تاثیر مقاله در گرفتن فاند

تاثیر مقاله در گرفتن فاند

تاثیر مقاله در گرفتن فاند

تاثیر مقاله در گرفتن فاند | داشتن مقاله تضمینی بر پذیرش شما نیست، اما نگارش یک مقاله و چاپ آن در یک ژورنال معتبر این امکان را می‌دهد که در رقابت با سایر متقاضیان از رزومه قوی تری برخودار باشید که این کار باعث بالا رفتن شانس شما در پذیرش و فاند می شود.  بطور کلی دریافت بورسیه و فاند تحصیلی به فاکتورهای گوناگونی نظیر معدل، تعداد و اعتبار مقالات، نمرات آزمون های زبان ، توصیه نامه ها و … دارد. علاوه براین به علت متفاوت بودن منابع تامین بودجه برای بورسیه های تحصیلی در مقاطع تحصیلی مختلف، شرایط دریافتی نیز متفاوت هستند.

بنابراین افراد بر اساس امتیازات و برآیند رزومه خود از بورسیه ها و اسکالرشیپ ها بهره مند می شوند. این امتیازات از سوابق پژوهشی که در رزومه متقاضی عنوان می شود نیز قابل سنجش است. از این رو داشتن مقاله در ژورنال های معتبر، شانس دریافت بورسیه تحصیلی را افزایش می دهد اما داشتن آن ضروری نیست و فقط شانس شما را در رقابت موجود بین متقاضیان بسیار بالا می برد.

در کنار این موارد، یکی از مزیت های اصلی چاپ مقاله، پوشش نقاط ضعف رزومه است. یعنی با انتشار مقالات قوی در مجله های معتبر با ایمپکت یا تعداد رفرنس‌های بالا، می توانید نقطه ضعف‌هایی از قبیل معدل پایین، نمره زبان پایین خود را تقریبا پوشش دهید. این کار باعث می شود تمرکز استاد مورد نظر بر روی این جنبه از رزومه‌ شما بیشتر شود و نقطه ضعف ها کم رنگ شود. بطور دقیق تر تاثیر مقاله بر اپلای غیر قابل انکار است اما با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظر، مجله هایی که مقالات شما را چاپ کرده اند و بسیاری از عوامل دیگر، این تاثیر مشخص می شود.

نگارش کاورلتر | پر کردن فرم های پذیرش دانشگاه | رزرو وقت مشاوره اپلای | ثبت نام کالج | نمونه SOP

 اهمیت اعتبار مقاله

اعتبار مجله نسبت به تعداد مقالات از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طور مثال به‌جای چاپ چندین مقاله در مجله هایی با ایمپکت فکتور پایین، منتشر کردن یک یا دو مقاله تأثیرگذار با ایمپکت فکتور بالا، تاثیر گذاری بیشتری دارد.  عامل مهم تاثیرگذار مقاله در اخذ پذیرش و بورسیه، تعداد سایتیشن (citation) و ایمپکت فکتور مجله می باشد و هر چه مقاله در ژورنال هایی با ایمپکت فکتور (Impact Factor) بالاتر چاپ شود، از اعتبار بیشتری برخوردار می شود.

تاثیر مقاله در گرفتن فاند

 تاثیر مقاله بر اپلای در مقاطع کارشناسی و ارشد

در مقطع کارشناسی یا ارشد کسی انتظار داشتن مقاله را از افراد ندارد و اگر دارای نمرات تحصیلی خوبی هستید، فاکتور مهم اپلای را به همراه دارید. اما با داشتن یک مقاله‌، از بسیاری رقیبان خود در این مقطع پیش می‌افتید و شایستگی‌های پژوهشی شما ثابت می شود. بنابراین ابتدا سعی کنید نمرات عالی را در دروس خود کسب کنید و معدل خوبی را به همراه داشته باشید. در کنار آن داشتن نمرات بالای آزمون‌های زبان آیلتس یا تافل هم توصیه می شود.

 تاثیر مقاله برای اپلای در مقطع دکتری

تاثیر مقاله برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری بیشتر از ارشد است. زیرا در مقطع دکتری بیشترین بورسیه به زمینه تحقیقاتی اختصاص پیدا می کند. اما هیچ الزامی مانند دوره پسادکتری برای داشتن مقاله وجود ندارد و معمولا در هیچ دانشگاهی صرفا به دلیل نداشتن مقاله از تحصیل در دانشگاه منع نمی شوید. به طور کلی تاثیر مقاله قوی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، بیشتر از معدل است.

 تاثیر مجله های مقاله بر اپلای

تاثیر مقاله زمانی خود را نشان می دهد که در یک مجله با ارجاع و اعتبار بالا به چاپ رسیده باشد. بر این اساس ژورنال‌ها به چهار دسته Q1 تا Q4 تقسیم‌بندی می‌شوند که ژورنال‌های دسته Q1، دسته ژورنال‌ها با رتبه‌های بالا هستند و مقاله هایی که سطح علمی بالایی دارند در یک ژورنال با رتبه و ایمپکت فاکتور بالا چاپ می شوند.

نگارش کورس دیسکریپشن | نگارش ایمیل مکاتباتی | نگارش SOP | نگارش CV | نگارش توصیه نامه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان