راه های خروج ایرانیان مقیم اوکراین از مرز های لهستان و رومانی

خروج ایرانیان مقیم اوکراین
5/5 - (1 امتیاز)

راه های خروج ایرانیان مقیم اوکراین از مرز های لهستان و رومانی

خروج ایرانیان مقیم اوکراین | در پی حمله ارتش روسیه به کشور اوکراین در بامداد ۵ شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ بسیاری از هموطنان ایرانی ساکن در کشور اوکراین برای خروج از این کشور با مشکل مواجه شده اند. در این مقاله را های ارائه شده توسط سفارت ایران در کشور های همسایه اوکراین برای خروج اتباع ایرانی از این کشور را شرح خواهیم داد.

خروج از طریق کشور لهستان:

خروج ایرانیان مقیم اوکراین از طریق لهستان | با توجه به اولین اخباری که در رابطه با مرز لهستان ارائه شده است، سفارت جمهوری اسلامی در ورشو لهستان که در اولین روز حمله روسیه به اوکراین و پس از اعلام وضعیت اضطراری اعلام کرد برای کمک به کمک به هموطنان مقیم کشور اوکراین، اقدام به تشکیل ستاد حمایت از ایرانیان ساکن اوکراین نموده اند. این ستاد با هدف هرچه راحت تر کردن ورود اتباع ایرانی ساکن اوکراین به لهستان و پس از آن بازگشت به کشورمان مکاتباتی با وزارت خارجه لهستان انجام داده اند؛ که جهت اطلاع هموطنان عزیز به موارد ذیل اشاره می شود.

۱٫ بر اساس اعلام وزارت کشور کلیه مبادی ورودی به لهستان (۸ نقطه مرزی) به روی اتباع اوکراینی و غیر اوکراینی جهت ورود باز می باشد.

۲٫ اتباع خارجی نیاز به روادید لهستان نداشته و صرفا با داشتن گذرنامه معتبر و اقامت قانونی در اوکراین می توانند به مدت ۱۵ روز در لهستان حضور داشته باشند.

۳٫ اتباع خارجی می توانند همراه با خودرو های خود و با داشتن مدارک معتبر وارد لهستان شوند.

۴٫ بر اساس اعلام وزارت کشور لهستان گواهی واکسن و CPR جهت ورود مورد نیاز نمی باشد.

۵٫ بر اساس اعلام اداره مرزبانی، در مبادی ورودی اماکن محدودی جهت پذیرایی مختصر و حتی در صورت لزوم اقامت یک شب در نظر گرفته شده است.

۶٫ سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو در حال هماهنگی با طرف لهستانی جهت اخذ مجوز پرواز مستقیم برای انتقال هموطنان از ورشو به تهران می باشد.

خروج از طریق کشور رومانی:

خروج ایرانیان مقیم اوکراین | براساس اعلام جمهوری اسلامی ایران در کشور رومانی با توجه به توافقات انجام شده با رومانی، تمامی ایرانیان عزیز مقیم اوکراین می توانند به سفارت و یا کنسولگری کشور رومانی در اکراین مراجعه کرده و مجوز ورود به خاک رمانی را دریافت کنند. نزدیکترین نمایندگی سیاسی رومانی در اوکراین در شهر مرزی چرنوفتسی به آدرس زیر می باشد:

Address: street Skina, na, 16,58000 chrnivitsi, ukraine

web: cernauti.mae.ro

بدیهی است که سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی با همکاری سفارت ایران در بلغارستا و شرکت هواپیمایی ایران ایر زمینه لازم برای برقراری خط هوایی برای انتقال هموطنان به ایران را مد نظر قرار داده اند. علاوه بر این سفیر ایران در بلغارستان امکان هماهنگی با هدف ورود و عبور موقت ایرانیان ساکن اوکراین از خاک بلغارستان به کشور ترکیه را مثبت ارزیابی کرده است.

در این شرایط بحرانی اوکراین و حضور هموطنانمان در این کشور و بسیاری از دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین تلاش می کنیم اخبار مربوط به راه های خروج از کشور اوکراین را انتشار دهیم تا هموطنانمان در سلامت کامل از این شور خارج شوند.


ترجمه مدارک تحصیلی برای دانشگاه های استرالیا | روش های پیدا کردن استاد برای اپلای | معرفی منابع آزمون GRE برای اپلای


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان