چه افرادی نیاز به آزمون GRE دارند؟

چه افرادی نیاز به آزمون GRE دارند

عناوین مقاله:

چه افرادی نیاز به مدرک آزمون GRE دارند؟

چه افرادی نیاز به آزمون GRE دارند | بیشتر دانشگاه های آمریکا برای مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکتری از متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی مدرک آزمون GRE را درخواست می کنند.

البته دانشگاه ها و کالج هایی نیز هستند که بر اساس قواعد admission’s requirements های خود بر روی داشتن مدرک GRE تاکید ندارند و این مدرک را در زمان پذیرش از متقاضی درخواست نمی کنند اما این دانشگاه ها و کالج ها تعداد زیادی نیستند. دانشگاه ها و کالج هایی که مدرک آزمون GRE را نمی خواهند در کانادا بیشتر از آمریکا است.

چه افرادی نیاز به آزمون GRE دارند؟ برای دریافت پذیرش تحصیلی و اپلای در قاره اروپا نیز مدرک GRE الزامی نیست و به طور کلی حتی برای دریافت فاند های تحصیلی نیز در میان مدارک مورد نیاز اپلای ذکر نمی شود.

در کشور های نیوزلند و استرالیا هم مانند اروپا وجود مدرک آزمون GRE الزامی نیست اما می تواند به عنوان امتیاز رقابتی (competitive advantage) برایapplication شما در فرآیند پذیرش و بورسیه (scholarship) تلقی شود.

اما از آنجایی که در اختیار داشتن این مدرک میتواند شانس اخذ پذیرش را برای شخص بالا ببرد بسیاری از افراد به دنبال کسب آن هستند. چراکه که دریافت فاند در مقطع دکتری بسیار رقابتی است. به همین سبب مدرک آزمون GRE می تواند امتیاز زیادی برای شخص در زمان دریافت فاند برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری محسوب شود.

کاربرد آزمون GRE

زمانی که سوال (چه افرادی نیاز به آزمون GRE دارند؟) مطرح می شود باید به کاربرد های این آزمون در موقعیت های مختلف توجه کرد. کاربردها و مزایای آزمون GRE به‌طورکلی به شرح زیر است:

همانطور که گفته شد وقتی قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از لیسانس را در کشور هایی مانند آمریکا و دیگر کشور های انگلیسی زبان را داشته باشید داشتن نمره قبولی بالا در آزمون GRE به شما بسیار کمک خواهد کرد و امتیاز و شانس شما را در اپلای افزایش خواهد داد. آزمون GRE به شما کمک می کند به عنوان شخصی حرفه ای و با رزومه قوی به هیات پذیرنده دانشگاه مقصد معرفی شوید و اعتبار خود را در کشور مقصد بالا ببرید.

از آنجایی که بسیاری از افرادی که در کشور های خارجی تحصیل می کنند همزمان مشغول به کار نیز می شوند قبولی در آزمون GRE به شخص کمک خواهد کرد فرصت های شغلی بهتری پیدا کند و نشان دهنده ی این موضوع خواهد بود که شما در حوزه های تحصیلی و عیار علمی مرتبط با کار از سطح بالایی برخوردار هستید.

قبولی در این آزمون سبب می­‌شود به شرکت‌های برتر در کشور مقصد نشان دهید که سطح و دامنه­ ارتباطی شما حرفه‌ای و پیشرفته است و توانایی کار در این شرکت­‌ها را دارید.

اهمیت آزمون GRE

چه افرادی نیاز به آزمون GRE دارند | از دیگر مزیت هایی که نمره آزمون GRE  برای دانشجویان با رزومه متوسط خواهد داشت این است که از آنجایی که معیار دقیقی برای مقایسه بین معدل دانشجویان از دانشگاه ها و کشور های مختلف وجود ندارد و نظام های آموزشی متفاوت شیوه نمره دهی خاص خود را دارند؛

می توان گفت آزمون GRE  یک معیار استاندارد بین المللی برای سنجش و مقایسه مهارت متقاضیان است. به همین دلیل کمیته پذیرش دانشگاه ها به نمره آزمون GRE  خواهند بود تا به راحتی سنجش و ارزیابی کنند.

با وجود شرایط گفته شده اگر دانشجویی از رزومه متوسطی برخوردار باشد و نمره GRE بیشتر از ۳۲۰ کسب کرده باشد موافقت اولیه را برای پذیرش در دانشگاه مربوطه را خواهد گرفت.

در این بین بسیاری از دانشجویان دیگر فرصتی برای جبران معدل پایین خود ندارند یا مقاله ای در حال انتشار ندارند ؛ آزمون جی آر ای می تواند بسیار کمک کننده باشد زیرا متقاضیان می توانند با تمرین زیاد نمره آزمون خود را بیشتر کنند و به طور قابل توجهی ارتقا ببخشند.


مقاله مرتبط: تفاوت اسکالرشیپ و فلوشیپ | پرداخت هزینه پذیرش | اپلیکیشن فی دانشگاه های سوئد


چه افرادی نیاز به آزمون GRE دارند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان