ایمیل برای مکاتبه با استاد برای اپلای

ایمیل برای مکاتبه
5/5 - (1 امتیاز)

چطوری یک ایمیل برای مکاتبه با استادی برای اپلای بنویسیم ؟

بسیاری از دانشجویان از ما همواره این سوال را می پرسند که چگونه با یک استادی مکاتبه کنند و چطور در مورد هرگونه پوزیشن های خالی در آزمایشگاه وی سوال بپرسند. اصول نامه نگاری و مکاتبه زمانی مهم است که از طریق آن می توانید برای بورسیه تحصیلی نیز اقدام کنید. بسیاری از مردم همه این نکات را نادیده می گیرند به همین دلیل هیچ پاسخی از اساتید دریافت نمی کنند. پس با ما همراه باشید.

نخست، ایمیل شما باید به گونه ای نوشته شود که احساس خوبی در مخاطب ایجاد کند تا به شما کمک کند که یک متقاضی واجد شرایط باشید. از این رو برای نگارش شما باید در مورد الگوهای ایمیل، کلمات کلیدی و ساختار دقت کنید.

متن ایمیل شما باید خیلی واضح و مختصر نشان دهد که چرا به رشته انتخاب شده علاقمند هستید. از تکرار کلمات خودداری کنید و موضوع ایمیل را واضح صحیح و مختصر بنویسید. این نکته را در نظر داشته باشید که هر زمانی که قصد دارید تا با استادی مکاتبه کنید، سعی کنید مطالب پژوهشی وی را بخوانید و آن را در ایمیل خود ذکر کنید. چهار مرحله زیر را برای نوشتم ایمیل در نظر داشته باشید.

چگونه فرد مورد نظر را خطاب کنم؟

نادیده گرفتن ایمیل توسط یک استاد امری کاملاً طبیعی است زیرا آنها برنامه های بسیاری شلوغی دارند و روزانه شاید ده ها ایمیل دریافت می کنند، بنابراین هنگام نوشتن عنوان موضوع دقت کنید. برای اطمینان از اینکه ایمیل شما نادیده گرفته نشود، سعی کنید یک عنوان، موضوعی مبتنی بر اطلاعات جذاب وارد کنید. با استفاده صحیح از کلمات در موضوع مقاله، استاد قادر خواهد بود که ایده ایمیل شما را بدست آورد. به عنوان مثال می توانید چنین چیزی بنویسید:

◾️ “Request for MS Supervision Spring 2020 or Spring 2021”
◾️ “Request for PhD Supervision”

 همیشه مخاطب را با استفاده از سلام و احوالپرسی حرفه ای مورد خطاب قرار دهید؛ مانند Dear Prof._____, Dear Dr.____, و از خطاب کردن با عبارتی Mr.____, Ms.____ و Mrs.____ اجتناب کنید.

تفاوت رزومه و CV | آشنایی با دانشگاه پرینستون آمریکا | دانشگاه استنفورد آمریکا | دانشگاه هاروارد آمریکا

 ۱- مقدمه

در پاراگراف اول باید خلاصه ای از خود شامل کشور مادری و نام خود ارائه دهید. در این پاراگراف باید شما در مورد دستاوردها، تجربه و مدارک مربوط به پوزیشن مورد نظر بگویید. با پرداختن به حوزه تحقیقاتی استاد، می توانید نشان دهید که می خواهید در یکی از پروژه های تحقیقاتی وی نیز فعالیت داشته باشید.

۲- پاراگراف اصلی

در این پاراگراف، با در نظر گرفتن زمینه تحقیق استاد، به تجربه کاری، مهارت ها و کارهای تحقیقاتی قبلی خود اشاره کنید. متقاضی می تواند با مراجعه به وب سایت رسمی دانشگاه و صفحه استاد مربوطه، مروری اجمالی بر انتشارات پژوهشی وی، پروژه های قبلی و فعلی داشته باشد. برای اینکه یک کاندیدای خوب باشید، تمام دستاوردهای خود را لیست کنید تا چشم انداز روشنی در مورد علاقه خود در زمینه پژوهش استاد ارائه دهید.

۳- آخرین پاراگراف

در این پاراگراف، شما می توانید اشتیاق و انگیزه خود را برای دریافت دکتری یا ارشد یا بورسیه های تحصیلی در گروه آزمایشگاهی وی نشان دهید.

چطور آنلاین آیلتس یاد بگیریم | قوانین کار دانشجویی در خارج | نوت آفیسر چیست | برنامه اراسموس پلاس

۴ – جمله ی پایانی

با رعایت ادب، درخواست و احترام این بند را پایان دهید و در مورد CV یا هر سند دیگری که ضمیمه آن است بیانیه کوتاهی بنویسید و در صورت نیاز به سندی دیگر از وی سوال بپرسید.

در تصویر زیر می توانید یک نمونه از این ایمیل را مشاهده نمایید.

ایمیل برای مکاتبه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان