دوره پادفک چیست؟ | دوره پادفک روسیه

دوره پادفک چیست

 دوره پادفک چیست؟

دوره پادفک چیست | در کشور روسیه هم می توان آموزش های آکادمیک به زبان انگلیسی دریافت کرد اما نکاتی در این رابطه وجود دارد که در نظر گرفتن آنها باعث می شود متقاضیان بین المللی تحصیل در روسیه ترجیح دهند به زبان روسی تحصیل کنند.

برای نمونه باید گفت شهریه تحصیل به زبان روسی در این کشور کم هزینه تر از آموزش به زبان انگلیسی است، بسیاری از دانشگاه های معتبر این کشور آموزش به زبان انگلیسی ارائه نمی دهند، شما برای تحصیل در روسیه باید در این کشور زندگی کنید و برای اقامت باید با مردم ارتباط برقرار کنید و مردم روسیه به زیان انگلیسی صحبت نمی کنند.

همچنین با وجود مزیت های دیگری که زبان روسی برای اقامت در این کشور پس از فارغ التحصیلی دارد می توان بهترین و به صرفه ترین روش برای تحصیل در روسیه را با مدرک زبان روسی دانست که برای این کار یکی از بهترین انتخاب ها گذراندن دوره پادفک است.

دوره پادفک چیست؟

دوره پادفک چیست | دوره پادفک (padfak) دوره های آموزشی هستند که می توان آن را دوره آمادگی قبل از ورود به دانشگاه های روسیه تعریف کرد. دانشجویان و متقاضیان بین المللی که قصد تحصیل در روسیه را دارند باید دوره ای را گذرانده باشند که شامل مهارت های مکالمه، شنیداری، زبان شناسی، زبان روسی در تجارت و ادبیات روسی و ترجمه است.

برنامه های آموزشی دوره پادفک بدین صورت است که دانشجویان باید متناسب با رشته تحصیلی که قصد تحصیل در روسیه را دارند، دروس پیش نیازی را به زبان روسی بگذرانند تا آمادگی لازم برای تحصیل در روسیه را داشته باشند.

دوره پادفک حدودا معادل یک سال تحصیلی (۸ تا ۱۰ ماه) است و به نوعی می توان آن را معادل مقطع پیش دانشگاهی در ایران تصور کرد. متقاضی پس از اینکه دوره آمادگی یا پادفک را با موفقیت سپری کند مدرک زبان روسی دریافت می کند که نشان دهنده آمادگی متقاضی برای تحصیل در روسیه است.

همانطور که به طور خلاصه اشاره کردیم هر رشته ای دوره پادفک مخصوص خود را دارد برای مثال دوره پادفک رشته های پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی علاوه بر آموزش زبان روسی عمومی و تخصصی،آموزش در زمینه های فیزیک، ریاضی، شیمی و زیست‌شناسی را نیز شامل می شود.

علاوه بر این دوره پادفک برای رشته‌های علوم پزشکی، برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل به زبان روسی دوره‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در روسیه هستند اجباری می باشد.


پیشنهاد مطالعه بیشتر:

اطلاعات اولیه تحصیل در روسیه


مزایای شرکت در دوره پادفک

  • متقاضیان پس از اینکه دوره پادفک را با موفقیت سپری کرده باشند می توانند در آزمون ورودی دانشگاه‌های روسیه قبول شوند.
  • عدم گذراندن دوره پادفک و زبان روسی شانس شما را برای دریافت اقامت پس از فارغ التحصیلی و کار در روسیه از بین می برد.
  • فقط دانشجویانی که دوره های پادفک را با موفقیت سپری کرده باشند و قصد تحصیل به زبان روسی را داشته باشند امکان دریافت بورسیه های تحصیلی دولت روسیه را دارند.

مدت زمان و هزینه ها دوره پادفک

  • همانطور که اشاره شد دوره پادفک حدودا معادل یک سال تحصیلی ۸ تا ۱۰ ماه است که شامل ۱۲۰ ساعت آموزش در روسیه است.به طور کلی برای ثبت نام در دوره پادفک از آوریل تا ژوئیه فرصت خواهید داشت.
  • شهریه و هزینه مربوط به دوره پادفک هر دانشگاه متغیر است اما به طور کلی می توان گفت کل هزینه دوره پادفک روسیه به طور متوسط ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است. نکته مثبت اینکه دانشجویانی که دارای بورسیه تحصیلی برای اقامت در روسیه هستند به طور رایگان در این دوره ها شرکت خواهند کرد.

بهترین روش ها برای اخذ بورسیه دکتری در انگلستان | تحصیل در کانادا با معدل پایین | مقایسه ی شرایط تحصیل بین کشور آلمان و ایتالیا |


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان