ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ | مدارک و شرایط ثبت نام لاتاری ۱۴۰۱

ثبت نام لاتاری 2024
5/5 - (1 امتیاز)

عناوین مقاله:

لاتاری گرین کارت چیست ؟

ثبت نام لاتاری 2024 | کم هزینه ترین و راحتترین راه مهاجرت به آمریکا از طریق برنامه لاتاری گرین کارت این کشور است.به طور کلی برنامه لاتاری یکی از انواع ویزای های مهاجرتی کشور آمریکا است که همه ساله از سال 1990 به دستور کنگره آمریکا برگزار می شود. و برنده ی این قرعه کشی (مرسوم به لاتاری) ویزای آمریکا و کارت اقامت دائم این کشور را معروف به گرین کارت آمریکاست را دریافت می کند.

هدف از برگزاری لاتاری برای کشور آمریکا حفظ تنوع نژادی در میان جمعیت مهاجر این کشور است. فقط کشور هایی امکان شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا را دارند که تعداد مهاجران متولد آن کشور در آمریکا کمتر از 50000 نفر در طی پنج سال گذشته باشد. به همین سبب سالیانه لیست کشور های مجاز به شرکت در لاتاری دستخوش تغییر شده و مشخص می شود. طبق آمارها در سال 2020 در حدود 13 میلیون شرکت کننده در لاتاری ثبت نام کردند.

برای شرکت در لاتاری آمریکا نیاز به شرایط خاص و ویژه ای وجود ندارد و می توان گفت تقریبا همه ی افراد می توانند در لاتاری ثبت نام کنند. برندگان لاتاری آمریکا بعد از دریافت ویزای لاتاری مجوز ورود به کشور آمریکا را به همراه خانواده (همسر و فرزندارن مجرد زیر 21 سال) دریافت خواهند کرد و ضمن دریافت اقامت دائم آمریکا می توانند از مزایای شهروندی این کشور مثل کار، افتتاح حساب در بانکها، تحصیل و دریافت شماره تامین اجتماعی آمریکا و … بهره مند شوند.

زمان ثبت نام در لاتاری 2024

شروع ثبت نام و شرکت در قرعه کشی لاتاری 2024 آمریکا از تاریخ چهار شنبه 5 اکتبر 2022 (13 مهر 1401) می باشد و به مدت 34 روز ادامه دارد و در تاریخ سه شنبه 8 نوامبر 2022 (17 آبان 1401) مهلت ثبت نام لاتاری به پایان می رسد.

مقالات مفید: راهنمای ثبت نام لاتاری

مدارک و شرایط مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری 2024

پاسپورت: یکی از مهمترین تغییرات در شرایط ثبت نام لاتاری 2024 عدم نیاز به پاسپورت است. برای ثبت نام لاتاری 2024 نیازی به ارائه پاسپورت نیست و شخص می تواند با نام و نام خانوادگی خود (و همسر) به انگلیسی در لاتاری ثبت نام کند. یکی از مزیت های این اتفاق این است که دانشجویانی که خدمت سربازی نرفته اند نیز می توانند بدون نیاز به پاسپورت در لاتاری به عنوان متقاضی اصلی شرکت کنند.

عکس پرسنلی: یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای لاتاری گرین کارت آمریکا ارائه عکس مناسب شخص و تمام اعضای خانواده (همسر و فرزندان) به صورت دیجیتالی است. ارائه عکس اعضای خانواده در صورتی که قصد ثبت نام آنها را نیز نداشته باشید الزامی است.

عکس مناسب لاتاری باید:

  • پسزمینه عکس باید یک دست و روشن باشه (مثلا یه دیوار سفید)
  • باید شونه هاتون توی عکس باشه (پس عکس 3 در 4 بدرد این کار نمیخوره)
  • سایه بدن در پس زمینه یا هر جای عکس نباشه (یا اینکه زیاد نباشه)
  • عکس تار نباشه
  • زاویه صورت مستقیم و رو به دوربین
  • سرتان در وسط عکس باشد
  • گردن و صورت کاملا باید مشخص باشند (بدون پوشش گردن)
  • موی سر نباید روی صورت باشه
  • بدون کلاه
  • نیازی به معلوم بودن گوشها نیست (گوشواره و گردنبند هم مشکلی نداره)
  • لنز رنگی ممنوع (بدون تغییر رنگ چشم)
  • نور کافی باشه
  • عکس مربعی باشه (حداقل 600 در 600 و حداکثر 1200 در 1200 پیکسل)
  • حجم، حداکثر 240 کیلوبایت
  • فرمت: jpeg – jpg
  • از نوزادان نباید در آغوش عکس گرفت و قوانین بالا باید رعایت شود و چشم ها باید باز باشند (چرخش جزئی سر مشکلی ندارد ولی صورت باید به سمت دوربین باشد)

حداقل مدرک دیپلم یا حداقل دو سال سابقه کار: متقاضی ثبت نام لاتاری 2024 باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم بوده یا حداقل دو سال سابقه کار داشته باشد.

تعداد فرزندان در ثبت‌نام لاتاری چگونه محاسبه می‌گردد؟

بر اساس قوانین ثبت نام لاتاری 2024 آمریکا متقاضیان دارای فرزند باید صرفا اطلاعات مربوط به فرزندان زیر 20 سال مجرد را در نظر گرفته و در سایت ثبت نام لاتاری 2024 وارد کنند. در صورتی که اطلاعات فرزندان بالای 21 سال و متاهل را وارد کنند در صورت برنده شدن نیز ویزای آنها ریجکت خواهد شد.

ثبت نام لاتاری دو شانسه و سه شانسه چیست ؟

در صورتی که شخص متاهل باشد می تواند یک بار به عنوان متقاضی اصلی ثبت نام لاتاری 2024 شرکت کند و اطلاعات همسر خود را به عنوان همراه و زیرمجموعه وارد کند و بار دیگر به عنوان همراه و زیرمجموعه همسر خود ثبت نام شود. در این صورت شخص دو شانس برای برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا خواهد داشت.

همچنین افراد مجرد بین 18 تا 21 سال علاوه بر آنکه امکان ثبت نام مستقل را دارند، می توانند زیر مجموعه والدین نیز ثبت نام شوند. در این صورت شخص سه شانس برای برنده شدن در لاتاری 2024 دارد.

سایت ثبت نام لاتاری 2024:

برای ثبت نام لاتاری 2024 باید از طریق سایت لاتاری گرین کارت آمریکا اقدام کنید. ورود به سایت ثبت نام تالاری 2024: لینک

بعد از ورود به صفحه، دکمه سبز Begin Entry رو بزنید پس از وارد کردن کد امنیتی اطلاعات و مشخصات مورد نیاز را تکمیل کنید. نکته ای که لازم است در حین ثبت نام دقت کنید این است که از دکمه بک برازر استفاده نکنید و از دکمه back خود صفحه ثبت نام استفاده نمائید و حتما پس از اتمام در صفحه انتهایی اطلاعات را کامل چک کنید و اگر ایرادی بود برگردید و تصحیح کنید.


پیشنهاد مطالعه: پرداخت هزینه سفارت آمریکا


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان