مزایای تحصیل در کبک کانادا

مزایای تحصیل در کبک
5/5 - (4 امتیاز)

تحصیل در کبک

استان کبک در شرق کانادا واقع شده است شهر منترال به عنوان مهمترین کلان شهر استان کبک و یکی از برترین شهرهای دانشجویی جهان شناخته می شود. تحصیل در استان کبک به دانشجویان این امکان را می دهد زندگی دانشجویی مهیج در یک محیط بی نظیر را تجربه کنند؛ وجود موسسات آموزشی و دانشگاه های معتبر و اساتید و محققان مطرح دنیا و شهریه های به نسبت پایین باعث شده همه ساله دانشجویان بین المللی زیادی به این استان مهاجرت کنند و از همین رو ایالت کبک را می توان بهشت دانشگاهی کانادا دانست.

زبان رسمی در ایالت کبک، زبان فرانسه است. البته اغلب ساکنین این استان به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند اما می توان گفت ، تعصب خاصی نسبت به زبان فرانسه دارند.به طوری که مونترال را می توان دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان در دنیا نامید.

استان کبک دارای ۹ دانشگاه بین المللی با رتبه علمی بالاست که سه دانشگاه آن، یعنی دانشگاه های مک گیل و کنکورد و بیشاپ آموزش به زبان انگلیسی را ارائه می دهند و چهار دانشگاه نیز فرانسه زبان هستند که معروف ترین آنها دانشگاه منترال است که به عنوان بزرگترین دانشگاه فرانسه زبان قاره آمریکا نیز شناخته می شود. سه دانشگاه فرانسه زبان دیگر این استان لاوال و شربروک و کبک می باشد. دو دانشگاه دیگر این استان اکول پلی تکنیک و اچ ای سی HEC (مدرسه بازرگانی) می باشند.

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره رایگان تحصیل در استرالیا

در این نوشته به طور خلاصه مزیت های استان کبک به عنوان مقصد مهاجران تحصیلی را عنوان می کنیم:

امکان دریافت اقامت دائم

یکی از دغدغه های دانشجویانی که برای مهاجرت تحصیلی اقدام می کنند نگرانی در رابطه با امکان دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در کشور مقصد است. استان کبک این امکان را برای متقاضیان فراهم می کند به طوری که بعد از اتمام تحصیل و فارغ التحصیلی دانشجو و دریافت مدرک دانشگاه یا کالج های این استان و نیز دریافت مدرک B2 زبان فرانسه (در دو بخش گفتاری و شنیداری) امکان درخواست اقامت دائم کانادا برای متقاضیان از طریق برنامه تجربه کبک (PEQ) وجود دارد.

البته متقاضیان پس از تحصیل و دریافت کار در این استان می توانند از طریق مسیر کاری برنامه PEQ نیز اقدام به دریافت اقامت دائم در این کشور کنند.

کار در استان کبک

کار حین تحصیل در کشور های خارجی می تواند به دانشجویان کمک کند تا بخشی از هزینه های تحصیل و اقامت خود را پوشش دهند از طرفی تجربه های شغلی زیادی کسب کنند. در این بین بسیاری از کشور ها قوانین خاصی برای دانشجویان بین المللی وضع کرده اند تا ساعاتی خاص در هفته را با دریافت مجوز کار کنند.

سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا دوره های بسیاری برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده تا متقاضیان امکان کار در حین تحصیل داشته باشند. طبق مقررات این استان دریافت مجور کار یا work permit برای اشتغال حین تحصیل الزامی نیست و دانشجویان می توانند در طول ترم ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و در ایام تعطیلات تابستانی و زمستانی به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند.

 هزینه تحصیل مقرون به صرفه

همانطور که اشاره شد در استان کبک هزینه های مربوط به تحصیل مقرون به صرفه تر از بسیاری از ایالت ها و کشور های دنیاست. شهریه دانشگاه های استان کبک برای دانشجویان بین المللی بسیار پایین بوده و می توان گفت در میان ایالت های آمریکای شمالی پایین ترین شهریه ها و هزینه ها مربوط به استان کبک است. هزینه زندگی و اقامت نیز در استان کبک نسبتاً پایین و هزینه‌های مسکن، غذا و درمان حتی از بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته پایین‌تر است.

یادگیری دو زبان فرانسوی و انگلیس

استان کبک از جمله پر جمعیت ترین استان های کاناداست که از تنوع فرهنگی بالایی برخوردار است که برای دانشجویان تجربه ای شگفت انگیز خواهد بود از طرفی از آنجایی که زبان رسمی این استان فرانسه است امکان یادگیری و ارتقا سطح زبان فرانسه برای دانشجویان بین المللی را فراهم می کند. موسسات و مدارس متعدد آموزش زبان فرانسه در این استان وجود دارد که گزینه ی مناسبی برای یادگیری فرانسه برای دانشجویان بین المللی است.

البته اغلب ساکنین این استان کاملاً با زبان انگلیسی تسلط دارند و همچنین بسیاری از دوره‌های کالج و دانشگاه در این استان به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند. با وجود این شرایط دانشجویان می توانند در طول مدت تحصیل خود دو زبان انگلیسی و فرانسه خود را ارتقا دهند و بهبود ببخشند.

 زندگی دانشجویی پرهیجان

استان کبک در کنار تنوع فرهنگی بالایی که دارد از محیطی جذاب و طبیعتی گیرا نیز برخوردار است که این ویژگی ها استان کبک را مقصد جذابی برای مهاجرت می کند. چه به دنبال فضاهای باز چشم‌نواز باشید، چه جذابیت‌های فرهنگی و غذایی شهری بزرگ و با تنوع فرهنگی بالا، گزینه‌های زیادی برای جلب توجه دانشجویان بین‌الملی در استان کبک کانادا وجود دارد.

راهنمای نگارش انگیزه نامه | پرداخت هزینه ویزای استرالیا | مهاجرت به کانادا | اعزام دانشجو

دیدگاه کاربران
  • سید ممد 1 سپتامبر 2021 / 23:24

    آیا در دانشگاه ها هم زبان فرانسه هست یا انگلیسی؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان