اقامت کانادا از طریق خرید ملک

خرید ملک در کانادا
5/5 - (1 امتیاز)

خرید ملک در کانادا و اخذ اقامت در این کشور

خرید ملک در کانادا | دریافت اقامت کانادا با خرید خانه | کشور کانادا در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین قطب های مهاجرپذیر جهان تبدیل شده است. دلیل محبوبیت و پرطرفدار بودن این کشور برای مهاجران، وضعیت اقتصادی مناسب، شرایط اجتماعی و رفاهی فوق العاده ، جاذبه ها و امکانات محیط زندگی و بسیاری علل دیگر است.

همه ساله بسیاری از دانشجویان و متقاضیان تحصیل به کانادا مهاجرت می کنند و از آنجایی که این کشور دارای دانشگاه های معتبر و با رنکینگ جهانی بالاییست در سال های اخیر تعداد این نوع مهاجرت روندی صعودی پیدا کرده است.

یکی از دغدغه های پیش روی مهاجران که قصد اقامت در کانادا را دارند چگونگی یافتن مسکن و قیمت مسکن و اجاره خانه در کانادا خواهد بود. علی رغم ثبات نسبی در رشد تورم کشور کانادا قیمت خانه و مسکن در این کشور رشد چشم گیری پیدا کرده است و از این طریق بسیاری از افرادی که در این کشور ملک خریداری کرده بودند سرمایه خود را دو چندان کرده اند.

همانطور که گفته شد در کانادا نرخ تورم به نسبت ثابت بوده و در سال ۲ تا ۳ درصد افزایش میزان تورم در این کشور مشاهده می شود. این در حالی است که رشد قیمت ملک و خانه در ونکوور به طور متوسط ۱۸ درصد در سال گزارش شده است.

در صورتی که شما اقامت کشور کانادا را دارید و یا شهروند این کشور محسوب می شوید می توانید با ۵ تا ۲۰ درصد پیش پرداخت خانه و ملک مورد نظر خود را خریداری کنید. البته افرادی واجد شرایط دریافت وام مسکن هستند که دارای شغل و درآمد مناسب باشند. نرخ وام در این کشور نیز ۳/۵ درصد می باشد. امکان اعطای وام به خریدارانی که اقامت کانادا را ندارند با محاسبه درصد سود بیشتر وجود دارد.

خرید ملک در کانادا و اخذ اقامت کانادا:

خرید ملک در کانادا | دریافت اقامت کانادا با خرید خانه | بر اساس قوانین برخی از کشور های جهان در صورتی که اتباع خارجی ملکی را خریداری و یا اجاره کنند می توانند در آن کشور اقامت بگیرند اما متاسفانه کشور کانادا جزء این کشور ها نیست و چنین قانونی را پشتیبانی نمی کند. و خرید ملک در کانادا برای افراد غیر مقیم منجر به دریافت اقامت و یا شهروندی کانادا نخواهد شد و طی کردن مراحل قانونی مهاجرت الزامی است.

البته با خرید ملک در کانادا می توان به ویزای کانادا دست یافت و پس از آن، با تبدیل ویزای کانادا به ویزای تحصیلی و تبدیل آن به ویزای کاری در پایان دوره تحصیلات خود، به اقامت دائم دست یافت.

یکی از مهمترین نکات در خرید ملک در کانادا این است که اگر قصد شما از خرید خانه و ملک در کانادا اخذ اقامت در کاناداست باید گفت بهترین راه برای رسیدن به این هدف راه اندازی یک تجارت است که راه حل سریع تری برای ورود به این کشور محسوب می شود. اما در صورتی که فقط قصد سرمایه گذاری در کانادا با خرید ملک دارید صرف نظر از اخذ اقامت ، به نتیجه مطلوب خواهید رسید و این راه فقط یک سرمایه گذاری بلند مدت برای شما محسوب می شود.

در صورتی که متقاضی اقامت کانادا را ندارد و تصمیم به خرید ملک در این کشور دارد بهترین راه برای پیدا کردن ملک و خانه مورد نظر مراجعه به به بنگاه های خرید و فروش ملک است.

یکی از مزیت های خرید ملک در کانادا برای افرادی که اقمت این کشور را ندارند اعطای وام به آنهاست البته نکته حائز اهمیت بیشتر بودن درصد سود این وام ها نسبت به افرادی است که اقامت کانادا را دارند. در این صورت شرکت ها و موسسات وام دهنده طی انعقاد قرارداد رهنی با خریدار وظیفه تامین بخشی از هزینه ملک را بر عهده می گیرند.

مراحل خرید ملک در کانادا:

مراحل خرید ملک در کانادا | دریافت اقامت کانادا با خرید خانه: خرید ملک در کانادا مراحلی دارد که باید توسط وکلای مجرب و آگاه به قوانین حقوق و مسائل مالی و مالیاتی این کشور پیش رود

  •  نماینده املاک به همراه وکیل در تهیه سند پیشنهاد خرید به فروشنده ملک، کمک می کنند. پیشنهاد خرید با پیش پرداخت حدود ۱۰% مبلغ ملک خرید به فروشنده ارائه می گردد.
  • خریدار و فروشنده در مورد قیمت به توافق می رسند.
  • نسخه ای از توافق نامه برای وکیل ارسال می گردد تا شرایط را بررسی و تاریخ عقد قرارداد را مشخص نماید.
  • تا تاریخ عقد قرارداد فرصت بازدید از ملک وجود دارد.
  • وکیل بررسی های لازم در خصوص فروشنده را انجام می دهد تا از عدم سوء پیشینه وی و عدم هرگونه بدهی ملک مطمئن شود.
  • وکیل سندی تنظیم می کند و در آن مبلغ قرارداد و وجهی که خریدار باید پرداخت کند را تایید می کند.
  • وکیل کلیه مبالغ را به فروشنده پرداخت می کند و سند و کلیدهای منزل پس از عقد قرارداد در اختیار خریدار قرار می گیرد.

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

هزینه تحصیل ارشد در کانادا

ویزای دانشجویی کانادا


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان