ویزای دانشجویی کانادا

ویزای دانشجویی کانادا
5/5 - (2 امتیاز)

ویزای دانشجویی کانادا

کشور کانادا به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در جهان همه ساله برای بسیاری از دانشجویان بین المللی ویزای تحصیلی صادر می کند. دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در کانادا باید در نظر داشته باشند بر اساس قوانین این کشور دانشجو برای مهاجرت به کانادا علاوه بر اخذ ویزای تحصیلی باید برای دریافت استادی پرمیت (Study Permit ) اقدام کند.

ویزای دانشجویی کشور کانادا با استادی پرمیت تفاوت دارد همانطور که میدانید ویزای هر کشور مجوز ورود به آن کشور است اما استادی پرمیت در اصل مجوز تحصیل در آن کشور است. بنابراین همانطور که گفته شد برای مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا دریافت ویزای دانشجویی و استادی پرمیت ضروری است و در صورت عدم دریافت هر یک از آنها متقاضی اجازه مهاجرت و تحصیل در کانادا را نخواهد داشت.

یکی از اشتباهاتی که ممکن است در روند درخواست ویزای دانشجویی کانادا صورت گیرد این است که متقاضیان پس از اخذ پذیرش، در خواست ویزای خود را با عنوان استادی پرمیت به سفارت کانادا ارسال کند، اما باید دانست درخواست ویزا با چنین عنوانی اشتباه است زیرا متقاضی که درخواست خود را با این عنوان ارائه می کند در واقع درخواست ویزا و استادی پرمیت را به صورت همزمان ارسال کرده است.

به طور کلی وزارت مهاجرت کانادا عناوین خاصی را برای هر یک از این مدارک استفاده می کند و از نظر سفارت عبارت های درست در این درخواست ها  Study Permit/Temporary Visa است.

(Temporary Residence Visa) عبارت درست برای ویزای تحصیلی دانشجو است که در کشور مبدا و از طریق سفارت کانادا به صورت یک برچسب در پاسپورت دانشجو نوشته می شود. با دریافت ویزای دانشجویی متقاضی می تواند وارد کشور کانادا شود اما در صورت نداشتن استادی پرمیت حق تحصیل در این کشور را نخواهد داشت و برای این منظور باید درخواست استادی پرمیت دهد.

لازم به ذکر است الصاق برگه استادی پرمیت به پاسپورت متقاضی به معنی اجازه ورود و خروج به کشور کانادا نخواهد بود به همین دلیل کاملا شفاف بیان شده است که “با داشتن استادی پرمیت، نمی توانید در هر زمان دلخواه از کانادا خارج و دوباره وارد شوید” (This document does not authorize re-entry ).

استادی پرمیت صرفا مجوز تحصیل در کاناداست و مانند مجوز کار (Work Permit) برای کارگران مهاجر به این کشور است. دریافت استادی پرمیت در روند ثبت نام در دانشگاه، امضای قرار داد فاند، TA، RA، دریافت بیمه و غیره لازم است اما هیچ مجوزی برای ورود به خاک کانادا ایجاد نمیکند.

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا باید در نظر داشته باشند که دریافت استادی پرمیت مجوز ورود به خاک کانادا نیست و باید منتظر اخذ ویزای تحصیلی (Temporary Residence Visa)  از سفارت کانادا باشند. پس از دریافت ویزای تحصیلی به طور خودکار اجازه دریافت استادی پرمیت را خواهند داشت که موقع وارد شدن به کشور کانادا دریافت خواهند کرد. بنابراین دو مدرک مهم برای ورود و خروج دانشجویان بین المللی در کانادا عبارت اند از:

  • ویزای تحصیلی معتبر
  • استادی پرمیت معتبر

ویزای دانشجویی کانادا

چطور آنلاین آیلتس یاد بگیریم | قوانین کار دانشجویی در خارج | نوت آفیسر چیست | برنامه اراسموس پلاس

مراحل دریافت ویزای دانشجویی کانادا

در روند اخذ ویزای دانشجویی کشور کانادا ارائه مدارک و انجام مراحل زیر به ترتیب گفته شده ضروری است:

  1. ورود به سایت (canada.ca) سفارت کانادا و ساخت یک پروفایل برای خود.
  2. بارگذاری مدارک مورد نیاز
  3. پرداخت هزینه ویزای تحصیلی کانادا که هزینه منحصری برای هر دانشجو با توجه به شرایطش در نظر گرفته می شود که به طور کل هزینه ویزای تحصلی کانادا برای دانشجو بدون همراه مبلغ  دلار برای مجوز تحصیل و مبلغ ۸۵دلار برای بایومتریک است.
  4. تکمیل فرم ها IMM1294E – فرم درخواست استادی پرمیت
  5. نامه پذیرش دانشگاه
  6. تصویر ویزا ها و مهرهای پاسپورت فعلی و قبلی
  7. ارائه نامه بورسیه یا فاند یا هر یک از کمک هزینه های تحصیلی که دریافت کرده اید
  8. گواهی تمکن مالی دانشجو
  9. اطلاعات گردش حساب بانکی دانشجو و یا حامی مالی او
  10. فیش حقوقی، بیمه، حکم کارگزینی، جواز کسب، اجاره‌نامه، مدرک سرمایه‌گذاری و یا هر نوع مدرکی دال بر درآمد جاری متقاضی و پشتیبان مالی، همراه با ترجمه آن
  11. عکس دیجیتال با مشخصات مورد نیاز CIC
  12. فرم IMM5645E – فرم اطلاعات خانوادگی (Family Information)
  13. فرم IMM5257b_1 – فرم درخواست اقامت موقت کانادا (Temporary Residence)
  14. مدرک CAQ برای متقاضیان تحصیل در استان کبک
  15. برنامه تحصیلی یا استادی پلن
  16. شناسنامه و ترجمه
  17. رزومه تحصیلی (CV)
  18. ترجمه مدارک تحصیلی تمام مقاطع پیشین و ریز نمرات
  19. ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه
  20. مدرک زبان انگلیسی (تافل، آیلتس یا GRE) یا فرانسوی
  21. نامه سابقه کار به انگلیسی یا ترجمه گواهی سابقه کار فارسی یا مدارک رسمی خوداشتغالی

آیا مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا به صورت حضوری است؟

تمامی مراحلی که برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا نام برده شده به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت انجام می شود و فقط مرحله بایومتریک به صورت حضوری انجام می شود. نکته قابل توجه در زمینه ویزای دانشجویی این است که برای دریافت آن نیاز به مصاحبه حضوری نخواهد بود.

نتایج بررسی های اداره مهاجرت کانادا در خصوص درخواست ویزای دانشجویی در سایت سفارت بارگذاری می شود و در صورتی که دانشجو موفق به دریافت ویزای تحصیلی باشد برای اخذ ویزا نامه‌ای تحت عنوان Pass Request دریافت می‌کند که برای Pick-up ویزا ارائه این نامه به همراه گذرنامه الزامی است.

تفاوت رزومه و CV | آشنایی با دانشگاه پرینستون آمریکا | دانشگاه استنفورد آمریکا | دانشگاه هاروارد آمریکا

دیدگاه کاربران
  • لاله 2 سپتامبر 2021 / 21:59

    خیلی خوبه. ولی پول سفرش رو نداریم متاسفانه!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان