انگیزه نامه برای اخذ ویزا | راهنمای نگارش انگیزه نامه برای سفارت کشور هدف

انگیزه نامه برای اخذ ویزا
5/5 - (1 امتیاز)

عناوین مقاله:

انگیزه نامه برای اخذ ویزا

 انگیزه نامه برای اخذ ویزا | انگیزه نامه یکی از اجزای اصلی درخواست ویزا است. بیشتر متقاضیان به انگیزه نامه خود فکر نمی کنند. با این حال، یکی از مهم ترین – اگر نه مهم ترین – مؤلفه های درخواست ویزای شما است. انگیزه نامه را می توان در هنگام درخواست پذیرش در کالج یا دانشگاه، بورسیه تحصیلی یا فرصت های داوطلبانه و اخذ ویزا و ارائه به سفارت استفاده کرد. برای اینکه انگیزه نامه شما موفق باشد، باید به مسائل کلیدی خاصی بپردازد و در قالب مناسب باشد. بهترین راه برای نوشتن انگیزه نامه استفاده از ساختار سه قسمتی است که شامل مقدمه، بدنه و نتیجه می شود.

انگیزه نامه اخذ ویزا چیست؟

انگیزه نامه برای اخذ ویزا نامه کوتاه یک صفحه ای است که با استفاده از نمونه هایی از علایق و دستاوردهای خود، توضیح می دهد که چرا شما کاندیدای عالی برای این موقعیت هستید.

  1. هدف از انتخاب کشور مورد نظر چیست؟
  2. دلیل شما برای ادامه تحصیل در رشته ی مورد نظر چیست؟
  3. دلیل شما برای انتخاب دانشگاه مورد نظر چیست؟
  4. برنامه شما بعد از پایان تحصیل چیست؟

در انگیزه نامه برای اخذ ویزا برای پاسخ به این قسمت اغلب متقاضیان می نویسند که قصد بازگشت به کشورشان را دارند ولی توجه کنید که ذکر این پاسخ اجباری نیست چون اکثر متقاضیان این باور را دارند که اگر غیر از این بنویسند درخواست ویزایشان رد خواهد شد که باور درستی نیست.

انگیزه نامه برای اخذ ویزا

پیشنهاد مطالعه: نگارش CV

نکات لازم برای نگارش انگیزه نامه ویزا

علاوه بر این رعایت نکات زیر برای نگارش انگیزه نامه برای اخذ ویزا کشور مورد نظر حائز اهمیت می باشد:

  1. از کشور خودتان به هیچ عنوان بدگویی نکنید.
  2. اگر اعضای خانوداه در کشور مورد نظر است از حضورشان به عنوان دلیل رفتن به آنجا یاد نکنید و بیان دلیل منطقی شانس شما را بالا می برد.
  3. تعداد پاراگراف ها را محدود نگه دارید و بهتر است که مقدمه و جمع بندی داشته باشید.
  4. هر موضوع را فقط در یک پاراگراف بیان کنید. به طور مثلا چرا به کشور…. سفر می کنید را در یک پاراگراف بنویسید.
  5. ترتیب مطالب اهمیتی ندارد یعنی لزومی ندارد حتما اول توضیح بدید چرا این کشور را انتخاب کرده اید، ترتیب مطالبی که باید درمورد آنها بنویسید به عهده خودتان است.
  6. افرادی که نکته خاصی در پرونده شان هست مثلا مقطع مجدد می خواهند بخوانند و قصد دارند به سفارت هم اعلام کنند یا افرادی که نقطه ضعفی در تحصیلشان بوده می خواهند توجیه کنند یا تغییر گرایش/رشته داده اند و … باید حتما علاوه بر ۴ مورد اولیه، یک پاراگراف هم به توضیحی برای مورد خاص اختصاص بدهند. دقت کنید این موارد باید خیلی با دقت و واضح توضیح داده شوند چون تاثیر مستقیم در نتیجه درخواست ویزا دارند.
  7. بعد از Dear Sir/Madam/… خیلی کوتاه عنوان کنید که برای چه این نامه را می نویسید و در پاراگراف بعد می توانید کمی از سابقه تحصیلی و شغلی خود بیان کنید.
  8. در نهایت می توانید یک جمع بندی و تشکر بنویسید.

اگر اکثر مردم نوشتن یک کاورلتر را سخت می دانند و نوشتن انگیزه نامه را تقریبا غیرممکن می دانند. حروف انگیزشی عجیب به نظر می رسند و در موقعیت های مختلف کاربرد دارند که به کارگیری دستورالعمل های خاص در مورد آنچه باید بگویند و نحوه نوشتن آنها را دشوارتر می کند. مجموعه همیارپروژه نوین برای سهولت در نگارش انگیزه نامه برای اخذ ویزا و موقعیت های شغلی و تحصیلی اقدام به نگارش تخصصی انگیزه نامه کرده است.

شما می توانید علاوه بر نگارش انگیزه نامه توسط تیم کارشناسان مجموعه هیمارپروژه نوین، انگیزه نامه های نوشته شده ی خود را برای بررسی و ویرایش به کارشناسان ما بسپارید تا انگیزه نامه ی شما را در فرمت استاندارد و قابل قبول سفارت برای شما آماده کنند.برای درخواست نگارش انگیزه نامه برای سفارت می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

سفارش نگارش انگیزه نامه برای اخذ ویزا


مقاله مرتبط: نگارش توصیه نامه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان