دانشگاه های ارزان در اسکاندیناوی

دانشگاه های ارزان در اسکاندیناوی
5/5 - (2 امتیاز)

چه دانشگاه هایی در منطقه اسکاندیناوی کمترین شهریه را دارند

دانشگاه های ارزان در اسکاندیناوی

۱-  نروژ

نروژ رایجترین گزینه ها در بین کشورها می باشد، زیرا همه دانشجویان صرف نظر از هر ملیت، می توانند در دانشگاه های دولتی نروژ، در تمام مقاطع تحصیلی به صورت رایگان تحصیل کنند.  البته دانشجویان باید هزینه ترم کمی را پرداخت نمایند، که معمولاً فقط ۳۰۰-۶۰۰ NOK است. البته برخی اسثتثنا نیز وجود دارد. چهار دانشگاه از نروژ در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار دارند که در این بین دانشگاه اسلو در بالاترین رتبه و در جایگاه ۱۳۳ قرار دارد.

۲-  فنلاند 

تا همین اواخر، فنلاند برای همه دانشجویان رایگان بود، اما اکنون هزینه های تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بسته به دوره خود بین ۴۰۰۰ تا ۲۰،۰۰۰ یورو را پرداخت خواهند کرد.  برخی از دانشگاههای فنلاند با شهریه پایین:

  • دانشگاه آلتو : دوره های کارشناسی با زبان انگلیسی ۱۲۰۰۰ یورو و برنامه های کارشناسی ارشد حدود ۱۵۰۰۰ یورو در هر سال هزینه دارند.
  • دانشگاه آرکادا : برنامه های کارشناسی از ۵۰۰۰ یورو تا ۸۵۰۰ یورو در هر سال است و برنامه های کارشناسی ارشد از ۱۰،۰۰۰ تا ۱۱،۰۰۰ یورو هزینه دارد.
  • دانشگاه تامپر:  برنامه های ارائه شده به زبان انگلیسی در تمام مقاطع تحصیلی در دسترس است و هزینه های مختلف از ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو در سال تخمین زده می شود.
  • دانشگاه ایسترن فنلاند: هزینه های برنامه های کارشناسی ارشدی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند از ۸۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو برآورد می شود.
  • دانشگاه هلسینکی: دانشجویان غیر اتحادیه اروپا سالانه حدود ۱۳۰۰۰ یورو بایستی در نظر بگیرند، اما برنامه هایی که به زبان سوئدی و فنلاندی برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود رایگان است.
  • دانشگاه اولو : این دانشگاه ۲۱ برنامه به زبان انگلیسی با هزینه های مختلف از ۱۰،۰۰۰ تا ۱۳،۰۰۰ یورو ارائه میدهد.

با این حال دانشجویان مقطع دکتری کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند رایگان در فنلاند تحصیل کنند. همچنین، متقاضیانی که به زبانهای سوئدی و فنلاندی مهارت دارند می توانند به زبان فنلاندی یا سوئدی در همه مقاطع رایگان تحصیل کنند.

 ۳ – دانمارک 

دانشجویان غیر از اتحادیه اروپا، شهریه ای در حدود ۶۰۰۰ – ۱۶۰۰۰ یورو در سال را باید در نظر داشته باشند. دانشگاه جنوبی دانمارک یکی از ارزان ترین دانشگاه های دانمارک است که هزینه ای معادل با ۶۵۰۰ یورو در سال برای کارشناسی، یا ۸۵۰۰ یورو برای ارشد را دارد. دانشگاه کپنهاگ که بالاترین رتبه دانشگاه دانمارک را دارد، شهریه ها در مقطع ارشد به زبان انگلیسی از ۴۰۰۰۰ DKK در هر سال شروع می شود.

۴ –  سوئد

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بسته به دوره خود، هزینه هایی در حدود ۸۰۰۰۰-۱۴۰،۰۰۰ کرون را باید مد نظر داشته باشند. دانشگاه لوند، با بالاترین رتبه در دانشگاه سوئد، نسبتاً گزینه ای مقرون به صرفه است.

۵-  ایسلند

از نظر جغرافیایی بخشی از آن در اسکاندیناوی نیست، اما مطمئناً از نظر فرهنگی مشابه است. مقرون به صرفه ترین روش تحصیل در ایسلند، تحصیل در یکی از چهار دانشگاه دولتی این کشور است: دانشگاه ایسلند ، دانشگاه کشاورزی ایسلند ، کالج دانشگاه هولار و دانشگاه آکوریری.
در هیچ یک از این دانشگاه های دولتی، شهریه ای برای دانشجویان وجود ندارد ، اما شما باید هزینه ثبت نام سالانه ۷۵۰۰۰ ISK را پرداخت کنید. برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، باید اپلیکیشن فی کمی را پرداخت کنید.

روش نوشتن استادی پلن | بورسیه های فول فاند دولتی | تجربه اپلای دانشجوی کامپیوتر | راهنمای تحصیل در آمریکا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان