سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

نگارش استاندارد توصیه نامه | نوشتن توصیه نامه | ویرایش توصیه نامه

نگارش استاندارد توصیه نامه

نگارش استاندارد توصیه نامه

نگارش استاندارد توصیه نامه | توصیه نامه متنی است که یک شخص مرجع (استاد راهنما، معلم، کارفرما و یا دوست شما) درباره شناخت خود از شما به عنوان متقاضی برای کمیته پذیرش می نویسد. این نامه بیشتر درباره ی توانایی‌ها و نقاط قوت فرد جهت اپلای صحبت می کند. نگارش توصیه‌نامه یکی از مؤثرترین ابزارهای قانع کردن استاد جهت دریافت کمک‌ هزینه تحصیلی در تحصیلات عالی است.

بهترین نویسنده برای توصیه نامه

نگارش استاندارد توصیه نامه | یک توصیه نامه علمی‌ یک توضیح به تفصیل است که از جانب یک عضو هیئت علمی‌ دانشگاه نوشته می شود، و در بهترین حالت شامل اطلاعاتی‌ راجع به توانایی های شخصی‌، دست آوردها و تجربیاتی است که بدست آورده اید.

بهترین فردی که می تواند برای شما توصیه نامه بنویسد شخصی‌ است که در یک سطح حرفه ای‌ علمی‌ با شما همراه بوده باشد. این شخص می بایستی در مرتبه اول، شما و کار شما را بشناسد و در مرتبه ی بعد تجربه مثبتی از شما در ذهن داشته باشد.

بخش­ های تشکیل دهنده توصیه نامه

نگارش استاندارد توصیه نامه | محتوای توصیه نامه کاملاً به نیازهای فرد متقاضی بستگی دارد، اما موضوعات و عناوین رایج که می توانید به آنها اشاره نمائید عبارتند از:

  • پتانسیل ها
  • مهارت ها، قابلیت ها، و نقاط قوت
  • قابلیت اطمینان
  • ثبات فردی
  • مشارکت (در کلاس یا اجتماع)
  • موفقیت ها

روش های ارائه توصیه نامه به دانشگاه ها

دریافت توصیه نامه با سیستم الکترونیکی

بعضی از دانشگاه ها که از متقاضی توصیه نامه درخواست می کنند، برای دریافت توصیه نامه از سیستم الکترونیک استفاده می کنند. در این روش دانشگاه از متقاضی می خواهد که ایمیل استاد مرجع را ارائه دهد تا دانشگاه مستقیم با آن استاد ارتباط برقرار کند.

ارسال پستی توصیه نامه با سربرگ دانشگاه مبدا با نگارش استاد

روش دوم این است که متقاضی از اساتید مرجع که قصد گرفتن توصیه نامه از آنها را دارد، درخواست نگارش یک توصیه نامه را دهد و سپس فرد آن را بر روی سربرگ دانشگاه پرینت گرفته و با امضای استاد، نامه را مهر و موم شده برای دانشگاه مقصد ارسال کند.

ارسال پستی توصیه نامه با سربرگ دانشگاه مبدا با نگارش های آماده

روش سوم این است که در صورت نداشتن زمان کافی و یا قادر نبودن به نوشتن توصیه نامه توسط استاد، فرد می تواند از نمونه های آماده بر روی سربرگ دانشگاه پرینت بگیرد و پس از ذکر اطلاعات شخصی در نامه، آن را برای امضا به استاد مرجع ارائه دهد.

پر کردن فرم توصیه نامه دانشگاه مقصد و ارسال الکترونیکی

روش چهارم اینگونه است که در برخی موارد دانشگاه مقصد یک فرم را در اختیار متقاضیان قرار می دهد که این فرم باید به استاد مرجع ارائه داده شود تا آن را تکمیل نماید و سپس توسط استاد یا متقاضی از طریق پست یا ایمیل الکترونیکی برای دانشگاه ارسال شود.


پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی | پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کانادا


نگارش استاندارد توصیه نامه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان