بهترین روش انتقال پول به خارج | انواع روش های پرداخت ارزی

روش انتقال پول به خارج
5/5 - (1 امتیاز)

بهترین روش انتقال پول به خارج از کشور

نحوه انتقال پول به خارج از کشور

پرداخت های ارزی برای  کشور ایران به علت تحریم ها به یکی از مشکلات اساسی برای پرداخت و انتقال پول به خارج از کشور تبدیل شده است. به عنوان نمونه ما اگر در ایران قصد داشته باشیم که اکانت یکی از سرویس دهندگان بین المللی مانند …Skype,  Spotify, PayPal, server خریداری نمایی  و یا در آزمون های بین المللی  شرکت کنیم و یا قصد انتشار مقاله در مجله ها و شرکت در کنفرانس های بین المللی را داشته باشید برای پرداخت به مشکل بر خواهید خورد.  از این رو طیف وسیعی از افراد  در حوزه های مختلف انتقال وجوه و پرداخت های ارزی به خارج از کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انواع روش های پرداخت ارزی

اولین نکته ای که باید برای انتقال ارز به خارج از کشور در نظر داشته باشید امن ترین و بهترین روش برای ارسال آن است. انتخاب بهترین روش انتقال وجه به وضعیت موجود بستگی دارد. بطور مثال، برخی از سرویس ها برای انتقال وجه برای مقادیر  بسیار بالا مناسب هستند و در مبالغ پایین کاربرد ندارند. از این رو به منظور تعیین بهترین و مقرون به صرفه ترین روش برای انتقال وجه  به خارج از کشور فاکتورهای زیر را باید در نظر داشته باشید:

  • مقدار وجه برای ارسال
  • هزینه کارمزد
  • سرعت پرداخت
  • نرخ ارز
  • امنیت نحوه انتقال وجه
  • هزینه تبدیل ارز
  • کشور ارسال کننده وجه
  • نوع روش انتقال پول مانند حساب بانکی، کارت اعتباری، نقدی، ارزهای دیجیتالی و …

بهترین روش برای پرداخت خارجی

۱- خدمات پرداخت آنلاین

ساده ترین گزینه برای انتقال وجه به خارج از کشور استفاده از سرویس خدمات آنلاین است. این پرداخت برای ان دسته از افرادی است که تنها در یک بازه زمانی بسیار کوتاه بایستی پرداخت را انجام دهید. همچنین استفاده از یک سرویس پرداخت آنلاین مانند پی پال و مستر کارت از پرداخت هزینه های اضفی دیگری معاف می کند.

۱–۱  پرداخت از طریق پی بال ( PayPal )

فهالیت پی‌ پال در زمینه تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی است. از ویژگی های مهم پی پال این است که بدون نیاز به هیچ حواله بانکی و فقط از طریق صرافی ها و یا خرید کارت اعتباری، می توان مبالغ خود را از هر ارزی به دیگر ارزهای خارجی دیگر تبدیل کرد و برای مقاصد و اهداف خود انتقال داد.

ایجاد حساب در پی پال بصورت رایگان است و با رعایت مواردی چون عدم تغییر IP و عدم ورود اطلاعاتی از ایران در افتتاح حساب نسبت به نقل و انتقال پول و یا استفاده از این حساب هم موفق شد. در روش پرداخت با پی پال می توان وجه خود را به ۱۹۰ کشور با ۲۰ ارز متفاوت انتقال داد.

برای انتقال وجه فقط به ایمیل آدرس مقصد یا گیرنده  و یا شماره تلفن همراه آن شخص نیاز است. علاوه براین پی پال برای متقاضیان پرداخت های ارزی برای مشخص کردن هزینه، این امکان را فراهم کرده است تا قبل از انتقال وجه مقدار هزینه تبدیل و نرخ ارز را تخمین بزنند.

این روش برای مبالغ پایین که در آن هر دو طرف گیرنده و فرستنده به ایمیل دسترسی دارند مناسب است. در این روش اگر مقدار وجه از پی پال به شخصی دیگری با پی پال ارسال شود، برای برداشت این وجه باید این مبلغ به حساب بانکی شخص منتقل شود. در این صورت بین ۵ تا ۷ روز کاری زمان خواهد برد.

روش انتقال پول به خارج

مزیت های استفاده از پی پال:

  • ارسال سریع پول
  • خرید از فروشگاه های اینترنتی
  • خرید ارز پی پال
  • خرید از پی پال و نقد کردن آن
  • خرید و تمدید هاست و سرور
  • پرداخت هزینه ثبت نام آزمون ها

عموما پی بال برای افرادی که احتیاج به پرداخت آنلاین دارند و دانشجویانی که تمایل به ارسال پول به خارج از کشور را دارند بسیار مناسب است. هزینه هایی که از طریق پرداخت با پی پال ممکن پرداخت کنید براساس کشور دریافت کننده است.

۲-۱ روش پرداخت اسکریل (Skrill)

یکی دیگر از مناسب ترین روش های انتقال وجه آنلاین، روش اسکریل می باشد. به دلیل کارمزد پایین یعنی فقط ۱٫۹  درصد،  باعث شده تا طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کند.  اسکریل یا مانی بوکرز (moneybookers ) این امکان را فراهم می کند تا از طریق کارت اعتباری یا حساب بانکی پول خود را انتقال دهید.

در این روش افتتاح حساب بصورت رایگان است. برای استفاده از آن نیاز به تایید حساب است که از سه روش ارسال پستی، کارت اعتباری و یا حساب بانکی انجام می گیرد. مدت زمان حدودی برای انتقال وجه در این روش، یک روز کاری است.

۱–۳ پایونیر – Payoneer

پایونیر یکی از جدیدترین روش‌ها برای انجام امور ارزی بین‌المللی است. پایونیر با داشتن کارمز پایین، سرعت پردازش بالا در حوزه پرداخت از رقیبان پی پال می باشد. برای اینکه از حساب پایونیر استفاده کنید نیاز دارید تا حساب خود را تایید کنید. تایید حساب نیز از سه روش ارسال پستی، کارت اعتباری و یا حساب بانکی انجام می گیرد.

از مزایای استفاده از پایونیر این است که در این روش قابلیت انتقال ارز و درآمد حاصل از آن به حساب بانکی وجود دارد. در این روش حتی می توان این مبلغ را از ATM به صورت مستقیم از حساب پایونیر دریافت کرد. همچنین با این روش  میتوانید از AMAZON به طور مستقیم خرید کنید.

روش پایونیر از ارزهای زیادی پشتیبانی می کند و مدت زمانی که طول می کشد تا وجه انتقال یابد، در بانک کشور همان حساب حدود ۱ تا ۳ روز کاری و برای انتقال به حساب خارج از آن کشور ۱ تا ۷ روز کاری است. کارمزد این روش در حدود ۲٫۹۹ دلار برای انتقال به حساب بانکی و ۱۵ درصد برای انتقال حواله SWIFT می باشد.

موسسات و مراکز انتقال پول

موسساتی که در این قسمت معرفی می کنیم برای انتقال خدمات ارزی از سرعت بالایی برخوردار هستند. خدمات این موسسات معمولا بصورت آنلاین و از طریق شعبه های مختلف آنها در سراسر جهان می باشد. موسساتی که این خدمات را ارائه می دهند می توان از دو سرویس پرطرفدار Western Union و MoneyGram نام برد.

وسترن یونیون (Western Union)

وسترن یونیون یک موسسه امریکایی است که سرویس های انتقال پول و حواله های شخصی را به تمام نقاط دنیا انجام می دهد. شرکت وسترن یونیون حدود ۵۰۰۰۰۰ شعبه در بیش از ۱۸۵ کشور دنیا دارد و موجب شده تا این موسسه بزرگترین موسسه در مقیاس جهانی شود. البته وسترن یونیون به کشورهای تحریم شده خدمات ارائه نمی دهد.

مدت زمان انتقال وجه به حساب بانکی در حدود ۲ روز کاری است. کارمزد آن نیزدر حدود ۴٫۵ دلار برای حواله های ۵۰ تا ۹۰۰ دلار و ۹٫۵ دلار برای حواله بالای ۹۰۰ دلار می باشد.

مانی گرام (Money Gram)

شرکت مانی گرام نیز همانند شرکت وسترن یونیون از شعبه های متعددی در سرتاسر دنیا می برخوردار است. این شرکت در حدود ۳۸۰٫۰۰۰ شعبه در ۲۰۰ کشور دنیا را دارد. مدت زمان انتقال وجه حداکثر ۲۴ ساعت است و شخص با مراجعه به یکی از این شعبه ها و با ارائه پاسپورت یا گواهینامه رانندگی  و کد ۱۰ رقمی انتقال وجه، می تواند مقدار پول خود را دریافت کند.

کارمزدی که این شرکت برای تراکنش ها در نظر گرفته است ۵۰  تا ۹۰۰ دلار می باشد. برای تراکنش های بالای ۹۰۰ دلار ۲ درصد از کل مبلغ و ۱۱٫۵ دلار نیز دریافت خواهد کرد.

انتقال وجه از طریق بازار جهانی ارز فارکس

یکی دیگر از روش های مفید برای ارسال وجه به خارج از کشور ارز خارجی یا فارکس (FX) را نام برد. برای استفاده از این روش کافی است تا یک حساب کاربری بسازید.

نکات لازم برای انتخاب روش پرداخت ارزی

هر یک از این روش های پرداخت ارزی بیان کردیم دارای مزیت ها و معایب خاص خودشان هستند. از این رو بهترین روش پرداخت ارزی متناسب با هدف شما است. از این رو برای انتخاب بهترین گزینه به فاکتورهای زیر توجه کنید:

  • راحتی کاربر

برای افرادی که مدام باروش های پرداخت ارزی سرو کار دارند، راحتی استفاده از ان جزء الویت ها است.

  • امنیت

مهمترین عامل بعدی که خیلی مورد توجه هست امنیت پرداخت است. امروزه با استفاده از فناوری های خاص مانند هوش مصنوعی، بلاکچین و … امنیت این روش ها روز به روز در حال افزایش است.

  • کارمزد

این گزینه نیز جزء فاکتورهایی است که برای انتقال ارز باید مد نظر داشت. قاعدتا هرچه کارمز کمتری پرداخت کنید بهتر است.



ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان