصی شرح دروس یا Course Description  داشتید می توانید از طریق فرم نگارش شرح دروس یا Course Description  با توجه به رشته تحصیلی خود از خدمات نگارشی گروه همیارپروژه نوین بهره مند شوید.

مجموعه همیارپروژه نوین مفتخر است که به ارائه نگارش نامه های مکاتباتی با کیفیت و با هزینه مقروس به صرفه می پردازد. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.


تخمین هزینه ‎های بعد از مهاجرت و راه های تامین آن |آزاد سازی مدرک | قانون فرصت ۶ ماهه و نحوه شکایت آن


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان