ادامه تحصیل در هلند در تمامی مقاطع | زندگی و تحصیل در هلند

ادامه تحصیل در هلند
5/5 - (1 امتیاز)

ادامه تحصیل در هلند

ادامه تحصیل در هلند | زندگی و تحصیل در هلند | کشور هلند با دارا بودن دانشگاه های سطح اول جهان در رنکینگ های جهانی یکی از محبوب ترین کشور ها در زمینه مهاجرت تحصیلی است. این کشور دارای رتبه هفتم در رنکینگ QS در سال 2016 در زمینه نظام آموزشی است. زبان انگلیسی که به عنوان دومین زبان رسمی این کشور می باشد در بسیاری از برنامه های مقاطع ارشد و دکتری ارائه می شود.

به عنوان نمونه در دانشگاه Leiden تعداد ۸۰ ، دانشگاه آمستردام ۱۴۰ و دانشگاه Utrecht تعداد  ۸۳ برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی آموزش داده می شود . می توان گفت در اکثر دانشگاه های یان کشور دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود و تقریبا تمامی برنامه های مقطع دکتری در کشور هلند به زبان انگلیسی است.

از آنجایی که مبحث هزینه ها و شهریه تحصیل یکی از مهمترین معیار های انتخاب کشور مقصد برای بسیاری از دانشجویان است می توان گفت کشور هلند در این زمینه از موقعیت خوبی برخوردار است و شهریه دانشگاه در کشور هلند نسبت به بسیاری از کشور ها بخصوص کشور های انگلیسی زبان مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در هلند برای دانشجویان کشور های عضو اتحادیه اروپا بسیار پایین تر است.

یکی از مزیت های دیگر تحصیل در مقطع دکتری هلند این است که تمامی افراد در این مقطع به عنوان محقق و پژوهشگگر محسوب شده و دارای حقوق و مزایا و معاف از پرداخت شهریه خواهند بود. (توجه کنید که چیزی به عنوان بورسیه در مقطع دکترا در هلند وجود ندارد و  تمامی محققان یا دانشجویان دکترا حقوق دریافت کرده و از پرداخت شهریه معاف هستند)

پیشنهاد مطالعه ادامه تحصیل در هلند: شهریه تحصیل در هلند

مهلت ثبت نام و شروع تحصیل در هلند

تاریخ ثبت نام در دانشگاه ها و مقاطع مختلف تحصیلی در کشور هلند متفاوت و متغیر خواهد بود. این تاریخ می تواند از اول ژانویه تا آخر ژوئن متغیر باشد. در برخی از رشته ها پذیرش برای بار دوم در ماه های ژانویه تا فرویه نیز انجام می شود که در این صورت مدارک تحصیلی دانشجو باید چند ماه قبل به دانشگاه ارائه شود. توصیه می شود دانشجویان در اسرع وقت برای پروسه پرونده پذیرش خود اقدام کنند تا انتخاب های بیشتری برای ارسال درخواست داشته باشند. سال تحصیلی معمولاً از نیمه اول ماه سپتامبر آغاز می شود.

طول دوره ها و هزینه های تحصیل

طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی کشور هلند بین 3 الی 4 سال است و در مقطع کارشناسی ارشد بین 1 تا 2 سال زمان خواهد برد. بر اساس اعلام اداره ی مهاجرت تحصیلی هلند هزینه زندگی دانشجویی در کشور هلند به صورت ماهانه 750 یورو خواهد بود. شهریه دوره های کارشناسی بطور متعارف حدود ۷٫۲۰۰ یورو و دوره های کارشناسی ارشد ۹٫۰۰۰ یورو در سال است. امکان اخذ بورس تحصیلی به سه شکل وجود دارد: معافیت از پرداخت بخشی از شهریه ، تحصیل رایگان، دریافت کمک هزینه زندگی با تحصیل رایگان.

زندگی و تحصیل در هلند

هزینه زندگی در هلند

ادامه تحصیل در هلند | زندگی و تحصیل در هلند | مهمترین مولفه ی تاثیر گذار بر هزینه های زندگی کشور هلند سبک زندگی شخص خواهد بود. دومین مسله محل و شهر زندگی شخص در هلند است که بسیار تعیین کننده است. به طور متوسط یک دانشجو در هلند بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو ماهیانه برای زندگی می پردازد.

می توان گفت یک سوک هزینه های زندگی دانشجویان در هلند مربوط به هزینه مسکن می باشد و شهر، امکانات محل زندگی و منطقه از مولفه های تاثیر گذار بر اجاره مسکن می باشد.

بخش مهم هزینه های شخص پس از مسکن مربوط به هزینه تغذیه است که خوشبختانه می توان گفت دانشگاه ها با قیمتی مقرون به صرفه غذای گرم در تمام وعده ها در اختیار دانشجویان قرار می دهند. اما می توان گفت مقرون به صرفه ترین راه حل این است دانشجو شخصا برای خود غذا آماده کند. بقیه هزینه ها شامل هزینه کتاب تفریحات رفت امد و … می باشد.برای مثال هزینه بلیط اتوبوس در داخل شهر برابر با ۱٫۶ یورو می باشد. خوشبختانه اکثر مراکز تخفیفات ویژه ای را برای دانشجویان در نظر گرفته اند که با ارائه کارت دانشجویی می توانید از این تخفیفات بهره مند شوید.

کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان از سال دوم تحصیل خود برای پوشش بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود به دنبال کار دانشجویی هستند. کار دانشجویی و اشتغال در حین تحصیل در هلند بر اساس قواعد و مقرراتی امکان پذیرش است که بر اساس قوانین نظام آموزشی کشور هلند دانشجویان مجاز به 10 ساعت کار در هفته هستند. اگر از این حق استفاده نکنید، میتوانید به مدت دو ماه به صورت تمام وقت در طول تعطیلات تابستان کار کنید. هر ساعت کار دانشجویی دستمزدی در حد ۷ یورو (خالص، پس از کسر مالیات) خواهد داشت.

اما باید در نظر داشت که با وجود کار در ساعات مجاز نیز دانشجو می تواند فقط هزینه های مربوط به زندگی خود در هلند را پوشش دهد بنابراین زمانی برای تحصیل در کشور هلند اقدام کنید که بتوانید هزینه های تحصیل خود را از قبل پوشش دهید.

شرایط مالی برای دریافت ویزای تحصیلی

ادامه تحصیل در هلند | زندگی و تحصیل در هلند | برای اخذ ویزای تحصیلی هلند باید مبالغی از قبل به حساب دانشگاه وازیر شود که عبارت اند از شهریه دانشگاه برای یکنیم سال یا یک سال تحصیلی کامل، هزینه اجاره اتاق برای سه ماه تا یک سال، بیمه پزشکی (۵۰۰ یورو برای یک سال)، هزینه صدور اقامت (۵۰۰ یورو برای یک سال) و مبالغ جزئی بعنوان پول پیش مسکن و نظایر آن (بین ۵۰۰ تا ۱٫۰۰۰ یورو). در این حالت، ویزا بصورت متمرکز برای دانشجو در مدتی کوتاه صادر میگردد.

در این صورت دیگر ضرورتی ندارد شما حامی مالی با حساب بانکی ارائه دهید. اگر دانشجو و یا بستگان او تأمین مسکن و نظایر آن را شخصاً به عهده بگیرند، مدت زمان بیشتری برای دریافت ویزا صرف خواهد شد و امکان رد ویزا بالاتر است و باید ثابت شود که شما از نظر مالی قادر به تأمین هزینه ها هستید. در این حالت شخص باید نامه تمکن مالی به ارزش 9000 یورو ارائه کند تا آفیسر سفارت هلند اقناع شود که شخص قادر به پرداخت هزینه های زندگی خود در یک سال زندگی در هلند است.

مدارک لازم برای ادامه تحصیل در هلند

  • اصل یا ترجمه رسمی مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاه
  • کپی تمام صفحات گذرنامه
  • توصیه نامه از دو نفر استاد (برای افراد با تحصیلات دانشگاهی)
  • گواهی سابقه کار (در صورت وجود)
  • نمونه کار برای رشته های معماری و هنر
  • عکس پاسپورتی چهار قطعه
  • اصل یا کپی تأیید شده کارنامه آزمون زبان
  • رزومه
  • انگیزه نامه

ادامه تحصیل در هلند | زندگی و تحصیل در هلند | مشاوره اخذ پذیرش در هلند | مدارک و شرایط مهاجرت به هلند | دریافت جاب آفر هلند | نهاجرت تحصیلی به هلند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان