پرداخت شهریه هلند

پرداخت شهریه هلند

عناوین مقاله:

پرداخت شهریه هلند در همیارپروژه

تحصیل در کشور هلند

پرداخت شهریه هلند | آیا می خواهید در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس در هلند تحصیل کنید؟ انتخابی بسیار عالی ست! سرزمین لاله‌ها به لطف دانشگاه‌های برتر، دوره‌های آموزشی متعدد انگلیسی و محیط چندفرهنگی دوستانه، دانشجویان بین‌المللی زیادی را هر ساله جذب می‌کند. در این مقاله در مورد هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در هلند صحبت خواهیم کرد. ما میانگین قیمت‌ها، گزینه‌های اقامتی و میزان پولی که برای تحصیل در این کشور زیبای اروپایی نیاز دارید را بررسی می‌کنیم.

مبلغ مورد نیاز برای پرداخت شهریه هلند

هزینه تحصیل در هلند نسبت به مقاصد دیگر مانند انگلستان مقرون به صرفه تر است، اما در عین حال گرانتر از سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان یا بلژیک است. هزینه تحصیل در دانشگاه های هلند و سایر موسسات آموزش عالی بسته به ملیت دانشجو متفاوت است. بهتری از قبل از پرداخت شهریه هلند این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

پرداخت شهریه هلند و هزینه های تحصیل در هلند به دو گروه تقسیم می شود: دانشجویان هلندی و دانشجویان سایر کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و همچنین سورینام به طور کلی “هزینه های تحصیلی استاندارد” را پرداخت می کنند که کمتر است. این سطح شهریه توسط دولت هلند و در هر دانشگاه یکسان تعیین می شود. سایر دانشجویان بین‌المللی عموماً باید «هزینه‌های تحصیلی مؤسسه‌ای» را بپردازند و این هزینه‌ها بیشتر است.

دانشگاه ها نیز به دو گروه دانشگاه های تحقیقاتی و دانشگاه های علمی کاربردی (UAS) تقسیم می شوند. دانشگاه‌های علمی کاربردی نسبت به دانشگاه‌های تحقیقاتی ارزان‌تر هستند. شایان ذکر است: هر چه یک دانشگاه در رتبه بندی جهانی رتبه بهتری داشته باشد، گران تر خواهد بود.

هزینه های تحصیل معمولا برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که برای تحصیل در هلند می آیند بالاتر است. این مبلغ بستگی به موسسه، مدرک تحصیلی، نوع اجازه اقامت دانشجو، اینکه آیا قبلاً تحصیل کرده‌اند یا خیر، دارد یا خیر. برای اطلاع از مقدار دقیق، توصیه می شود که هزینه ها را مستقیماً با موسسه انتخابی خود تحقیق کنید. می توانید انتظار داشته باشید که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان بین المللی در هر مقطعی بین:

6000 – 15000 یورو در سال برای مدرک لیسانس

8000 – 20000 یورو در سال برای مدرک کارشناسی ارشد

با توجه به رشته تحصیلی نیز این مبلغ از حدود 8000 یورو در سال برای اکثر مدارک در رشته های بازرگانی، هنر و علوم انسانی، تا حدود 12000 یورو برای موضوعات علمی، 14000 یورو برای برنامه های هنرهای آزاد و 32000 یورو در سال برای پزشکی متغیر است.

دانشگاه های خصوصی تقریباً همیشه گران تر از دانشگاه های دولتی خواهند بود. با این حال، این هزینه ها برای اکثر دوره هایی که به زبان انگلیسی در هلند تدریس می شوند، مقرون به صرفه است. هزینه ها توسط دولت تعیین می شود و هر سال متناسب با تورم افزایش می یابد. کالج های دانشگاهی در هلند شهریه بالاتری را دریافت می کنند. این هزینه ها هرگز بیش از دو برابر شهریه استاندارد نیستند و در برخی موارد فقط اندکی بیشتر از اینها هستند.

پرداخت شهریه هلند دانشگاه خصوصی | اگر در یک دانشگاه خصوصی هلند ثبت نام کنید، معمولا به بودجه بیشتری نیاز دارید. برای برخی از برنامه های تحصیلی، می توانید انتظار داشته باشید که 30000 یورو در سال بپردازید. پزشکی و بازرگانی از گران ترین دوره ها هستند.

☑️ پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

هزینه های تحصیل در هلند

هنگام تحصیل در هلند علاوه بر پرداخت شهریه هلند، هزینه های اضافی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: هزینه ویزا و اجازه اقامت. هزینه سفر برای رسیدن به هلند. اقامت در هلند (مانند اقامت کوتاه مدت، اتاق، آپارتمان، مسکن دانشجویی و غیره). بیمه درمانی هلند بسته به اینکه اهل کجا هستید و چه مدت اقامت دارید. مواد مطالعه مانند کتاب های درسی یا تجهیزات. هزینه های روزانه سفر مانند خرید، حمل و نقل عمومی و فعالیت های تفریحی.

دولت هلند همچنین یک سیستم تامین مالی دانشجویی (studiefinciering) برای کمک به دانشجویان در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی از جمله حمل و نقل عمومی دارد. اینکه دقیقاً از چه چیزی تشکیل شده است به آنچه مطالعه می کنید بستگی دارد.

هزینه های زندگی برای دانشجویان در هلند هزینه های ماهانه شما شامل اقامت، غذا، حمل و نقل، کتاب، لباس و فعالیت های اوقات فراغت خواهد بود. برای پوشش این هزینه ها، بین 800 تا 1200 یورو در ماه نیاز دارید

تحصیل رایگان در هلند

به طور کلی، هیچ گزینه بدون شهریه وجود ندارد. بهترین راه برای تحصیل رایگان در هلند اخذ بورسیه می باشد. گزینه های بورسیه تحصیلی مختلفی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد، با برخی از فرصت های عالی برای دانشجویان غیر EEA.

☑️ پیشنهاد مطالعه: پرداخت شهریه دانشگاه‌ خارجی

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی

در هلند یک راه عالی برای تامین مالی تحصیلات خود در هلند، درخواست برای بورسیه است. چندین فرصت بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان غیر منطقه اقتصادی اروپا وجود دارد. برخی از طرح های بورس تحصیلی موجود به طور مستقیم توسط دانشگاه ها ارائه می شوند، برخی دیگر توسط سازمان هایی مانند Nuffic. در اینجا برخی از بورسیه های تحصیلی که برای دانشجویان بین المللی در دسترس است آورده شده است:

  • بورسیه تحصیلی هلند: برای دانشجویان غیر منطقه اقتصادی اروپا، این برنامه کمک هزینه تحصیلی یکبار پرداخت 10000 یورو را به دانشجویانی که برای لیسانس تمام وقت در یک موسسه شرکت کننده در این طرح درخواست می کنند، ارائه می دهد.
  • بورسیه تحصیلی لاله نارنجی: این برنامه برای دانشجویان گروهی از کشورها (هند، اندونزی) است. میزان بودجه در هر کشور و موسسه هلندی شرکت کننده متفاوت است.
  • بورسیه های دانشگاهی: دانشگاه ها به طور مستقیم بورسیه های دیگری مانند بورسیه شایستگی آمستردام را برای دانشجویان کارشناسی ارشد غیر اقتصادی منطقه اقتصادی اروپا در دانشگاه آمستردام یا بورسیه دانشگاه توئنته ارائه می دهند که برای دانشجویان برجسته کارشناسی ارشد ثبت نام شده در این موسسه در دسترس است.

روش های پرداخت شهریه هلند

دانشجویان در هلند برای پرداخت شهریه هلند دو گزینه دارند: یک بار قبل از شروع سال تحصیلی و یا در پنج تا ده قسط از طریق بدهی مستقیم.

گزینه پرداخت شهریه به صورت اقساطی از طریق بدهی مستقیم به طور کلی فقط برای دانشجویانی که دارای حساب بانکی در هلند یا در کشوری متعلق به منطقه پرداخت واحد یورو (SEPA) هستند در دسترس است. همچنین، این روش پرداخت ممکن است همیشه برای دانشجویان بین المللی که نیاز به ویزا یا اجازه اقامت دارند، در دسترس نباشد.

اگر واجد شرایط استفاده از روش پرداخت اقساطی هستید، برنامه پرداخت خود را یادداشت کنید تا مطمئن شوید همیشه پول کافی در حساب خود دارید. پرداخت شهریه هلند و درخواست های دانشگاه در هلند به طور کلی از طریق پلت فرم Studielink مدیریت می شود.

بهترین و سریع ترین روش برای دانشجویان ایرانی پرداخت از طریق موسسات پرداخت شهریه و اپلیکیشن فی معتبر است مانند همیارپروژه نوین. شما می توانید از طریق مجموعه همیارپروژه نوین با کمترین کارمزد و در کوتاه ترین زمان ممکن از روش های کاملا معتبر و امن پرداخت شهریه دانشگاه های هلند خود را انجام دهید. برای درخواست کافیست فرم موجود در این صفحه را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن پیگیری های لازم را جهت پرداخت انجام دهند.

☑️ پیشنهاد مطالعه: رزرو وقت مشاوره اپلای

شما در این بخش میتوانید بخش های مختلف و فعال مجموعه بهمراه سابقه نماد اعتماد الکترونیکی ما را بدون هیچ شکایتی بررسی کنید. وبسایت همیارپروژه نوین از سال 93 فعالیت مشاوره مهاجرت خود را آغاز کرده و تا به امروز به تعداد زیادی دانشجو کمک کرده تا بتوانند مسیر خود را ساده تر پیش ببرند.

  • موسسه رسمی مشاوره مهاجرت با شناسه ملی: 14011821805
  • لینک نماد اعتماد الکتریکی (بدون فیلتر شکن وارد شوید): ورود
  • لینک کانال تلگرام: ورود
  • لینک اینستاگرام: ورود
  • مدیریت گروه های هلند از طریق همیارپروژه در تلگرام: ورود

پاسخ: اپلیکیشن فی یا Application Fee هزینه‌ای است که شما به دانشگاه خارجی در ازای بررسی پرونده و مدارک درخواست پذیرشتان می پردازید.

پاسخ: در صورتی که بصورت فورس میخواهید پرداخت انجام گیرد بصورت مستقیم به پشتیبان مجموعه همیارپروژه از طریق لینک زیر پیام داده و وضعیت را بررسی کنید:

  • راه ارتباطی با پشتیبان در تلگرام: ورود

جواب: هزینه اپلیکیشن فی برای دانشگاه، برنامه و رشته های مختلف متفاوت است اما به طور میانگین در اروپا، آمریکا و کانادا به طور میانگین در بازه 75 تا 150 دلار قرار دارد.

  • پاسخ: شما می توانید از دفاتر پذیرش دانشگاه مقصد پرسیده و یا از طریق سایت bigfuture.collegeboard.org  دانشگاه هایی که امکان ویو کردن اپلیکیشن فی را می دهند مشاهده کنید.
  • پاسخ: کارشناسان مجموعه همیارپروژه نوین در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت اپلیکیشن فی را انجام خواهند داد این زمان می تواند بین 1 تا حداکثر 24 ساعت متغیر باشد. در صورتی که ددلاین پرداخت نزدیک باشد فقط کافیست با کارشناس هماهنگ شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت انجام شود.

پاسخ: بله شما می توانید به طور همزمان چند اپلیکیشن فی را به مجموعه همیارپروژه نوین سفارش دهید و معادل ریالی همه را به صورت یکجا پرداخت کنید.

پاسخ: لینک ورود به اپلیکیشن فی و نام کاربری و رمز ورود اطلاعات مورد نیاز مجموعه همیارپروژه نوین جهت پرداخت اپلیکیشن فی می باشد. تمام اطلاعات در اشتراکی برای شما تشکیل میشود از شما گرفته میشود و شما فقط نیاز است فرم درخواست را ثبت نمایید.

پاسخ: مجموعه همیارپروژه نوین قادر به پرداخت اپلیکیشن فی تمامی دانشگاه ها از سراسر دنیا می باشد.

پاسخ: خیر. معمولا هزینه ی پرداختی اپلیکیشن فی و بررسی مدارک توسط دانشگاه فارغ از نتیجه پذیرش شما قابل استرداد Refundable نیست و به دانشجو بازگردانده نمی شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان