معرفی دانشگاه واترلو Waterloo

معرفی دانشگاه واترلو

دانشگاه تورنتو (به انگلیسی: University of Toronto)، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه کانادا است که در شهر تورنتو قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۲۷ تأسیس شده و در در مجموع پردیس‌ها تا حدود ۷۳٬۰۰۰ نفر دانشجو داشته‌است.

این دانشگاه بسیار معتبر، عضو انجمن دانشگاه‌های آمریکایی نیز هست.

دانشگاه تورنتو تقریبا در تمامی رشته های تحصیلی دانشگاهی دانشجو می پذیرد. اخذ پذیرش و اپلای از دانشگاه تورنتو مستلزم معدل بالا و شرایط تحصیلی مناسب می باشد. بویژه در مقاطع تحصیلی فوق لیسانس و دکتری به دلیل کیفیت بالای تحصیلی رقابت شدیدی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه وجود دارد. دانشگاه تورنتو دارای بودجه تحقیقاتی بسیار بالایی نسبت به سایر دانشگاه های کاناداست و میزان کمک هزینه های تحصیلی آن بسیار بالاتر از سایر دانشگاه های کانادا می باشد. به عنوان نمونه در بسیاری از رشته های دکتری  دانشجویان، کمک هزینه های بین سی تا چهل هزار دلار در سال دریافت می کنند.

معرفی دانشگاه تورنتو

این دانشگاه با هفت هزار کارمند رسمی بودجه‌ای نزدیک به ۱٫۵ میلیارد دلار کانادا دارد.

دانشگاه تورنتو که شعار آن «مثل یک درخت در طول سال‌ها» است مکتب علمی خاص خود را داراست که در زمینه نقد ادبی و علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دانشگاه که با اختلاف زیاد بالاترین بودجه تحقیقات و پژوهش را در کانادا دارا می‌باشد، تاکنون تحقیقات مهمی چون کشف انسولین و تحقیقات سلول‌های بنیادی و میکروسکوپ مخصوص الکترون از جمله اقدامات مهم این دانشگاه بوده است. این دانشگاه در رده‌بندی‌های مختلف اغلب در رتبه یک کانادا و بین ۱۹ تا ۲۶ جهان بوده است.

۶_۳۳

تاریخچه دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو در سال ۱۸۲۷ تاسیس شده است. از جمله اتفاقات تلخ در تاریخچه این دانشگاه آتش‌سوزی مهیبی است که در سال ۱۸۹۰ خسارت فراوانی به دانشکده‌های این دانشگاه وارد آورد و باعث از بین رفتن ۳۳ هزار جلد کتاب ارزشمند شد.

در سال ۱۹۰۱ انتشارات دانشگاه تورنتو تاسیس شد و اولین دانشگاه کانادایی شد که انتشارات اختصاصی دارد. سال ۱۹۰۷ رشته جنگلبانی در دانشگاه‌های کانادا برای اولین بار در دانشگاه تورنتو آغاز شد. در سال ۱۹۱۰ از آزمایشگاه اختصاصی دانشگاه پرده‌برداری شد. این دانشگاه اولین دانشگاه کانادا است که بودجه آن بیش از یک میلیارد دلار کانادا است.

_mg_9991

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه تورنتو

اکثر دانشگاه ها خوابگاه های دانشجویی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند. این امر به خصوص برای دانشجویان سال اول لیسانس صدق می کند. برخی از خوابگاه ها فقط مختص آقایان، برخی فقط مختص خانم ها و برخی مختلط می باشند (توسط طبقات از هم جدا می شوند). اتاق های خواباه ها یک، دو و یا سه نفره هستند با سرویس های بهداشتی مشترک.

۱

کمک های تحصیلی دانشگاه تورنتو به دانشجویان

دانشگاه تورنتو هر ساله کمک های تحصیلی متعددی به دانشجویان خود می کند. این کمک ها می تواند از سوی دولت کانادا و یا از سوی شرکت های خصوص و پژوهشی باشد که به دانشجویانی که در زمینه کاری آن ها فعالیت می کنند کمک های مالی می رساند. به علاوه اینکه این دنشگاه کمک های خود را از طریق قرض و وام نیز به دانشجویان خود ارائه می کند. دانشجویانی که در طول تحصیل خود نمرات بهتری کسب کرده باشند در اولویت دریافت این تسهیلات و بورس های تحصیلی دانشگاه تورنتو قرار می گیرند.

۱۱

کار در حین تحصیل در کانادا

دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت در نهادهای داخل دانشگاه مانند کتابخانه و… مشغول به کار شوند اما اگر بخواهند در خارج از دانشگاه کار کنند حداکثر می توانند بیست ساعت در هفته کار کرده و بخشی از هزینه های خود را بپوشانند. اما در ایام تعطیل و مواقعی که دانشگاه تعطیل است مانند تابستان می توانند به صورت تمام وقت در موسسات و شرکت های خارج از دانشگاه کار کنند. اما پس از پایان تحصیلات می توانند با شرایط خاص به مدت دو سال تقاضای کار در کشور کانادا را بدهند. لازم به ذکر است اگر دانشجو همراه داشته باشد، همراه او اجازه دارد به صورت تمام وقت در خارج از دانشگاه کار کند.

ساختمان دانشگاه معماری فوق العاده ای داشته که نمادی از معماری دوران رم باستان (سبک گوتیک) می باشد و بخش از دانشگاه که قدیمی ترین قسمت آن بوده در ابتدای درب ورودی است که به قلب دانشگاه معروف است.

بعد از کتابخانه دانشگاه‌های هاروارد، ییل و ایلیونی کتابخانه دانشگاه چهارمین کتابخانه بزرگ آمریکای شمالی بوده که بالغ بر ۱۰ میلیون جلد کتاب، بیش از پنج میلیون میکروفیلم، ۷۰ هزار مقاله و یک میلیون نقشه در این کتابخانه قرار دارد.در سال ۱۸۹۰ آتش سوزی بسیار بزرگی در دانشگاه تورنتو رخ داد که جز تلخ ترین حوادث تاریخ دانشگاه بوده وحدود ۳۳ هزار جلد کتاب در این آتش سوزی از بین رفت و خسارات بسیاری به دانشگاه وارد شد.

دانشگاه تورنتو سه پردیس اصلی دارد:

www.utoronto.com/campuses.htm

Mssissauga : یا UTM که در غرب تورنتو بوده و در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد و حدودا ۱۵ گروه دانشگاهی و علمی، موسسات ارتباطی، فرهنگ و فناوری و ۸۹ رشته تحصیلی و بین رشته ای از موارد قابل ملاحظه در این پردیس است. محیط پژوهشی فعال و اکتیوی داشته و استادان آن از رده های تراز اول و نوآور هستند.

www.utm.utoronto.ca

Downtown Toronto : در st. George مرکز شهر تورنتو واقع شده و مجموعه ساختمان های تاریخی در فضای سبز جلوه بسیار زیبایی به محیط پیارمونش داده است و ۷ دانشکده در آن واقع شده است.

www.utoronto.ca/campuses/downtown-toronto.htm

Scarborough : یا UTSC که در شرق تورنتو واقع شده و آموزش و پروش تجربی از مشخصه های آن است.

www.utsc.utoronto.ca/home

university-of-toronto-mississauga-m180315-s-14

رتبه و رنکینگ دانشگاه تورنتو کانادا

سال ۲۰۱۵ نظام رتبه بندی
۲۰ QS
۲۵ Shanghay
۸۶ Leiden
۲۰ Times

هزینه های تحصیل و زندگی در دانشگاه تورنتو کانادا

هزینه ها و شهریه های تحصیل دانشگاه تورنتو برای سال تحصیلی ۲۰۱۶-۲۰۱۵ برای دانشجویان خارجی بر اساس جد.ل زیر محاسبه می شود.

حتما بخوانید:  دانشگاه ام آی تی – university of MIT
رشته هزینه سال اول سال های بالاتر
علوم کامپیوتر ۳۸٫۴۶۰ دلار ۴۲٫۵۶۰ دلار
مدیریت ۳۸٫۴۶۰ دلار ۴۶٫۷۸۰ دلار
رشته های دیگر ۳۸٫۴۶۰ دلار ۴۰٫۳۸۰ دلار

دیگر هزینه های تحصیل شامل موارد زیر می باشد:

هزینه خوابگاه ۸٫۸۲۹ – ۵٫۰۴۹ دلار
هزینه های جانبی ۱٫۳۲۶ دلار
کتاب و تجهیزات تحصیلی ۱٫۵۰۰ دلار
بیمه ۶۱۲ دلار

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه تورنتو

پذیرش در دانشگاه‌های کانادایی از جمله دانشگاه‌های طراز اول این کشور نظیر دانشگاه تورنتو اغلب هم ارزان‌تر از دانشگاه‌های آمریکاست و هم ظرفیت پذیرش این دانشگاه‌ها برای دانشجویان خارجی نسبت به دانشگاه‌های آمریکایی بالاتر است.

university_toronto_faculty_law_hpa080408_2دانشگاه تورنتو به دانشجویان خود کمک مالی کرده اما دانشجویانی که قصد دارند در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند لازم است بدانند که کمک‌های مالی دانشگاه فقط قسمت کمی از هزینه‌ دانشگاهی دانشجو را پوشش می‌دهد. در این مورد وب‌سایت دانشگاه تورنتو در قسمت پذیرش شرایط کامل پذیرش و هزینه‌های مربوطه را ذکر کرده است. سوای بر آن گرفتن گذرنامه از سفارت کانادا بسیار آسان‌تر از گرفتن گذرنامه از سفارت آمریکا است. بعد از گرفتن ویزا و تعهد به مشاوران مربوطه در زمینه اینکه فرد قادر به پرداخت هزینه‌های مهاجرت تحصیلی و آموزشی است ویزای او برای تحصیل در این دانشگاه صادر می‌شود.

university_of_toronto_flavelle_2شهریه برای دانشجویان خارجی در هر رشته‌ای متفاوت است تمامی این هزینه‌ها برای دانشجویی که قصد تحصیل در دانشگاه تورنتو را دارند ذکر شده است. در فرم تقاضانامه پذیرش در دانشگاه تورنتو سه قسمت تهیه شده است در قسمت اول، اطلاعات شخصی و در قسمت دوم اطلاعات کاری و رزومه فرد باید پر شود اما نکته حائز اهمیت قسمت سوم است که فرد باید یک مقاله بنویسد که موضوع آن بر عهده خود فرد خواهد بود.

snow-battleدانشگاه‌های این کشور از آزمون‌های SATI یا SATII یا تافل و یا هر سه به عنوان معیار برای پذیرش دانشجویان خارجی استفاده می‌کنند. نزدیک‌ترین محل برای انجام آزمون‌های SAT کشور امارات است.

در مرحله آخر ثبت‌نامی اطلاعات مالی دانشجو ذکر می‌شود و بر مبنای آن میزان کمک مالی دانشگاه به دانشجو مشخص خواهد شد. دانشجو باید برگه مالیات سرپرست خانواده و ترجمه فیش حقوقی سرپرست خانواده را به دانشگاه ارائه دهد.

گفتنی است، بیش از ۸ هزار نفر از ۱۵۰ کشور در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. در دانشگاه تورنتو بخش مربوط به دانشجویان خارجی وجود دارد که مسوول تمامی موارد مربوط به این دانشجویان است. مراحل پذیرش در این دانشگاه به شرح ذیل است.

crossing_road

اخذ پذیرش از دوره های لیسانس

شرایط اخذ پذیرش از دوره های لیسانس به صورت زیر می باشد.

  1. دارا بودن دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی با معدل حداقل ۱۷
  2. مدارک زبان TOEFL, iBT: 90; CBT: 230; PBT: 570 و یا IELTS:6.5

 متقاضیان دارای معدل بالای هجده و نمرات بالا در دروس اصلی دبیرستان در صورتی که نمره زبان پایین تر از نمره مورد نظر داشته باشند، می توانند همچنان پذیرش غیر مشروط گرفته ولی یک ترم زبان بخوانند.

banner_facilities2

اخذ پذیرش از دوره های فوق لیسانس

شرایط اخذ پذیرش از دوره های فوق لیسانس به صورت زیر می باشد.

  1. مدرک کارشناسی با ۴ سال تحصیل و با معدل حداقل ۱۶
  2. توصیه نامه از اساتید قبلی
  3.  Statement of Interest و یا Research Interest
  4. مدرک زبان انگلیسی (IELTS, 6.5) و یا (TOEFL, iBT: 100; CBT: 250; PBT: 600)
  5. مدرک GRE برای رشته های فنی و مهمندسی وعلوم و مدرک GMAT برای رشته های مالی و بیزنس

azure-a-field-guide-to-architecture-education-the-university-of-toronto-builds-a-new-campus-and-odile-decq-inaugurates-a-new-school-in-lyon-france-03

اخذ پذیرش از دوره های دکتری

شرایط اخذ پذیرش از دوره های دکتری به صورت زیر می باشد.

  1. مدرک کارشناسی با ۴ سال تحصیل و با معدل حداقل ۱۶
  2. مدرک کارشناسی ارشد با معدل بالای ۱۶
  3. توصیه نامه از اساتید قبلی
  4. Statement of Interest و یا Research Interest
  5. مدرک زبان انگلیسی (IELTS, 6.5) و یا (TOEFL, iBT: 100; CBT: 250; PBT: 600)
  6. مدرک GRE برای رشته های فنی و مهمندسی وعلوم و مدرک GMAT برای رشته های مالی و بیزنس

دانشکده های دانشگاه تورنتو

دانشکده علوم کاربردی و مهندسی دانشکده طراحی و معماری دانشکده علم و هنر مدرسه مطالعات مستمر
دانشکده دندانپزشکی انستیتو مطالعات آموزشی انتاریو دانشکده جنگلداری مدرسه مطالعات
دانشکده اطلاعات دانشکده تربیت بدنی دانشکده حقوق مدرسه مدیریت Joseph L. Rotman
دانشکده داروسازی دانشکده موسیقی دانشکده پرستاری مدرسه پزشکی عمومی Dalla Lana

رشته های دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو طیف بسیار گسترده ای از رشته های مورد علاق دانشجویان و متقاضیان تحصیل در این کشور را داراست. در جدول زیر به برخی از این رشته ها اشاره می شود.

حسابداری ستاره شناسی مهندسی شیمی، کامپیوتر، برق، مواد دندانپزشکی
جرم شناسی اقتصاد / اقتصاد و مالی حقوق مدیریت و مالی
روانشناسی ممدکاری اجتماعی داروسازی بیوتکنولوژی

اطلاعات تماس

وب سایت دانشگاه تورنتو:  Utoronto

شماره تماس: ۵۴۰۰-۸۲۸-۹۰۵



توسط
تومان