فرم ارزیابی وضعیت پرونده تحصیلی + مشاوره رایگان

اپلای برای ارشد مجدد

اپلای برای ارشد مجدد
5/5 - (3 امتیاز)

آیا می توان برای کارشناسی ارشد مجدد اپلای کرد؟

اپلای برای ارشد مجدد | از آنجایی که دوره ارشد یک دوره پژوهش محور است، پیدا کردن یک استاد برای اپلای در این مقطع امری اجتناب ناپذیر است. پس از پیدا کردن یک استاد راهنما، توصیه می شود که وی را مطلع کنید که قبلا در مقطع ارشد تحصیل کرده اید. فایده این کار به چند دلیل است که در ادامه بیان می شود.

تاثیر بر روی رزومه

همواره داشتن یک رزومه پربار تاثیر بسزایی در پذیرش و فاند دارد. از آنجایی که اکثر افرادی که برای ارشد مجدد اقدام می کنند در زمان تحصیل خود دارای نمرات و رزومه علمی مناسب بوده اند و سابقه فعالیت پژوهشی داشته اند، می توانند از این تجربه خود استفاده کنند. داشتن معدل خوب ارشد و مقالات منتشر شده این را نشان میدهد که شما به اندازه ی کافی برای دروس تخصصی ارشد دانش و آگاهی دارید و در زمینه پژوهشی خود تجربه لازم را دارید.

بطور کلی شرایط دریافت بورسیه برای مقطع ارشد خیلی رقابتی است و باید از رزومه قوی برخوردار باشید. از آنجایی که این افراد یک بار در مقطع ارشد خود تحصیل کرده اند و بخش اعظم رزومه شان را تشکیل می دهد، عاقلانه است که این قسمت از رزومه را پنهان نکنند. زیرا اکثر رقیبان این گونه افراد، متقاضیانی هستند که بعد از پایان کارشناسی اپلای می کنند و فاقد رزومه پژوهشی هستند و تقریبا رزومه ضعیف تری دارند. به خودی خود این باعث جلو افتادن متقاضیانی می شود که سابقه تحصیل در مقطع ارشد را داشته اند.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون GRE General | پرداخت SEVIS Fee | پرداخت هزینه سفارت آمریکا

شرایط سفارت برای ارشد مجدد

اگر قصد دارید تا در مقطع ارشد مجدد اپلای نمایید باید به این نکته توجه کنید که تحصیل در یک مقطع تکراری تاثیر منفی در طی فرآیند ویزا دارد. بخصوص اگر رشته ای که می خواهید اپلای کنید با رشته ای که قبلا تحصیل کردید یکی باشد شرایط نیز دشوارتر می شود. با توجه به شرایط خود می توانید سفارت را در جریان قرار دهید که قصد تحصیل برای ارشد مجدد را دارید.

۱- اگر از لحاظ سنی و گپ تحصیلی مشکلی ندارید و دارای سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی برای دو سال ارشدی که قبلا تحصیل کرده اید دارید، ضرورتی ندارد که سفارت را از اقدام خود برای ارشد مجدد مطلع کنید.

۲- اما اگر با حذف دو سال تحصیلی خود در مقطع ارشد قبلی دارای گپ تحصیلی می شوید و توانایی پوشش این گپ ها را ندارید، بهتر است سفارت را در جریان اقدام خود قرار دهید. در این حالت توصیه می شود که گرایش دیگری را برای ارشد مجدد خود انتخاب کنید و دلایل منطقی و قانع کننده ای را برای توجیه اینکار داشته باشید.

از آنجایی که آفیسرها بیشتر به شرایط مالی و هدف شما برای تحصیل و ویزا متمرکز هستند، بایستی متقاعد شوند که هدف شما فقط تحصیل است و بعد از تحصیل قصد اقامت در آن کشور را ندارید.

با این تفاسیر دو انتخاب پیش رو خواهید داشت

 ۱- عدم ارائه مدارک ارشد به سفارت:

در این حالت شما تصمیم می گیرید برای جلوگیری از مسائل تحصیل در ارشد مجدد، به طور کامل سابقه تحصیلات ارشد قبلی خود را انکار کنید. در این حالت گپ تحصیلی برای شما به وجود می آید و برای از بین بردن این امتیاز منفی بایستی با ارائه دلایلی نظیر سابقه کار پوشش دهید.

۲- ارائه مدارک ارشد به سفارت:

در این حالت شما سفارت را در جریان تحصیلات تان قرار می دهید. بنابراین برای قوی نگه داشتن شانس خود برای دریافت ویزا باید بر روی انگیزه نامه خود بسیار کار کنید تا به سوالات احتمالی آنها پاسخ دهید.

مشاوره اخذ ویزا | تاثیر لینکدین در اپلای | لندینگ فی کانادا | اپلیکیشن فی اسکیل ورکر کانادا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان