تحصیل و فرآیند اپلای در دانشگاه های هلند

اپلای در دانشگاه های هلند

اپلای در دانشگاه های هلند

اپلای در دانشگاه های هلند | سیستم آموزش عالی هلند اصولاً از سه نوع موسسه مختلف تشکیل شده است. دانشگاه های تحقیقاتی، دانشگاه های علمی کاربردی و موسسات آموزش بین المللی این سه دسته هستند. سطح خاصی از مدارک فقط از هر نوع موسسه در دسترس است.

  • کارشناسی: در دانشگاه های تحقیقاتی و دانشگاه های علمی کاربردی موجود است.
  •  کارشناسی ارشد: در انواع موسسات موجود است.
  •  دکتری: فقط در دانشگاه های تحقیقاتی موجود است.

 اطلاعات مهم در مورد انتخاب موسسات در هلند

۱-  توجه به ویزای لازمه

از آنجا که بیشتر دوره ها و مدارک تحصیلی بیش از یک سال برگزار می شود، اکثر دانشجویان بین المللی به ویزای ورودی به نام مجوز اقامت موقت یا Machtiging tot Voorlopig Verblijf یا همان MVV نیاز دارند.

۲-  شرایط زبان انگلیسی

به طور متوسط حداقل نمره لازم در آزمون های آیلتس و تافل ۶٫۵ یا ۹۰ می باشد. البته آزمونهای زبان دیگر ممکن است پذیرفته شوند، بنابراین بهتر است سایت دانشگاه مربوطه را بررسی کنید.

 روش های اپلای :

برای اپلای در دانشگاه های هلند روش های مختلفی وجود دارد که بهتر است همه متقاضیان این روش ها را به کار ببرند تا شانس خود را بتوانند بالا ببرند.

۱- وب سایت موسسه را بررسی کنید

در روش اول ساده ترین راه برای یافتن اطلاعات در مورد روند اپلای و پیدا کردن پوزیشن های تحصیلی، مراجعه به صفحات وب سایت موسسه و دانشگاه های می باشد. اکثر دانشگاه ها پوزیشن های ارائه شده را در قسمت vacancy سایت خود قرار می دهند که می توانید به آن قسمت مراجعه نمایید.

 ۲- جستجوی برنامه از طریق Studielink

برای اکثر برنامه ها ابتدا باید از طریق ابزار Studielink ثبت نام کنید. Studielink پورتال رسمی ثبت نام و اپلای برنامه ها در موسسات آموزش عالی هلند است. ابتدا باید موسسه مورد نظر خود را بررسی کنید که آیا لازم است از طریق Studielink ثبت نام کنید یا خیر.

 مهلت های اپلای

  •  ۱۵ ژانویه برای برنامه numerus fixus
  •  ۱ می برای سایر برنامه های تحصیلی. این مهلت عمومی است، اما همیشه مهلت دقیق را با موسسه مورد نظر خود بررسی کنید، زیرا ممکن است در هر موسسه و برنامه تحصیلی متفاوت باشد.

۳ – برنامه های Numerus fixus

برای برخی از برنامه های تحصیلی، موسسه آموزشی ظرفیت مشخصی را تعیین کرده است. این بدان معنی است که تعداد محدودی ظرفیت در دسترس است. به این برنامه ها ‘numerus fixus’ گفته می شود. اگر تعداد افرادی که متقاضی هستند بیش از تعداد ظرفیت های موجود باشد، روش گزینش انجام می شود. فرآیند اپلای در این برنامه های با برنامه های تحصیلی رایج متفاوت است.

در این روش باید موسسه خود بررسی کنید که آیا برنامه مورد نظر شما دارای یک numerus fixus’ است.  برای هر سال تحصیلی می توانید حداکثر برای دو برنامه numerus fixus اپلای کنید. برنامه های پزشکی، دندانپزشکی، بهداشت دندان و فیزیوتراپی از این قاعده مستثنی هستند. برای این برنامه ها در هر سال تحصیلی فقط می توانید یک اپلیکیشن در هر برنامه ارائه دهید.

اگر تعداد افراد متقاضی بیش از تعداد ظرفیت های موجود باشد، گزینش بین ۱۵ ژانویه تا ۱۵ آوریل انجام می شود. متقاضیان در این روش گزینش در ۱۵ آوریل از طریق Studielink یک شماره رتبه بندی دریافت می کنند که بسته به شماره رتبه بندی و تعداد ظرفیت های موجود، ممکن است فرصتی به شما پیشنهاد شود یا فراهم نگردد. اگر ظرفیتی به شما پیشنهاد می شود، باید طی مدت دو هفته این فرصت را از طریق Studielink بپذیرید. اگر ظرف دو هفته این ظرفیتی که به شما تعلق گرفته است را قبول نکنید، فرصت شما به طور خودکار به متقاضی دیگری اختصاص می یابد.

 هزینه تحصیل و زندگی

دانشجویان سایر کشورها می توانند برای یک دوره کارشناسی بین ۶۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو و برای یک دوره کارشناسی ارشد بین ۸ تا ۲۰ هزار یورو بپردازند. با این حال، این به انتخاب موسسه آموزش عالی بستگی دارد. دانشگاه های خصوصی، شهریه بیشتری را دارند.  هزینه زندگی مورد انتظار تقریبا ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه برای یک زندگی دانشجویی معمولی می توان تخمین زد. در بسیاری از فعالیتهای اوقات فراغت تخفیف برای دانشجویان در نظر گرفته می شود و با خرید کارت تخفیف برای سفر با قطار، هزینه حمل و نقل کاهش می یابد. هزینه های اصلی زندگی عبارتند از:

  •  متوسط اجاره تقریبا ۳۵۰ – ۸۰۰ یورو در ماه است.
  •  متوسط هزینه مواد غذایی/بیرون غذا خوردن در حدود ۱۸۰ یورو در ماه است.
  •  اقلام تحصیلی در حدود ۵۰ یورو در ماه است.
  • هزینه بیمه در حدود ۸۰ یورو در ماه می باشد.

لندینگ فی کانادا | اپلیکیشن فی اسکیل ورکر کانادا | پرداخت اپلیکیشن فی | پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کانادا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان