آزمون کالج های آلمان

آزمون کالج های آلمان
5/5 - (1 امتیاز)

انواع آزمون کالج های آلمان

بطور کلی در اکثر کالج های دانشگاهی آلمان دو نوع آزمون همواره ثابت و برگزار می شود. آزمون اول آزمون ورود به کالج  ها و آزمون دوم، آزمون پایان دوره امتحان ورودی کالج است. شروع دوره های کالج با یک امتحان ورودی به نام ( Aufnahmetest ) شروع می شود، و تمامی افراد بایستی در این امتحان نمره لازم را بدست آورند تا بتوانند در کالج ثبت نام کنند. آزمون کالج های آلمان در بعضی از کالج ها، از دو بخش آلمانی و ریاضی تشکیل شده و در برخی از کالج ها فقط آزمون آلمانی برگذار می شود.

منابع لازم برای امتحان ورودی کالج ها بستگی به کالجی که برای آن اقدام می کنید و رشته تحصیلی در کشور مبدا بستگی دارد. بطور مثال برای تحصیل در رشته های پزشکی یا M-Kurs، از دروس زبان آلمانی، ریاضی، درس زیست شناسی آزمون گرفته می شود. سطح زبان آلمانی مورد نیاز برای شرکت در این دوره ها سطح B1 است.

آزمون کالج های آلمان

پرداخت هزینه پذیرش | اپلیکیشن فی دانشگاه های سوئد | پرداخت هزینه پست UEMS

امتحان پایانی کالج ها با عنوان Feststellungspruefung یا FSP معرفی می شوند که از دو بخش نوشتاری و شفاهی تشکیل شده است و تمامی متقاضیان باید در آن شرکت کنند. با قبولی در این آزمون، متقاضیان مجوز تحصیل در دانشگاه های آلمان را کسب می کنند. در پایان دوره کالج ها، سطح زبانی افراد فارغ التحصیل با توجه به نمره آنها معادل DSH و TestDaF است و دیگر نیازی به اخذ این مدارک نیست. بعد از اخذ این مدارک و با توجه به نمره ی افراد در امتحان پایانی، بایستی برای درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها اقدام کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان