دانشگاه های معتبر کانادا | انواع کالج های معتبر در کانادا

دانشگاه های معتبر کانادا

دانشگاه های معتبر کانادا

چگونه بررسی کنیم که دانشگاه و کالج های کانادا که قصد پذیرش آن را داریم، معتبر است ؟

برای جواب دادن به این سوال باید دو شرط زیر را به خاطر داشته باشیم و هر دو مورد زیر را همواره بررسی نماییم:

۱-  کالج دارای شماره DLI باشد.

۲- کالج دارای رشته هایی باشد که پس از تحصیل بتوانید ویزای کار دریافت کنید.

چنانچه رشته ای که تحصیل می کنید شامل ویزای کار پس از تحصیل نمی شود، در واقع تحصیل در آن هیچ کمکی به اخذ اقامت پس از تحصیل نمی کند. از این رو برای بدست آوردن تمامی اطلاعات لازم در این زمینه می توانید به وبسایت رسمی اداره مهاجرت در این لینک مراجعه نمایید.

فهرست موسسات آموزشی منتخب

موسسات آموزشی منتخب به دانشگاه هایی گفته می‌شود که توسط دولت فدرال و یا استانی ارزیابی شده و برای میزبانی از دانشجویان بین المللی تائیدیه گرفته است و معتبر می باشد. از این رو و بر اساس این اسامی، برخی از موسسات آموزشی کانادا چنین تائیدیه‌ای را ندارند.

دانشجویان بین المللی که قصد دارند در مقاطع پس از دبیرستان در کانادا مشغول به تحصیل شوند، بایستی نامه پذیرش خود را از یک موسسه آموزشی منتخب (Designated Learning Institution) یا DLI ارائه دهند. فقط در این صورت است که می‌توانند برای اخذ مجوز تحصیل (Study Permit) در کانادا درخواست دهند.

داشتن شماره DLI چه فایده‌ای دارد؟

برای گرفتن ویزای تحصیلی در کانادا به طور کلی باید دو کار اساسی انجام داد:
۱-  گرفتن نامه پذیرش (Letter of Acceptance) از دانشگاه یا کالج مورد نظر
۲-  گرفتن مجوز تحصیل (Study Permit) از اداره مهاجرت کانادا

بنابراین هنگامی که قصد گرفتن استادی پرمیت را دارید باید شماره DLI کالج یا دانشگاه مورد نظر خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنید. شماره DLI، همان شماره‌ی موسسه آموزشی منتخب است که با حرف O بر روی فرم درخواست مجوز تحصیل آغاز می‌شود.

 نحوه بررسی کالج و دانشگاه های معتبر

  • برای این کار کافی است ابتدا به سایت اداره مهاجر ت کانادا که در بالا لینک آن را قرار داده ایم رفته و استان مورد نظر را انتخاب کرده و سپس اسم کالج و یا دانشگاه را در آن جستجو کنید.
  •  اگر پس از پیدا کردن نام دانشگاه و یا کالج مورد نظر خود، در ستون سمت راست گزینه YES مقابل آن نوشته شده باشد، به این معنی است که دانشگاه و کالج مربوطه دارای رشته هایی هستند که شامل ویزای کار پس از تحصیل (PGWP) می‌شود. برای مطمئن تر شدن حتی می توانید با دانشگاه مربوطه تماس گرفته و نسبت به رشته ای که انتخاب کرده اید که شامل PGWP می شود آگاهی کسب کنید.
  • مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) سندی است که به شما اجازه می دهد تا بعد از فارغ التحصیلی در کانادا اقامت داشته باشید. حداکثر زمان آن تا سه سال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا می باشد.

آزمون دولینگو چیست؟ Duolingo English Test | تفاوت اصطلاحات رایج در رد شدن درخواست ویزا | اپلای برای رشته ای متفاوت در مقطع بالاتر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان