آزمون پزشکی MCQ استرالیا

آزمون پزشکی MCQ
5/5 - (1 امتیاز)

آزمون پزشکی MCQ استرالیا

مراکز پزشکی استرالیا همانند سایر کشورهای جهان، برای جذب پزشک شرایط خاص خود را برای تایید متقاضی دارند. از مهم‌ترین فاکتور برای ورود به دوره پزشکی استرالیا پشت سر گذاشتن آزمون MCQ است. در واقع ارزیابی مدارک افراد توسط آزمون پزشکی MCQ استرالیا انجام می گیرد. این آزمون هم به صورت عملی و هم به صورت تئوری اجرا می شود.

انجمن پزشکی استرالیا (Australian Medical Council) معروف به AMC مسئولیت تطبیق و ثبت مدارک پزشکان و رسیدگی به امور مربوط به پزشکی در این کشور را به عهده دارد. ارزیابی مدارک در هر مورد پذیرش پزشکی و منابع آزمون MCQ استرالیا متفاوت بوده و از ۴ تا ۸ مرحله متغیر است. تاییدیه نهایی با توجه به اینکه متقاضی پزشک عمومی و یا متخصص است متفاوت خواهد بود.

☑️ پیشنهاد مطالعه: تحصیل در استرالیا

معادل سازی مدارک پزشکان در استرالیا

همانطور که گفته شد، رشته های پزشکی برای مهاجرت فرایند معادل سازی را به همراه دارند و هر کشوری برای ورود متقاضیان گروه پزشکی فرایندی را برای ارزیابی و تأیید مدارک آن ها دارد. معمولا بسیاری از کشورها به منظور جذب گروه های پزشکی، آزمون های تئوری و عملی را ترتیب دیده اند. آزمون AMC استرالیا نیز همین کار را انجام می دهد و  معادل سازی مدارک پزشکان برای استرالیا را برعهده دارد.

پزشکان خارجی برای به دست آوردن اجازه کار در استرالیا، ابتدا بایستی در نظام پزشکی استرالیا عضو شوند. این سازمان  که همان AMC یعنی Australian Medical Council است برای ارزیابی مدارک پزشکان خارجی دو مرحله آزمون؛ مرحله اول آزمون تئوری و مرحله دوم یک آزمون پزشکی ( عملی ) را طراحی کرده است. هدف برگزاری آزمون های AMC ، بررسی دانش پزشکی و مهارت های کلینیکی پزشکان خارج از کشور برای طی کردن فرایند اخذ مجوز کار پزشکی در استرالیا می باشد.

مرحله اول آزمون AMC

مرحله اول آزمون AMC، به نام MCQ که مخفف عبارت Multiple Choice Questions  است و بر دانش پایه ای پزشکی شخص متقاضی تأکید می کند.

مرحله دوم آزمون AMC

مرحله بعدی آزمون، بصورت عملی است و توانایی متقاضی را برای گرفتن پیشینه از بیمار، انجام معاینه فیزیکی، تشخیص بیماری و … را بررسی می کند که در بین ۳ تا ۴ ساعت برگزار میگردد.

دوره های ورود به سیستم پزشکی استرالیا

بطور کلی پزشکان برای ورود به محیط پزشکی در استرالیا درسه روش را در پیش رو دارند. در روش اول متقاضیان می توانند دوره های خاصی طی نموده و مدرک خود را از طریق سپری نمودن واحدهای مشخص تطبیق دهند. در روش دیگر به رسمیت شناخته شدن مدرک تحصیلی پزشکان فارغ التحصیل در استرالیا است که دیگر نیازی به آزمون و یا دوره ندارند. البته این روش مربوط به کشورهای کانادا ، آمریکا ، ایرلند و نیوزلند بوده و شامل حال دانشجویان ایرانی نمی شود. روش سوم نیز انجام آزمون پزشکی تحت نظر AMC که شامل سه مرحله است که قسمت اصلی این آزمون MCQ نام دارد. این آزمون بهترین روش برای متقاضیان ایرانی به شمار می رود.

آزمون پزشکی MCQ

بخش های آزمون MCQ استرالیا

آزمون MCQ ( یا همان مرحله اول آزمون AMC) یک آزمون تئوری اصول و فرمول پزشکی را در بخش های سلامت و بهداشت بزرگسالان، جراحی بزرگسالان، زنان و زایمان، سلامت کودکان، سلامت روانی و اخلاق جمعی بررسی می کند. برخی سوال های آزمون MCQ، دانش عمومی پزشک متقاضی را بررسی می کند؛ و برخی دیگر نیز دانش عمیق تری را می طلبد و متقاضی باید بتواند تشخیص صحیح را از بین دیگر تشخیص ها، انتخاب کند. گفتنی است که آزمون MCQ در ایران برگزار نمی شود و در برخی کشورها مانند امارات، مالزی، تایلند و … برگزار می گردد. مرحله دوم آزمون AMC نیز در دراخل استرالیا برگزار می شود.

بخش زبان این آزمون OET و بخش عملی MCQ نام دارد که هر قسمت می تواند هم به صورت جداگانه و با فاصله انجام پذیرد. آزمون MCQ شامل سوالات چهارگزینه ای می باشد سوالات در زمینه پزشکی داخلی، کودکان، روانپزشکی، جراحی زنان و زایمان می باشد. مدت زمان برگزاری این آزمون سه ساعت و سی دقیقه  به صورت کامپیوتری می باشد که شامل ۱۵۰ سوال است. متقاضیان در مجموع بایستی ۱۲۰ امتیاز را از کل سوالات به دست آورد.

تایید مدارک پزشکان عمومی به صورت زیر خواهد بود:

۱-انجام آزمون AMC (شامل آزمون زبان OET، آزمون پزشکی MCQ استرالیا تئوری و آزمون عملی می باشد)

۲-گذراندن دوره های آموزشی منطبق با استانداردهای هیئت پزشکی.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان