شرایط تحصیل در خارج در مقاطع مختلف

شرایط تحصیل در خارج

شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

کارشناسی:

شرایط تحصیل در خارج : برای تحصیل در دوره کارشناسی،حداکثر سن،۲۲ تا ۲۵ سال است. دوره  کارشناسی ۳ تا ۵ سال طول می کشد.

اکثر دوره‌ها به زبان کشور مقصد ارائه می شوند البته امکان گذرزاندن کورس زبان وجود دارد. ارائه دیپلم ۱۲ ساله شرط ورود به دوره کارشناسی است، اگر چه بسته به دانشگاه مقصد شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها نیز الزامی است. در بعضی دانشگاهها مانند پادفک روسیه و اوکراین نیازی به آزمون ورودی نیست و فقط گذراندن دوره آمادگی پیش از ورود به دانشگاه کفایت می کند.

برای پذیرش در دوره کارشناسی، ارائه توصیه‌نامه اجباری نیست. مقاله به عنوان امتیاز محسوب می شود. هزینه ها عمدتا با پرداخت شهریه لحاظ می شوند. تخفیف شهریه با تحصیل به زبان کشور مقصد امکان پذیر است. تعداد بورسیه ها مانند بورسیه استانی ایتالیا، بسیارمحدود هستند.

 

شرایط تحصیل مقاطع مختلف از جمله کارشناسی ارشد:

برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد، حداکثر سن ۲۵ تا ۳۵ سال است. دوره  کارشناسی ۱ تا ۲ سال طول می کشد.

دوره ها بیشتر به زبان انگلیسی هستند. ارائه مدرک زبان در سطح B2 تا C2 نیاز است. معدل مقطع کارشناسی اهمیت دارد.  متقاضی در صورت نیاز باید در آزمون های خاص  (GMAT، GRE و …) شرکت کند.

داشتن توصیه‌نامه اجباری است. مقاله به عنوان امتیاز محسوب می شود. هزینه برخی دوره‌ها با پرداخت شهریه توسط دانشجو تامین می شود. امکان استفاده از تحصیل رایگان وجود دارد. در صورت داشتن رزومه خوب، دانشجو می تواند بوررس شود.

 

دکتری:

هر کشوری ممکن است شرایط تحصیل مقاطع مختلف در آن متفاوت باشد . برای تحصیل در دوره دکتری حداکثر سن ۴۰ سال است که این عدد به دانشگاه مقصد وابسته است. طول دوره دکتری ۳ تا ۵ سال است

دوره های دکتری بجز در موارد خاص به زبان انگلیسی برگزار می شوند. ارائه مدرک زبان در سطح C2 و C1 الزلمی است. معدل مقاطع قبل اهمیت دارد. متقاضی در صورت نیاز باید در آزمون های خاص  (GMAT، GRE و …) شرکت کند.

داشتن توصیه‌نامه بجز در موارد خاص اجباری است. ارائه مقاله بجز در  موارد خاص تقریبا الزامی است. هزینه تحصیل اکثراً بصورت اعطای فاند توسط دانشگاه تامین می شود. در کشورهای اروپایی دانشجویان دکتری حقوق دریافت می کنند. امکان تحصیل رایگان در کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، نروژ، ایسلند، فنلاند وجود دارد.

 

کشورهای بدون محدودیت سنی:

در کشورهای روسیه، ترکیه، قبرس شمالی و اوکراین محدودیت سنی برای تحصیل در مقاطع مختلف وجود ندارد.

مشاوره اخذ ویزا | تاثیر لینکدین در اپلای | لندینگ فی کانادا | اپلیکیشن فی اسکیل ورکر کانادا

شرایط تحصیل در خارج

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان