دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا
5/5 - (1 امتیاز)

عناوین

معرفی دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) یک موسسه دولتی است که در استان بریتیش کلمبیا کانادا واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۹۰۸ تأسیس شد و در سال ۱۹۱۵ افتتاح شد. دانشگاه دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای دو پردیس اصلی است – پردیس ونکوور و پردیس اوکاناگان واقع در کلونا. پردیس ونکوور بزرگتر بوده و بیش از ۸۵ درصد از دانشجویان UBC را در خود جای می دهد.

در سال های اخیر، ۲۳ درصد از دانشجویان پردیس ونکوور دانشگاه بریتیش کلمبیا و حدود ۱۳ درصد در پردیس اوکاناگان دانشجویان بین المللی بودند. به طوری که رتبه بندی تایمز UBC را به‌عنوان بین‌المللی‌ترین دانشگاه در آمریکای شمالی در «رنکینگ دانشگاه‌های جهانی ۲۰۲۰» رتبه‌بندی کرد.

حدود ۳۰ درصد از دانشجویان کارشناسی ارشد و ۴۴ درصد از دانشجویان دکترا در UBC Vancouver دانشجویان بین المللی هستند. دانشگاه بریتیش کلمبیا نزدیک به ۳۶۰۰ دانشجوی دکترا و ۶۲۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد دارد، که چهارمین جمعیت دانشجوی فارغ التحصیل در میان دانشگاه های کانادا است و این دانشگاه ۸۵ واحد دانشگاهی، بیش از ۲۵۰ برنامه تحقیقاتی و ۸۵ برنامه کارشناسی ارشد دوره محور را ارائه می دهند. .

هزینه های تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا بر اساس برنامه تحصیلی متفاوت است و برای دانشجویان بین المللی بالاتر است. UBC یک نیروگاه تحقیقاتی است و سرمایه گذاری زیادی برای جذب بهترین دانشمندان جوان در برنامه های خود می کند. UBC در مقایسه با سایر مؤسسات با شهرت مشابه، آموزش با کیفیت بسیار بالایی را با هزینه شهریه پایین قابل توجهی ارائه می دهد.

به غیر از شهریه پایه پایین، نامزدهای عالی برای برنامه های تحقیقاتی از بورس تحصیلی و جوایز بهره مند خواهند شد. به عنوان مثال تمام دانشجویان جدید دکترا دانشگاه بریتیش کلمبیا برای هر یک از چهار سال اول دکترا حداقل ۲۲۰۰۰ دلار ضمانت مالی دریافت خواهند کرد. متقاضیان با رزومه ی قوی می توانند انتظار بسته های بودجه بالاتر را نیز داشته باشند.

 

مزایای تحصیل در این دانشگاه

محل زندگی دانشجویان: مسکن دانشگاه برای دانشجویان سال اول UBC تضمین شده است و دانشجویان بین المللی تازه پذیرفته شده که در مقطع کارشناسی سال دوم هستند نیز اولویت مسکن را دارند.

آموزش زبان انگلیسی: دانشجویان بین المللی سال اول می توانند در برنامه Vantage One در کالج ونتیج UBC ثبت نام کنند، که هدف آن کمک به دانشجویان در بهبود زبان انگلیسی است و با طولانی تر کردن سال اول تحصیل خود از هشت ماه به ۱۱ ماه می توانند از آموزش زبان انگلیسی بهره مند شوند و پس از اتمام، به سال دوم برنامه مدرک UBC خود منتقل می شوند.

امکانات تحقیقاتی: نمونه‌هایی از امکانات تحقیقاتی UBC شامل آزمایشگاه ملی فیزیک زیراتمی TRIUMF کانادا، مرکز سیستم‌های غذایی پایدار در مزرعه UBC و موسسه زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌های مزمن است. همچنین UBC یکی از بزرگترین کتابخانه های دانشگاهی در کانادا را داراست.

تنوع برنامه های آموزشی: در UBC، می توانید از بین بیش از ۳۰۰ گزینه برنامه تحصیلات تکمیلی و بیش از ۲۲۰۰ سرپرست تحقیقاتی انتخاب کنید.

اقامت در کانادا و پیدا کردن شغل: پس از فارغ التحصیلی، می توانید برای یک دوره ۱ تا ۳ ساله در کانادا بمانید. برای انجام این کار، فارغ التحصیل ویزای ویژه ای تهیه می کند که به فرد اجازه می دهد حتی بدون پیشنهاد رسمی کارفرما کار کند. فارغ التحصیلان UBC بدون مشکل شغل پیدا می کنند. یکی از دلایل آن، شهرت خوب دانشگاه در بین کارفرمایان بر اساس نتایج رتبه بندی QS است.

رتبه بندی جهانی دانشگاه

دانشگاه بریتیش کلمبیا یک مرکز جهانی برای آموزش، یادگیری و تحقیق است که به طور مداوم در بین ۲۰ دانشگاه دولتی برتر جهان قرار دارد. معتبرترین و تاثیرگذارترین رتبه‌بندی‌های جهانی، همگی UBC را در پنج درصد برتر دانشگاه‌های جهان قرار می‌دهند. ارتباط بین دانشگاه ها و صنعت برای زنده کردن اختراعات بسیار مهم است. UBC برای دومین سال متوالی رتبه اول را در جهان از نظر تأثیر در صنعت، نوآوری و زیرساخت کسب کرده است.

همچنین دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه بندی دانشگاه های جهان QS در سال ۲۰۲۳ در رتبه ۴۷ قرار دارد و UBC در سال ۲۰۱۹ توسط رویترز به عنوان یکی از “نوآورترین دانشگاه های کانادا” معرفی شد.

هزینه زندگی و تحصیل

UBC در یکی از قابل سکونت ترین شهرهای جهان واقع شده است که بر هزینه های زندگی تأثیر می گذارد – چالشی که بسیاری از مراکز بزرگ شهری با آن روبرو هستند. UBC از شما انتظار دارد که مسئولیت اصلی پوشش هزینه تحصیل و حمایت از اعضای خانواده که ممکن است شما را همراهی کنند، بر عهده بگیرید. به ویژه مهم است که امور مالی خود را برای تمام طول دوره برنامه ریزی کنید. شهریه در UBC یکی از پایین ترین در کانادا و کمتر از بسیاری از دانشگاه های بین المللی است.

برای محاسبه ی هزینه های کامل زندگی و تحصیل در کانادا و دانشگاه بیریتیش کلمبیا  می توانید به ماشین حساب ارائه شده در سایت این دانشگاه مراجعه کنید تا بر اساس شرایط تحصیل و زندگی شما هزینه ی تقریبی زندگی و تحصیل در این شهر را به شما ارائه دهد.

لینک محاسبه ی هزینه زندگی و تحصیل

هزینه اپلیکیشن فی

برای هر برنامه تحصیلات تکمیلی که برای آن در دانشگاه بریتیش کلمبیا درخواست می کنید، هزینه درخواست یا همان اپلیکیشن فی غیر قابل استرداد مورد نیاز است. هزینه های درخواست را نمی توان به تعویق انداخت و فقط برای یک سال درخواست اعتبار دارد. هزینه اپلیکیشن فی برای متقاضیان بین المللی (برای سپتامبر ۲۰۲۳ و بعد از آن) (CDN) 168.25 دلار می باشد. که در صورت پذیرش یا عدم پذیرش غیر قابل استرداد می باشد.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

شهریه رشته های مختلف

شهریه دانشجویان مقطع کارشناسی

شهریه های زیر برای دانشجویان بین المللی است که از تابستان ۲۰۲۳ یا بعد از آن تحصیلشان آغاز می شود.

رشته تحصیلی

واحد های درسی دانشجویان جدیدالورود

شهریه کل دوره کارشناسی

علوم کاربردی – مهندسی

$1,560.43

$57,735.91

هنر

$1,498.08

$44,942.40

بازرگانی (مدرسه تجارت سادر)

$1,938.45

$58,153.50

علوم کامپیوتر

$1,543.19

$46,295.70

بهداشت دندان

$1,543.19

$50,925.27

طراحی در معماری، معماری منظر و شهرسازی

$1,494.60

$44,838.00

طراحی محیطی

$1,500.92

$45,027.60

جنگلداری – علوم و فناوری اقتصاد زیستی

$1,543.19

$49,382.08

اقتصاد بین المللی

$1,812.25

$54,367.50

زمین و سیستم های غذایی

$1,543.19

$49,382.08

مطالعات رسانه ای

$1,498.08

$44,942.40

علوم آزمایشگاهی پزشکی

$1,543.19

$58,641.22

مامایی

$1,543.19

$54,011.65

موسیقی

$1,251.27

$42,543.18

پرستاری

$1,500.92

$45,027.60

علوم دارویی

$1,543.19

$46,295.70

در UBC، تقویم تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود. با این حال، شهریه در سال محاسبه می شود. هزینه های تحصیل در UBC برای افراد داخلی و خارجی متفاوت است. شهروندان کانادا ۲۴۱۶ دلار در سال پرداخت می کنند در حالی که دانشجویان بین المللی حداقل ۴۲۴۷ دلار پرداخت می کنند. این دانشگاه دارای چندین بورسیه و برنامه های حمایت مالی از دانشجویان است که به دانشجویان کمک می کند تا بخشی از هزینه های تحصیل خود را پوشش دهند.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با پرداخت شهریه و دریافت کمک هزینه می توانید به سایت اصلی دانشگاه در لینک زیر مراجعه کنید.

هزینه ی تحصیل و شهریه دانشگاه بریتیش کلمبیا

مقالات مفید: پرداخت شهریه دانشگاه های خارجی

مدرک زبان

مقطع تحصیلی

حداقل نمره آیلتس

حداقل نمره تافل

مقطع کارشناسی

حداقل 6.5

حداقل 80

کارشناسی ارشد

حداقل 6.5

86 یا بالاتر

دکتری

حداقل 6.5

حداقل 90

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان