روش های پرداخت ارزی: کدام روش پرداخت ارزی و آنلاین بهتر است

روش های پرداخت ارزی

روش های پرداخت ارزی

پرداخت ارزی، اصطلاحی که ممکن است زیاد سر و کارتان به آن بخورد! اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را داشته باشید، چه برای تحصیل باشد چه کار و چه زندگی، قطعا قبل از مهاجرت باید بار ها و بار ها هزینه های مختلفی را پرداخت نمایید. این هزینه ها میتواند پرداخت های ارزی همچون پرداخت هزینه آزمون تافل، پرداخت هزینه دانشگاه خارجی، پرداخت هزینه بررسی پرونده و یا صدها مورد دیگر باشد. اگر با دنیای پرداخت های ارزی آشنا نباشید و ندانید چگونه میتوانید پرداخت های آنلاین خارجی خود را انجام دهید، قطعا به مشکل برمیخورید. در این مطلب تلاش میکنیم به صورت بسیار خلاصه و مفید، شما را با راه و چاه پرداخت های ارزی آنلاین و اینترنتی آشنا نماییم.

بسته به اینکه پرداخت شما به یک ارگان رسمی و دولتی، یک سایت فروشگاهی یا خدماتی و یا به یک شخص باشد نوع پرداخت شما میتواند به کلی متفاوت شود. ما شما را با بهترین و مشهور ترین روش های پرداخت آشنا میکنیم.

PayPal

چنانچه در شرایطی قرار دارید که باید چندین پرداخت متنوع ارزی داشته باشید که از وبسایت های فروشگاهی یا خدماتی انجام میگیرد، استفاده از پی پال میتواند بسیار برای شما راحت و به صرفه باشد. پی پال به این صورت کار میکند که شما در آن یک حساب کاربری ایجاد میکنید، حساب کاربری خود را از طرق مختلف شارژ مینمایید، و پس از آن به راحتی و با تنها وارد کردن ایمیل و پسورد، پرداخت های خود را انجام میدهید. البته استفاده از پی پال در ایران مشکلاتی را نیز دارد. از جمله اینکه همیشه باید به VPN  وصل باشید و هرگز نگذارید پی پال به ماهیت ایرانی شما پی ببرد.

لندینگ فی کانادا | اپلیکیشن فی اسکیل ورکر کانادا | پرداخت اپلیکیشن فی | پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کانادا

Credit Card

استفاده از کارت های بانکی احتمالا پر استفاده ترین روش پرداخت در سراسر دنیاست. کارت های بانکی در کشور های دنیا مدل های مختلفی دارد که مشهور ترین آن ها کارت های Debit و credit هستند. دبیت کارت ها در واقع مانند کارت های بانکی ایرانی هستند که تمام ما از آن ها استفاده میکنیم. در دبیت کارت ها شما دقیقا به میزانی میتوانید خرج کنید که در آن موجودی دارید.

اما کارت های اعتباری یا کردیت، به شما بر اساس سوابق مالی شما اعتبار میدهند و شما میتوانید بدون داشتن موجودی، از اعتبار خود استفاده کرده و در موعد مقرر بدهی خود را به بانک پس دهید. استفاده از کارت های بانکی میتواند تقریبا در همه ی پرداخت ها شما را یاری دهد اما باید به یاد داشته باشید که خرید این کارت ها مستلزم صرف هزینه و زمان نسبتا زیادی است. استفاده از این کارت ها با توجه به محدودیت صدور آن ها در ایران، به کسانی توصیه میگردد که بیش از چند خرید و پرداخت ارزی را پیش رو دارند و یا به زودی قصد مسافرت به خارج از کشور را داشته و یا به دلیل شغل و شرایط خود، به صورت مداوم در رفت آمد به خارج از ایران به سر میبرند.

پرداخت هزینه گواهی پذیرش کبک | پرداخت با پی پال | پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کانادا | پرداخت سویس فی

Western Union

وسترن یونیون کمپانی بزرگی است که بیش از ۵۰۰ هزار شعبه در دنیا دارد. استفاده از وسترن یونیون به کسانی پیشنهاد میگردد که قصد ارسال پول به یک “شخص” را دارند. با استفاده از وسترن یونیون شما تنها نام فرد مورد نظر، شهر محل سکونت و وجه مورد نظر را تحویل میدهید، و فرد مورد نظر شما در کمتر از چند دقیقه میتواند در سوی دیگری از دنیا وجه را از باجه های وسترن یونیون دریافت نماید. لازم به ذکر است که کمپانی دیگری به نام مانی گرام نیز خدماتی مشابه وسترن یونیون ارائه میدهد.

گیفت کارت | Gift Card

استفاده از گیفت کارت ها یا همان کارت های هدیه به کسانی توصیه میگردد که قصد انجام تنها یک یا چند پرداخت ارزی یا خرید آنلاین را داشته و این پرداخت ها، پرداخت هایی رسمی به وبسایت های دولتی و معتبر نیستند. در واقع گیفت کارت ها مورد علاقه کسانی هستند که تمایل دارند یک نرم افزار، چند موسیقی، یک اپلیکیشن و یا دسترسی به یک کتاب الکترونیک را تهیه کنند.

Swift

ارسال وجه از طریق کد سوییفت یا همان حواله بانکی هم یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های پرداختی است که ایرانیان سال ها است از آن استفاده میکنند. در این روش شما شماره حساب بانکی مورد نظر را به همراه کارمزد و وجه مورد نظر به صرافی های ارائه میکنید و صرافی ها از طریق رابط های خود در کشور های دیگر دنیا، حواله مورد نظر را پرداخت مینمایند.

با توجه به این که این روش روشی سنتی بوده که نیازمند زمان انتظار گاها طولانی است، مناسب برای افراد خاصی محسوب میشوند. عمده افرادی که از این روش استفاده میکنند تجار هستند که مبالغ بسیار بالایی را برای تجار دیگر کشور ها واریز میکنند و یا افرادی که برای پرداخت های خود، تنها روشی که به آن ها اجازه ی استفاده داده شده است حواله بانکی است.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون GRE General | پرداخت SEVIS Fee | پرداخت هزینه سفارت آمریکا | هزینه ارزیابی مدرک پرستاری

Bitcoin

بیت کوین در حال حاضر مشهور ترین ارز رمز پایه است. ارز های رمز پایه نوع جدیدی از ارز هستند که به تازگی رایج شده اند و استفاده از آن ها در حال همه گیر تر شدن بیشتر است. بزرگترین مزیت این ارز ها، عدم نیاز به پرداخت هزینه تبدیل ارز است. البته قوانین استفاده از این ارز ها درکشور های مختلف متفاوت بوده و در مجموع استفاده از بیت کوین با توجه به شرایط ابهام انگیز کنونی اش توصیه نمیگردد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید به وبسایت همیارپروژه مراجعه نمایید و با کارشناسان ایرانیکارت تماس بگیرید..

پرداخت هزینه یونی اسیست | ثبت نام آزمون دولینگو | خرید بلیط پروازهای خارجی | رزرو هتل خارجی | پرداخت هزینه پذیرش

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان