همه چیز در مورد شرایط تحصیل در مدارس انگلستان

شرایط تحصیل در مدارس انگلستان
5/5 - (1 امتیاز)

همه چیز در مورد شرایط تحصیل در مدارس انگلستان

شرایط تحصیل در مدارس انگلستان | انگلستان به عنوان یکی از محبوب ترین کشور ها برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود. از آنجایی که بسیاری از خانواده ها به دنبال تحصیل فرزندانشان در مدارس کشور های خارجی هستند در این مقاله سعی می کنیم تمام اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در مدارس بین المللی انگلستان و شرایط تحصیل در مدارس انگلستان را شرح دهیم.

انگلستان دارای مدارس با سطح علمی و امکانات رفاهی بالایی است که از جمله مزیت های آن برای بسیاری از خانواده ها مدارس تک جنسیتی پسرانه یا دخترانه این کشور است. همچنین یکی دیگر از مزیت های مدارس این کشور ارائه تخصصی رشته های ورزشی، هنر یا موسیقی است که با توجه به علاقه و اهداف دانش آموزان می توان در هر یک از این مدارس آموزش ببینند.

به طور کلی نظام آموزشی مدارس کشور انگلیس دسته بندی های مختلفی را شامل می شود که می توان اشاره کرد که مراحل آن در یک دسته بندی ۵ گانه جای میگیرد. در انگلستان تحصیل در سنین ۵ تا ۱۸ سال اجباری است و در مرحله اول دانش آموزان ۵ تا ۱۱ سال در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند و دانش آموزان ۱۱ تا ۱۶ سال نیز در مقطع متوسطه (secondary school) تحصیل می کنند. پس از اتمام مقطع دبیرستان دانش آموزان باید آزمون GCSE برای اعطای مدرک «گواهی عمومی دوره متوسطه» بگذرانند.

شرایط تحصیل در مدارس انگلستان برای دانش آموزان بین المللی

شرایط تحصیل در مدارس انگلستان | بسیاری از خانواده ها در رابطه با پیدا کردن بهترین و کارامد ترین مدرسه برای فرزندان خود نگرانی هایی دارند. از آنجایی که مدارس و موسسات آموزشی کشور انگلستان از جمله معتبرترین و بهترین مدارس در سطح جهان است بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز بین المللی از بیش از ۲۰۰ کشور جهان را آموزش می دهد.

از معتبر ترین مدارس بین المللی انگلستان که در رنکینگ های جهانی رتبه بالایی دارند عبارت اند از:

  • مدرسه بروکس بریتانیا (Brookes United Kingdom)
  • مدرسه ویندرمر (Windermere School)
  • مدرسه ژانین مانوئل لندن (École Jeannine Manuel London)
  • هاوس برکشایر (Reddam House Berkshire)
  • مدرسه بدفورد (Bedford School)
  • مدرسه فولهام (Fulham School)
  • کالج دخترانه هاروگیت (HarrogateLadies’College)

مشاهده مقالات مرتبط با شرایط تحصیل در مدارس انگلستان:

مدرسه تابستانی آکسفورد

بهترین مدارس برای دانش آموزان بین المللی کانادا

مدارس کانادا و هزینه های تحصیل در آن


تحصیل در مدارس ایرانی در انگلستان

در کشور انگلستان تعدادی مدرسه ایرانی نیز تاسیس شده است تا مهاجران ایرانی به راحتی فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کنند. این مدارس نیز مانند دیگر مدارس انگلیس به دانش‌آموزان برای دریافت سطوح کیفیتی A-Level و GCSE کمک می‌کنند. مدارس ایرانی موجود در انگلیس عبارتند از:

  • مدرسه ایرانی رستم
  • مدرسه ایرانی هدف
  • مدرسه ایرانی رازی

شهریه و هزینه تحصیل در مدارس انگلستان

شرایط تحصیل در مدارس انگلستان | کسانی که تابعیت کشور انگلیس را دارند می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی این کشور به صورت رایگان ثبت نام کنند اما مهاجران و دانش آموزان غیر انگلیسی باید در مدارس دولتی نیز شهریه بپردازند. البته شهریه مدارس دولتی برای این گروه پایین تر از مدارس خصوصی است که می توان به طور کلی شهریه مدارس دولتی برای دانش آموزان بین المللی را سالانه حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار پوند براورد کرد. البته شهریه مدارس رابطه مستقیمی با امکانات ارائه شده در این مدارس دارند.

نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که اغلب دانش آموزان بین المللی در مدارس خصوصی تحصیل می کنند، مهمترین نکته و شرط ضروری در ثبت نام دانش اموزان در کشور انگلستان وجود قیم قانونی دانش آموز در این کشور است. در صورتی که قیم قانونی در کشور حضور نداشته باشد دانش آموزان باید در مدارس شبانه روزی کشور انگلستان تحصیل کنند.

البته مدارس شبانه روزی نیز مانند مدارس خصوص هزینه ای به مراتب بیشتر از مدارس دولتی دارند و با توجه به تفاوت های بسیاری که از نظر سطح علمی و امکانات رفاهی در این مدارس وجود دارد نمی توان هزینه ی ثابتی را برای آن ها در نظر گرفت. شهریه مدارس شبانه‌ روزی اغلب بین ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار پوند در سال است.

به طور میانگین شهریه یک سال دبیرستان (دوره متوسطه) در بریتانیا و اکثر شهرهای انگلستان برای دانش‌آموزان بین‌المللی حدود ۱۲ تا ۲۰ هزار پوند می باشد. هزینه کالج‌ها برای دوره‌های فاندیشین یا A-Level در سالهای یازدهم و دوازدهم تحصیلی اغلب بیش از ۱۷ هزار پوند در سال است. در شهریه مدارس شبانه ‌روزی انگلستان تمام هزینه‌های اقامت، خوراک و فعالیت‌های گوناگون محاسبه می‌شود.

شرایط اخذ ویزای همراه دانش آموزی

ویزای دانش آموزی انگلیس برای تحصیل در مدارس انگلستان و ویزای تحصیلی بریتانیا Tier4 نام دارد. ویزای تحصیلی انگلیس برای کودکان با شرایطی که گفته می‌شود با والدین صادر خواهد شد. شرایط تحصیل در مدارس انگلستان و صدور ویزای همراه دانش آموزان بین المللی در انگلستان عبارت اند از:

  • دانش آموز در یک مدرسه خصوصی (غیر رایگان) و روزانه ثبت نام شده باشد؛
  • این نوع از ویزا برای والدینی است که فرزند دانش‌آموز آنها زیر ۱۲ سال باشد؛
  • مدت زمان این ویزا برای ۶ ماه یا ۱۲ ماه است. تا زمانی که این فرزند زیر ۱۲ سال باشد، می‌توان این ویزا را تمدید کرد.
  • هزینه درخواست ویزای همراه دانش آموز ۵۱۶ پوند است.
  • درخواست ویزای همراه بهتر است که حدود ۳ ماه قبل از سفر به انگلستان، به سفارت داده شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی یا دانش آموزی برای تحصیل در مدارس انگلستان:

  1. نامه پذیرش (Confirmation of Acceptance Letter) از مدرسه: این مدرک، مهم‌ترین مدرک برای اخذ ویزای دانش آموزی است و امتیاز اصلی را به خود اختصاص می‌دهد.
  2. توانایی خواندن، نوشتن، حرف زدن به انگلیسی متناسب با سن دانش آموز
  3. رسید تمکن مالی از بانک
  4. رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی ۳۴۸ پوند
  5. ارائه مدارک تحصیلی و هویتی با ترجمه رسمی به انگلیسی
  6. پاسپورت معتبر
  7. عکس رنگی در اندازه پاسپورت

مجموعه همیارپروژه نوین متشکل از کارشناسان در این زمینه می تواند به شما در رابطه با تمامی مراحل ثبت نام مدرسه در انگلستان و دیگر کشور های اروپایی و آمریکایی یاری رساند. برای ارزیابی و دریافت مشاوره تخصصی در زمینه ثبت نام مدرسه در انگلستان به این لینک مراجعه فرمایید: ورود


شرایط تحصیل در مدارس انگلستان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان