رشته‌های تحصیلی‌ با بیشترین و کمترین تقاضا در بازار کار کانادا

تقاضا در بازار کار کانادا
5/5 - (1 امتیاز)

عناوین مقاله:

رشته‌های تحصیلی‌ با بالاترین و کمترین تقاضا در بازار کار کانادا

تقاضا در بازار کار کانادا چگونه است؟| با توجه به هزینه بالای تحصیلات دانشگاهی، که به طور متوسط برای دانشجویان کانادایی هزینه شهریه ۵،۵۸۱ دلار کانادا می باشد، بعضی از دانشجویان این سوال را مطرح می کنند که آیا تحصیلات دانشگاهی ارزش این سرمایه گذاری مالی‌ را دارد یا خیر. در حالی‌ که مطالعات نشان می دهند که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مرتبه بالاتری نسبت به کارمندان فاقد این تحصیلات در بازار شغلی‌ کانادا قرار دارند، ولی‌ در عین حال، همه رشته‌ها از شانس مساوی بر خوردار نیستند.

رشته‌هایی با بالاترین تقاضا در بازار کار کانادا:

آقای پتر هریس، سر دبیر وب سایت Workopolis که بزرگترین وب سایت جست و جوی شغل در کانادا می‌باشد، می‌گوید که سه حوزه تحصیلاتی هستند که از اکثریت شانس برای اشخاصی که به تازگی به دنبال جستوجوی شغل و استخدام در کانادا هستند، برخوردارند:

  • مراقبت های بهداشتی: جمعیت سالخورده باعث رشد عظیمی در تمام بخش های مراقبت های بهداشتی از جمله پرستاری، داروسازان، تکنسین های آزمایشگاهی و پزشکان شده است.
  • رشته های مهندسی: رونق منابع در غرب کانادا مهندسان را به ویژه در غرب کانادا جذاب کرده است، اگرچه هریس می گوید مهندسان در سراسر کشور مورد تقاضا هستند. او می گوید: «بیکاری در بین افراد دارای مدرک مهندسی بسیار کم است.»
  • رشته‌های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات: با توجه به تعداد روز افزون افرادی که از طریق موبایل و یا تبلت به اینترنت دسترسی‌ دارند، توسعه دهندگان برنامه‌های موبایل و یا وبسایت‌ها به طور روز افزون مورد تقاضا هستند.

خانم لورن فریس، رئیس موسسه TalentEgg ، موسسه ای که فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی را با شغل‌های موجود تطبیق می‌دهد، می‌گوید که حتی دانشجویانی که در این رشته‌های مورد تقاضای ذکر شده نیز نیستند میتوانند از مدرک دانشگاهی خود استفاده بهتری ببرند به شرطی که رشته تحصیلاتی خود را با نیازهای کار فرما تطبیق دهند.

خانم فریس در رابطه با تقاضا در بازار کار کانادا می افزاید، “او می‌گوید: «به طور کلی، هر کسی که دارای مدرک یا دیپلمی است که برای یک شغل خاص قابل استفاده است، در موقعیت بهتری نسبت به فردی که دارای مدرک یا دیپلم وسیع‌تر و مبتنی بر نظری است، قرار دارد. دانشجویان با کسب یک مجموعه مهارت یا تعیین خاص یا شرکت در یک برنامه کارآموزی برای کسب تجربه کاری، می توانند خود را در بازار کار برجسته کنند.

رشته‌هایی با کمترین تقاضا در بازار کار کانادا:

می توان گفت فارغ التحصیلان رشته های هنر، علوم اجتماعی و علوم انسانی در کشور کانادا از وضعیت دشوارتری نسبت به رشته های دیگر برای اشتغال به اولین کار خود برخوردار بوده و برای پیدا کردن کار برای نخستین بار ممکن است دچار مشکل شوند. آقای هریس می افزاید، “تعداد متقاضیانی که فارغ‌التحصیل می شوند از افرادی که کارفرما‌ها نیاز دارند بیشتر هستند.”

خانم فریس می افزاید: این نکته خیلی‌ باعث تعجب نیست که فارغ‌التحصیلان این برنامه‌ها یک سری مهارت‌های خاصی‌ را کسب نکرده اند که بتواند به طور مستقیم به یک شغلی‌ مرتبط باشند، او در رابطه با تقاضا در بازار کار کانادا می‌گوید، “آن چیزی که توسط کارفرما دریافت میشود آن است که شما بایستی آموزش ببینید. آنها مطمئن نیستند که شما بتوانید یک کاری را انجام دهید، چون که شما اثبات نکرده اید که شما می توانید.”

اگرچه ارتباط بین این مدارک و تقاضا در بازار کار کانادا محدود است، اما هریس می گوید این بدان معنا نیست که آنها نباید مورد مطالعه قرار گیرند. او می‌گوید: «هر مدرک هنرهای عمومی به شما مهارت‌های تحقیقاتی، مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های نوشتاری فوق‌العاده‌ای می‌دهد که در بسیاری از زمینه‌ها قابل استفاده هستند، بنابراین مفید هستند، اما خود مدرک لزوماً توسط کارفرمایان دنبال نمی‌شود».

با وجود اینکه شما هیچگاه یک آگهی شغل مربوط با رشته فلسفه را نمی‌بینید، فریس و هریس می‌گویند که، با این وجود، دریافت مدرک هنر میتواند ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد، فریس در رابطه با تقاضا در بازار کار کانادا می افزاید:

“در یک افق طولانی‌ تر، یک مدرک دانشگاهی میتواند با ارزش تر از نرفتن به دانشگاه باشد.” موسسه آمار کانادا نشان میدهد که در صد میزان بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان کانادایی در حد ۵.۸ در صد در سال ۲۰۱۲ می‌باشد، در مقایسه با درصد بیکاران ۸.۸ در صد در بین فارغ‌التحصیلان دبیرستانی و ۱۶.۴ در صد در بین افراد بدون مدرک دبیرستان.

با وجود اینکه هریس با این نکته موافق است که هنوز مدارک دانشگاهی با ارزش هستند، او دانشجویان را مشورت می دهد که آنها بایستی مدّ نظر قرار دهند که چرا در یک رشته خاص تحصیل می کنند.

هریس می افزاید: “تحصیل رشته هنر، چیزی هست که شما بایستی انجام دهید اگر شما در مورد آن مشتاق هستید، یا اینکه شما می‌خواهید به عنوان یک انسان، ذخیره دانش خود را افزایش دهید. در عین حال، اگر شما می‌خواهید به دانشگاه بروید، فقط برای اینکه یک شغلی‌ کسب کنید، و شما این را فقط به عنوان یک معیار می‌بینید که در رزومه خود بگذارید، شما احتمالا بایستی یک فکر مجددی در این مورد انجام دهید، زیرا دانشگاه گران و زمان بر است، و ممکن است که شما بخواهید کار دیگری انجام دهید که شما را در بازار کار به جلو اندازد.”

برای مشاهده ی اصل مطلب اینجا را کلیک نمایید.


پیشنهاد مطالعه مرتبط با تقاضا در بازار کار کانادا: لندینگ فی کانادا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان