پرداخت شهریه آلمان

پرداخت شهریه آلمان

عناوین مقاله:

پرداخت شهریه آلمان با همیارپروژه نوین

پرداخت شهریه آلمان | در سال های اخیر به طور دقیق پس از سال 2014 قوانین در رابطه با شهریه دانشگاه های آلمان تغییر کرد و شهریه برای دانشجویان کارشناسی دانشگاه های دولتی آلمان رایگان شد. این بدان معناست که دانشجویان آلمانی و بین المللی دانشگاه های دولتی آلمان به جز پرداخت هزینه های اولیه اداری و اپلیکیشن فی و غیره معاف از پرداخت شهریه در مقطع کارشناسی هستند و می توانند به صورت رایگان در این مقطع تحصیل کنند.

لازم به ذکر است که در سال 2017 ایالت بادن وورتمبرگ آلمان از این قوانون خود را مجزا کرد و پرداخت شهریه را در تمامی مقاطع برای دانشجویان الزامی اعلام کرد و دانشگاه‌ های دولتی مجدداً شروع به دریافت شهریه از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا کردند. بنابراین ممکن است در سالهایی آتی قانون تحصیل رایگان کارشناسی آلمان تغییر کرده و همه ی دانشجویان در دانشگاه های دولتی موظف به پرداخت شهریه شوند.

به طور کلی همانطور که می دانیم به دلیل اختلافات در قیمت ارز پرداخت هزینه ی اپلیکیشن فی، هزینه های اداری و هزینه های تحصیل برای دانشجویان ایرانی مخصوصا افرادی که هنوز تحصیل خود را آغاز نکرده اند مهمترین دغدغه خواهد بود. البته نکته ی مهم در رابطه با پرداخت شهریه آلمان این است که دانشگاه های خصوصی در دریافت شهریه مختار بوده و پرداخت شهریه برای دانشجویان دانشگاه های خصوصی آلمان الزامی است. در هر صورت هزینه های پایین تحصیل در آلمان این کشور را به یکی از محبوبترین مقاصد تحصیلی تبدیل کرده است.

☑️ پیشنهاد مطالعه: پرداخت شهریه دانشگاه‌ خارجی

تحصیل در دانشگاه‌ های آلمان

تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان مانند اکثر کشور ها در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا صورت می پذیرد. با توجه به اینکه کشور آلمان دانشگاه های متنوعی در رشته های مختلف دارد می توان به طور کلی شرایط تحصیل و پذیرش در دانشگاه های مختلف بسته به رشته و مقطع تحصیلی را به شرح زیر است:

شرایط تحصیل کارشناسی در آلمان

  • داشتن معدل بالای ۱۵
  • ریز نمرات سال آخر دبیرستان
  • مدرک دیپلم
  • مدرک زبان آلمانی B2

 شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

  • معدل ۱۳ و بالاتر در مقطع کارشناسی
  • مدرک زبان انگلیسی (بهتر است که مدرک زبان آیلتس ۶ و بیشتر داشته باشید)
  • مدرک زبان آلمانی برای دانشجویان خارجی برای تحصیل در آلمان اجباری نیست اما اگر مدرک زبان آلمانی B2 داشته باشید، شانس شما برای تطبیق با محیط و دریافت ویزا بیشتر می‌شود.

شرایط تحصیل دکتری در آلمان

  • معدل بالای ۱۳ در لیسانس و فوق لیسانس
  • مدرک زبان( ترجیحا آیلتس بالای ۷)
  • داشتن رزومه قوی

☑️ پیشنهاد مطالعه: نگارش CV

هزینه تحصیل در آلمان

پرداخت شهریه آلمان | به طور کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور آلمان به جز ایالت بادن وورتمبرگ رایگان بوده و متقاضیان می توانند حتی از تحصیل رایگان به زبان انگلیسی نیز بهره منده شوند و در بسیاری از مواقع از فاند های متنوع تحصیلی نیز برخوردار باشند. با این وجود تحصیل در ایالت بادن وورتمبرگ برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا مبلغی حدود 3,000 یورو به صورت سالانه هزینه در بر خواهد داشت و برای دانشجویانی که قصد دریافت مدرک دوم در این ایالت را دارند مبلغی حدود 1,300 یورو سالانه هزینه بر خواهد بود.

در رابطه با هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان قوانین دیگری حاکم بوده و دانشگاه های خصوصی در تعیین شهریه مختارند. به طور کلی شهریه دانشگاه های خصوصی مختلف متفاوت بوده و تا 30,000 یورو سالانه می تواند هزینه بر باشد البته در رشته های مهندسی و MBA مبلغ شهریه بیشتر خواهد بود. با تمام این اوصاف به دلیل هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در آلمان این کشور جزو کشور های محبوب مقاصد تحصیلی می باشد.

روش های پرداخت شهریه آلمان

آسان ترین روش پرداخت شهریه آلمان یا پرداخت اپلیکیشن فی آلمان پرداخت از طریق کارت اعتباری می باشد. همانطور که می دانید علاوه بر امنیت و روش آسان استفاده از این کارت ها سرعت انتقال از طریق کارت اعتباری بالا بوده و اطمینان خاطر جهت انجام عملیات پرداخت به همراه به شخص خواهد داد. برای پرداخت از طریق کارت اعتباری باید به پورتال دانشجویی دانشگاه تان رفته و با ورود به حسب کاربری خود و بخش برگه مالی یا بخشی شبیه به آن می توانید پرداخت خود را انجام دهید.

متاسفانه از آنجایی که این کارت ها در ایران پشتیبانی نمی شود و ایرانیان نمی توانند کارت اعتباری بین المللی داشته باشند و به این سیستم دسترسی داشته باشند پرداخت شهریه برای دانشجویان ایرانی از طریق کارت اعتباری امکان پذیر نمی باشد. در همین راستا مجموعه همیارپروژه نوین از طریق روش پرداخت از طریق کارت اعتباری به صورت امن و به راحتی پرداخت شما را در سراسر جهان و پرداخت شهریه آلمان را انجام خواهد داد. فقط کافیست از طریق فرم موجود در این صفحه درخواست خود را ثبت کنید تا به سرعت در همان روز پرداخت شما انجام شود.

یکی دیگر از روش های پرداخت شهریه انتقال از طریق حواله بانکی است. در این روش که لازم به کاغذ بازی بین بانکی است و زمان بیشتری (4 تا 6 روز کاری) نسبت به پرداخت اعتباری برای انتقال پول لازم است. پس اگر چند روز زودتر درخواست انتقال پول از طریق حواله بانکی را بدهید دیگر نیازی نیست نگران چیزی باشید.

البته، پرداخت شهریه آلمان به این روش برای ایرانی‌ ها امکان‌ پذیر نیست. همانطور که شاید بدانید، دانشجویان ایرانی به حساب‌ های بین‌ المللی دسترسی نداشته و بانک‌ های ایران هیچگونه ارتباطی با بانک‌ های خارجی ندارند. اگر دانشگاهتان فقط پرداخت‌ هایی که از طریق حواله‌ های بین‌ بانکی انجام می‌ شود را قبول دارد یا شما این روش را به خاطر مزایایش ترجیح می‌ دهید می توانید از خدمات پرداخت حواله بانکی همیار پروژه نوین استفاده کنید.

☑️ پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

 

 

 

شما در این بخش میتوانید بخش های مختلف و فعال مجموعه بهمراه سابقه نماد اعتماد الکترونیکی ما را بدون هیچ شکایتی بررسی کنید. وبسایت همیارپروژه نوین از سال 93 فعالیت مشاوره مهاجرت خود را آغاز کرده و تا به امروز به تعداد زیادی دانشجو کمک کرده تا بتوانند مسیر خود را ساده تر پیش ببرند.

  • موسسه رسمی مشاوره مهاجرت با شناسه ملی: 14011821805
  • لینک نماد اعتماد الکتریکی (بدون فیلتر شکن وارد شوید): ورود
  • لینک کانال تلگرام: ورود
  • لینک اینستاگرام: ورود
  • مدیریت گروه های هلند از طریق همیارپروژه در تلگرام: ورود

پاسخ: اپلیکیشن فی یا Application Fee هزینه‌ای است که شما به دانشگاه خارجی در ازای بررسی پرونده و مدارک درخواست پذیرشتان می پردازید.

پاسخ: در صورتی که بصورت فورس میخواهید پرداخت انجام گیرد بصورت مستقیم به پشتیبان مجموعه همیارپروژه از طریق لینک زیر پیام داده و وضعیت را بررسی کنید:

  • راه ارتباطی با پشتیبان در تلگرام: ورود

جواب: هزینه اپلیکیشن فی برای دانشگاه، برنامه و رشته های مختلف متفاوت است اما به طور میانگین در اروپا، آمریکا و کانادا به طور میانگین در بازه 75 تا 150 دلار قرار دارد.

  • پاسخ: شما می توانید از دفاتر پذیرش دانشگاه مقصد پرسیده و یا از طریق سایت bigfuture.collegeboard.org  دانشگاه هایی که امکان ویو کردن اپلیکیشن فی را می دهند مشاهده کنید.
  • پاسخ: کارشناسان مجموعه همیارپروژه نوین در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت اپلیکیشن فی را انجام خواهند داد این زمان می تواند بین 1 تا حداکثر 24 ساعت متغیر باشد. در صورتی که ددلاین پرداخت نزدیک باشد فقط کافیست با کارشناس هماهنگ شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت انجام شود.

پاسخ: بله شما می توانید به طور همزمان چند اپلیکیشن فی را به مجموعه همیارپروژه نوین سفارش دهید و معادل ریالی همه را به صورت یکجا پرداخت کنید.

پاسخ: لینک ورود به اپلیکیشن فی و نام کاربری و رمز ورود اطلاعات مورد نیاز مجموعه همیارپروژه نوین جهت پرداخت اپلیکیشن فی می باشد. تمام اطلاعات در اشتراکی برای شما تشکیل میشود از شما گرفته میشود و شما فقط نیاز است فرم درخواست را ثبت نمایید.

پاسخ: مجموعه همیارپروژه نوین قادر به پرداخت اپلیکیشن فی تمامی دانشگاه ها از سراسر دنیا می باشد.

پاسخ: خیر. معمولا هزینه ی پرداختی اپلیکیشن فی و بررسی مدارک توسط دانشگاه فارغ از نتیجه پذیرش شما قابل استرداد Refundable نیست و به دانشجو بازگردانده نمی شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان