فرم ارزیابی وضعیت پرونده تحصیلی + مشاوره رایگان

پرداخت شهریه ایتالیا

پرداخت شهریه ایتالیا
5/5 - (2 امتیاز)

پرداخت شهریه ایتالیا در همیارپروژه

تحصیل در ایتالیا

پرداخت شهریه ایتالیا | ایتالیا فقط یک بهشت توریستی نیست. کشور ایتالیا با داشتن دانشگاه های با رتبه بالا، لیست رو به رشدی از برنامه های تدریس شده به زبان انگلیسی و هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه، باید در لیست مقاصد تحصیلی هر دانشجوی بین المللی باشد.  اگر به دنبال مدارک مقرون به صرفه در اروپا هستید، باید تحصیل در ایتالیا را در نظر بگیرید. این کشور مهد برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است که تحصیلات با کیفیت بالا و شهریه پایین ارائه می دهند. همچنین با تحصیل در ایتالیا می توانید از سفر و کاوش در فرهنگ و تاریخ غنی شهرهای ایتالیا لذت ببرید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی با ما همراه باشید:

شهریه دانشگاه های ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا توسط هر مؤسسه جداگانه تعیین می شود. این بدان معناست که هزینه ها بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی می تواند بسیار متفاوت باشد. توصیه می شود برای اطلاع از شهریه ها و هزینه های خاص با مؤسسات مورد علاقه خود مشورت کنید. 

  • شهریه در دانشگاه های دولتی ایتالیا

پرداخت شهریه ایتالیا | دانشگاه های دولتی در ایتالیا شهریه های خود را بر اساس رشته و نوع مدرک (لیسانس، فوق لیسانس، دکترا) تعیین می کنند. به طور متوسط، شهریه بین 0 تا 5000 یورو در سال تحصیلی متغیر است. اگر دانشجوی غیر اتحادیه اروپا / EEA هستید، برخی از برنامه های تحصیلی می توانند شهریه بسیار بالاتری را طلب کنند. در ایتالیا، متوسط برنامه های کارشناسی در مؤسسات دولتی می تواند بین 900 یورو (1000 دلار آمریکا) تا 4000 یورو (4800 دلار آمریکا) در سال هزینه داشته باشد که میانگین آن تقریباً 1500 یورو (1800 دلار آمریکا) است.

  • شهریه در دانشگاه های خصوصی ایتالیا

دانشگاه‌های خصوصی در ایتالیا معمولاً شهریه‌های بالاتری نسبت به دانشگاه‌های دولتی دریافت می‌کنند و اکثر آنها برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا و EEA شهریه یکسانی دارند. متوسط شهریه در دانشگاه های خصوصی بین 3000 تا 35000 یورو در سال متغیر است. هزینه های سالانه در دانشگاه های خصوصی معمولاً بین 6000 تا 20000 یورو (7200 دلار آمریکا تا 24100 دلار آمریکا) متغیر است.

پرداخت شهریه ایتالیا | در دانشگاه بولونیا، دانشجویان می توانند برای محاسبه شهریه خود بر اساس درآمد خانوار خود درخواست دهند. حداقل هزینه مورد نیاز تقریباً 158 یورو (190 دلار آمریکا) در سال است، در حالی که حداکثر هزینه با توجه به برنامه تحصیلی متفاوت است که می تواند بین 2200 تا 6100 یورو (2650 تا 7360 دلار آمریکا) در سال متغیر باشد.

☑️ پیشنهاد مطالعه: پر کردن فرم های پذیرش دانشگاه

آموزش مبتنی بر درآمد در ایتالیا چگونه کار می کند؟

هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا بر اساس درآمد خانواده متغیر است، به این معنی که دانشجویان با توجه به وضعیت اقتصادی خود پرداخت خواهند کرد. هر دانشگاه می تواند شهریه های خود را تعیین کند و سطح شهریه ها را در سطوح درآمدی خاص تعیین کند. معمولاً محدوده ای از حداقل و حداکثر هزینه را خواهید یافت. بالاترین هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی بزرگ اغلب بین 2000 تا 3000 یورو است و بنابراین هنوز هم کمتر از سایر کشورها است.

چیزی که تعیین می کند چقدر باید در هزینه های تحصیل بپردازید، «شاخص وضعیت اقتصادی معادل» – یا ISEE، مخفف اصطلاح ایتالیایی، L’indicatore della Situazione Economica Equivalente است. برای دانشجویان بین المللی که دارایی آنها خارج از ایتالیا است، دانشگاه ها دارای ISEE متفاوتی هستند، ISEE parificato. این گزینه همیشه برای دانشجویان اتحادیه اروپا در دسترس است. برخی از دانشگاه ها آن را به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز ارائه می دهند.

برای ارزیابی وضعیت اقتصادی خود، باید مجموعه‌ای از اسناد در مورد خود و دارایی‌های والدین/خانواده‌تان (موجودی حساب بانکی، اظهارنامه مالیاتی و البته پاسپورت خود) معمولاً به دفاتر پشتیبانی مالیاتی وابسته به دانشگاه (CAF – centro di assistenza fiscale) ارسال کنید. جزئیات اینکه چه مدارکی باید به کجا ارسال شود می تواند از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت باشد.

توجه: پرداخت شهریه ایتالیا | درخواست برای ارزیابی ISEE اختیاری است – شما مجبور نیستید آن را انجام دهید. اگر درخواست نکنید، حداکثر شهریه ای را که دانشگاه عموماً دریافت می کند، پرداخت خواهید کرد. اگر از قبل می دانید که واجد شرایط دریافت هزینه کمتری نیستید، این می تواند شما را از دردسرهای اداری نجات دهد. برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا گزینه ای برای ارائه ISEE ندارند و به جای آن یک «مالیات ثابت» دارند. معمولا برای دانشجویانی که از کشورهای در حال توسعه یا کم درآمد می آیند ارزان تر است.

اپلیکیشن فی دانشگاه های ایتالیا

معمولا هیچ اپلیکیشنی وجود ندارد. با این حال، اگر برنامه انتخابی شما بسیار گزینشی باشد، ممکن است مجبور شوید در آزمون پذیرش شرکت کنید – و این ممکن است هزینه کمی داشته باشد. به عنوان مثال، آزمون های پذیرش برای مدرک پزشکی معمولا بین 25 تا 100 یورو متغیر است.

☑️ پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

آیا امکان تحصیل رایگان در ایتالیا وجود دارد؟

فرصت هایی برای تحصیل رایگان در ایتالیا یا با هزینه های بسیار کم وجود دارد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی بر اساس درآمد خانوار شما متغیر است. بسته به شرایط شخصی خود، ممکن است در نهایت به تحصیل کاملاً بدون شهریه بپردازید یا تقریباً هیچ هزینه ای برای دوره خود نپردازید. هر دانشگاه خودش تصمیم می گیرد که آستانه درآمد چقدر باشد – سطح درآمدی که زیر آن هیچ شهریه ای وجود ندارد. برای واجد شرایط بودن، باید طیف وسیعی از اسناد را ارائه دهید تا درآمد خانوارتان ارزیابی شود (ارزیابی «ISEE»).

متاسفانه در برخی از دانشگاه ها این گزینه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در دسترس نیست. و اگر گزینه ای برای مطالعه رایگان پیدا نکردید، ناامید نشوید. حتی بالاترین هزینه های برنامه مقرون به صرفه تر از سایر مقاصد محبوب اروپایی است. و مطمئناً ارزش آن را دارد که به زمان عالی تحصیل در ایتالیا فکر کنید! همچنین بورسیه هایی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است.

پرداخت شهریه ایتالیا با همیارپروژه نوین

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را دارید و برای پرداخت شهریه ایتالیا درپار مشکل هستید می توانید از خدمات ارزی دانشجویی مجموعه همیارپروژه نوین استفاده کنید که در کمترین زمان و از طریق راه های امن و معتبر بین المللی پرداخت شهریه ایتالیا صورت پذیرد. از دیگر مزیت های پرداخت شهریه ایتالیا با همیارپروژه نوین پشتیبانی 24 ساعته و حداقل کارمزد می باشد. برای پرداخت شهریه ایتالیا فقط کافیست فرم درخواست در سایت ما تکمیل کنید تا کارشناسان بخش پرداخت با شما تماس بگیرند.

☑️ پیشنهاد مطالعه: پرداخت شهریه دانشگاه‌ خارجی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان