عواملی که باعث کاهش شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا می شود

شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا

چه عواملی شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا را کاهش می دهد؟  

شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا | ویزای تحصیلی کانادا به عنوان یکی از انواع ویزای موقت کانادا است که نوعی مجوز موقت برای تحصیل و زندگی در این کشور را فراهم می کند. ویزای تحصیلی کانادا، خود به دو قسمت ویزای دانش‌آموزی و ویزای دانشجویی تقسیم بندی می‌شود. مهم‌ترین شرط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، داشتن پذیرش تحصیلی از یکی از مدارس، کالج ها، دانشگاه و یا موسسات آموزش عالی در این کشور است.

از این رو پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه‌ها و مدارس این کشور قادر خواهید بود برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. بر اساس اعلام وب سایت رسمی سفارت کانادا، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا بدون در نظر گرفتن زمان مورد نیاز برای انگشت نگاری برای متقاضیان ایرانی حدود ۱۱ هفته است.

فاکتورهای منفی تاثیرگذار در اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  • همانطور که مطلع هستید، برای مهاجرت تحصیلی دو مرحله کاملا مجزا دارید که این مراحل وابسته به یکدیگر هستند. این مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزا هستند.
  •  یعنی داشتن نامه پذیرش از دانشگاه لذوما تضمین نمی دهد که شما واجد شرایط دریافت ویزا هستید. زیرا در مرحله پذیرش از دانشگاه، شما باید توانایی های خود را به استاد و کمیته پذیرش مربوطه اثبات کنید در حالیکه در مرحله اخذ ویزا بایستی آفیسر سفارت کشور مربوطه را متقاعد کنید که شما فقط برای ادامه تحصیل قصد مهاجرت به آن کشور را دارید و بعد از فارغ التحصیلی هدف شما اقامت در کانادا نیست و به کشور خود باز می گردید.
  • بنابراین عواملی در ادامه معرفی می شود که اگر دارای این شرایط باشید به احتمال زیاد به مشکلاتی در زمینه پذیرش و اخذ ویزا دچار خواهید شد.

پرداخت هزینه یونی اسیست | ثبت نام آزمون دولینگو | خرید بلیط پروازهای خارجی | رزرو هتل خارجی

فاکتورهای منفی تاثیرگذار در اخذ ویزای تحصیلی کانادا

۱- داشتن پذیرش مشروط
۲-  نداشتن پذیرش از دانشگاه ها و کالج های معتبر و مورد تایید سازمان مهاجرت کانادا (DLI)
۳- اقدام و درخواست ویزا برای کل خانواده از ابتدا
۴- پایین و کم نشان دادن تمکن مالی
۵- نگارش ضعیف و کپی شده اسنادی مانند Cover letter و Letter of intent یا study plan. اسنادی از قبیل SOP چون باید متقاعد کننده باشند و با ساختاری درست نگارش شوند تا آفیسر متقاعد شود که هدف شما فقط تحصیل است.
۶-  عدم ارائه دلایل کافی برای بازگشت به ایران پس از تحصیل. بطور مثال اگر با داشتن سن بالا و همراه خانواده از یک کالج پذیرش داشته باشید، طبیعی است که آفیسر به مهاجرت شما مشکوک شود.
۷-  ارائه گردش حساب بانکی در بازه زمانی کوتاه و نزدیک به زمان تعیین وقت سفارت.
۸-  داشتن سن بالا. در این زمینه، سن شما باید متناسب با مقطعی باشد که قصد تحصیل در آن را دارید.
۹-  داشتن گپ تحصیلی زیاد. مسلم هست که اگر گپ تحصیلی زیادی بین زمان اخذ آخرین مدرک تحصیلی شما و اپلای شما باشد، شانس شما برای پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزا پایین خواهد بود.
۱۰- صرفا برای دوره های زبان اقدام کردن.
۱۱-  پذیرش برای رشته های غیر مربوط و ناملموس. بدین معنی که از رشته هایی که هیچ گونه کاربردی در ایران ندارند پذیرش داشته باشید. از این رو آفیسر مهاجرت متقاعد نمی شود که شما با این رشته غیر مرتبط که در ایران کاربردی ندارد قصد استغال و کمک به پیشرفت کشورتان داشته باشید.

نکته ای که باید توجه کنید این است که با داشتن این موارد حتما ویزای شما ریجکت نمی شود چون موفقیت شما به برآیند پرونده شما بستگی دارد و همه فاکتورها در نظر گرفته می شود. پس باید فاکتورهای مثبت در پرونده شما بسیار بیشتر از فاکتور های منفی باشد.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون GRE General | پرداخت SEVIS Fee | پرداخت هزینه سفارت آمریکا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان