توجیه معدل پایین برای اپلای | برای توجیه معدل پایین چه کاری باید انجام داد؟

توجیه معدل پایین برای اپلای

عناوین مقاله:

توجیه معدل پایین برای اپلای

توجیه معدل پایین برای اپلای | آیا می توان با معدل پایین در دانشگاه های خوب پذیرش تحصیلی گرفت؟ برای بسیاری از متقاضیان که معدل کارشناسی پایین تر از نمره حداقلی دارند این سوال مطرح می شود که برای رفع مشکل معدل پایین چه کاری باید انجام داد؟ و آیا با معدل پایین امکان پذیرش در دانشگاه های تاپ وجود دارد؟ چگونه می توان معدل پایین خود را برای اپلای توجیه کرد؟ باید در پاسخ به این سوال اشاره کرد که معیار ها و فاکتور های زیادی در این زمینه وجود دارد که می توانند تعیین کننده باشند.

در نامه های مکاتباتی و در سی وی یا رزومه هدف این است که متقاضی اثبات کند که برای دانشگاه و استاد، عنصری مفید خواهد بود. بالطبع ضعف در معدل یکی از موانع است که این مشکل را باید در زمینه های دیگر جبران کرد. این زمینه ها در توجیه معدل پایین برای اپلای می تواند به صورت زیر باشد:

  • معدل ارشد بالا
  • انتشارات معتبر مانند تهیه مقالات ISI
  • نمره جی آر ای و تافل بالا
  • توصیه نامه های معتبر و قوی
  • ارتباط نزدیک و موثر با اساتید
  • انگیزه نامه قوی و استاندارد

البته باید گفت که برخورد اساتید و دانشگاه ها با هر یک از این مسائل متفاوت است. بعضی اوقات معدل کارشناسی آنچنان برای اساتید و کمیته پذیرش مورد اهمیت قرار می گیرد که متقاضی را به طور کل ریجکت می کنند. گاهی هم معدل ارشد را مهم تلقی می کنند که حتی معدل ۱۳ در نظرشان مهم نمی آید و آن را به دلیل نا آشنایی با محیط دانشگاهی می دانند.

با این حال مواردی موفق با معدل بسیار پایین نیز دیده شده است و اگرچه سخت می باشد اما می توان استاد و کمیته پذیرش را قانع کرد. یکی از تعیین کننده‌ترین فاکتورها در اپلای برای مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، داشتن یک مدرک زبان معتبر با نمره خوب است. شاید در نگاه اول برای کمیته پذیرش GRE راهی مناسب برای جبران معدل پایین باشد اما برای شخص اساتید معمولا ریسرچ و تحقیقات در حوزه های مرتبط با موقعیت مهم تر می باشد.

یک روش دیگر برای پوشاندن معدل پایین در مقطع کارشناسی ذکر دلیل موجهی در نامه ای جداگانه به نام extenuating letter است که همراه با رزومه برای کمیته یا استاد باید فرستاده شود. در این روش شما می توانید در این مدرک دلایل معدل پایین خود را شرح دهید و کمیته پذیرش را قانع کنید که شما شخص مناسبی برای موقعیت مورد نظر هستید.

شرکت در دوره های آنلاین برای توجیه معدل پایین:

توجیه معدل پایین برای اپلای | یکی دیگر از راه های خیلی مهم و مفید شرکت در دوره های آنلاین درس های مربوطه است که تقریبا برای تمام رشته ها این دوره ها وجود دارد. این دوره ها، رایگان و توسط اساتید بسیار معتبر و دانشگاه های شناخته شده ارائه می شود. شرکت در دوره های آنلاین اگر با زمینه کاری استاد و دپارتمان مورد نظر همخوانی داشته باشه یکی از مواردی است که می تواند باعث بهتر شدن رزومه شود.

تعدادی از این سایت ها هستند که این دوره های آنلاین را به صورت رایگان ارائه می دهند. این دوره ها توسط دانشگاه های برتر بین المللی ارائه می شوند و مانند دوره های معمول دانشگاه تعداد واحد مشخص، درس، آزمون، پروژه و نمره دارند. شرکت در این دوره ها رایگان است ولی گرفتن گواهی دارای هزینه می باشد.

معروف ترین این سایت های دوره های آنلاین در رابطه با توجیه معدل پایین برای اپلای به صورت زیر می باشند:

www.futurelearn.com

http://www.openculture.com/freeonlinecourses

https://alison.com/

https://www.open2study.com/courses

https://www.coursera.org/

https://www.edx.org/


مقاله مرتبط با توجیه معدل پایین برای اپلای: نوشتن استادی پلن | فاندیاب | مصاحبه با استاد خارجی
 
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان