آزمون زبان انگلیسی PTE برای تحصیل، کار و ویزا

آزمون زبان انگلیسی PTE

PTE آزمون انگلیسی برای تحصیل، کار و ویزا

آزمون زبان انگلیسی PTE | آزمون Pearson Test of English که به اختصار PTE  شناخته می شود یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که برای کسانی که قصد مهاجرت کشور های خارجی را دارند. PTE با یک آزمون راحت زبان انگلیسی که توسط دولت ها و دانشگاه های سراسر جهان پذیرفته می شود، درخواست کار، تحصیل یا ویزای شما را ساده تر می کند.البته لازم به ذکر برخی از کشور ها و دانشگاه نیز نتایج این آزمون را نمی پذیرند.

در این مقاله به معرفی این آزمون می پردازیم و کشور ها، دانشگاه ها و موسساتی که این آزمون را می پذیرند معرفی خواهیم کرد:

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره رایگان تحصیل در استرالیا

آزمون زبان PTE چیست؟

آزمون PTE  آزمون زبانی هم تراز با آزمون های شناخته شده Toefl و IELTS است که در ماژول (General)  و (Academic) برگذار می شود. این آزمون مانند سایر آزمون های زبان آکادمیک به سنجش مهارت های صحبت کردن (Speaking)، گوش کردن (Listening)، خواندن (Reading) و نوشتن (Writing) می پردازد. البته بخش های این آزمون همانند آزمون آیلتس نیستند و مهارت های زبانی شما به صورت ترکیبی بررسی می شوند.

نحوه برگزاری این آزمون همانند آزمون تافل آی بی تی به طور کامل به وسیله کامپیوتر و اینترنت است. زمان پاسخ دهی به سوالات آزمون ۳ ساعت می باشد و با استفاده از فناوری نمره دهی خودکار نتایج بررسی می شود و به شرکت کنندگان این آزمون بر اساس مهارت های زبانیشان نمره ای بین ۱۰ تا ۹۰ داده می شود و نتایج ظرف مدت ۵ روز کاری گزارش می شود که این مسئله یکی از مزیت های شرکت در این آزمون می باشد.

از جمله مزیت های این آزمون این است که می‌توانید به کرّات در آن شرکت کنید. اگر در بار اول نتوانید نمره‌ی مورد نظر خود را کسب کنید،‌‌ می‌توانید برای بارها در این آزمون شرکت کنید. بهترین نمره‌ای که در این آزمون به‌دست می‌آورید، برای مهاجرت در نظر گرفته می‌شود.

مکان برگذاری آزمون PTE:

آزمون زبان انگلیسی PTE | آزمون زبان PTE  در نمایندگی های معتبر موسسه Pearson در جهان برگذار می شود. از آنجایی که این موسسه در ایران نمایندگی رسمی ندارد شرکت کنندگان ایرانی لازم است برای شرکت در آزمون PTE  به کشور هایی مانند ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان و یا امارات متحده عربی سفر کنند. که این مسئله یکی از معایت این آزمون برای شرکت کنندگان ایرانی محسوب می شود.

هزینه ثبت نام آزمون PTE:

از آنجایی که زبان آموزان ایرانی برای شرکت در این آزمون باید به یکی از کشور هایی سفر کنند که نمایندی رسمی PTE را داشته باشند در این بخش هزینه ثبت نام در کشور های مختلف را شرح خواهیم داد. در کشور های مختلف بر اساس نوع ارز آن کشور و در مواردی دیگر به دلار آمریکا هزینه آزمون مشخص می شود.

  • امارات متحده عربی: 999 درهم امارات
  • ترکیه: 880 لیر ترکیه
  • آذربایجان: 170 دلار آمریکا
  • عراق: 217 دلار آمریکا
  • کانادا: 300 دلار کانادا
  • مالزی: 690 رینگت

مدت اعتبار مدرک آزمون PTE:

مدرک آزمون زبان انگلیسی PTE به مدت ۲ سال از زمان برگذاری آزمون اعتبار دارد و شرکت کنندگان می توانند طی دو سال از این مدرک برای انجام فرآیند اخذ پذیرش و مهارجت خود استفاده کنند. پس از سپری شدن دوره ۲ ساله نتیجه آزمون زبان متقاضی از سایت PTE  حذف می شود و متقاضی امکان دسترسی به آن را نخوهد داشت.

البته نکته مثبت در این زمینه این است که تنها مدرک آزمون PTE General هیچ تاریخ انقضایی نخواهد داشت و نتایج آزمون PTE General همیشه معتبر خواهد بود.

PTE  مورد قبول کدام کشور ها و دانشگاه هاست:

به گفته وب سایت رسمی PEARSON مدرک زبان این آزمون در بیش از هزاران دانشگاه و موسسه علمی جهان مورد تایید می باشد از جمله برخی از معروف‌ترین دانشگاه‌ هایی که مدرک PTE را می‌پذیرند می توان از دانشگاه‌های Yale و Harvard Business School نام برد. همچنین کشور های استرالیا، آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، اسپانیا، روسیه، لهستان، ایتالیا، ژاپن و کانادا و بسیاری کشور های دیگر مدرک این آزمون را برای مهاجرت معتبر می دانند.

البته برخی از کشور های دنیا مدرک این آزمون را قبول ندارند و ممکن است فقط در رشته ها و مقاطع خاصی آن را قبول کنند.

برای اطلاع دقیق از کشور ها و موسسات آموزش عالی که آزمون زبان انگلیسی PTE را می پذیرند به بخش Who accepts PTE وب سایت موسسه PTE  مراجعه کنید .

توجه: هر موسسه شرایط خاص خود را دارد که ممکن است تغییر کند. برای اطلاعات بیشتر مستقیما با دانشگاه ها تماس بگیرید.

مهاجرت با PTE به استرالیا:

آزمون زبان انگلیسی PTE |  کشور استرالیا یکی از محبوب ترین و مهاجرپذیر ترین کشور های جهان است و دارای دانشگاه ها و موسسات علمی با سطح علمی بالاییست. خدمات درمانی و آموزشی با کیفیت، استانداردهای فوق العاده برای زندگی شهروندان، نرخ تورم پایین و بالا بودن دستمزدها برای افراد متخصص و همچنین شرایط ایده آل برای جذب سرمایه گذاران خارجی از جمله دلایلی است که همه ساله دانشجویان و متقاضیان زیادی برای تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت می کنند.

یکی از حداقل شرایط دریافت ویزا برای اقامت در استرالیا، تسلط شما به زبان انگلیسی است. مدرک آزمون PTE  آکادمیک برای درخواست ویزای اقامت کشور های استرالیا و نیوزیلند معتبر است. این نکته یکی از دلایل محبوبین این آزمون در سال های اخیر شده است زیرا با توجه به اعلام سفارت استرالیا و اداره مهاجرت استرالیا، تمامی مدارک زبان انگلیسی همانند PTE، CAE و تافل به جای نمره آیلتس قابل قبول می باشند.

هزینه‌ی استاندارد برای شرکت در آزمون pte برای استرالیا در حدود ۱۶۵دلار است.

نمره مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا:

این نمره ها مخصوصا در مورد تافل تقریبی است ولی در مورد آیلتس آکادمیک با تقریب بالایی در مورد همه کالج ها و دانشگاه ها دقیق است.

  • نمره مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه ها در اکثر مقاطع و رشته ها: آیلتس آکادمیک ۶٫۵ به بالا، تافل ۸۵ به بالا و PTE 60 به بالا
  • نمره مورد نیاز برای پذیرش کالج ها در دوره های Diploma: آیلتس آکادمیک ۶ به بالا، تافل ۸۰ به بالا و PTE 54 به بالا
  • نمره مورد نیاز برای دوره های Post Graduate: کالج ها آیلتس آکادمیک ۶٫۵ به بالا، تافل ۸۸ به بالا و PTE 60 به بالا

مهاجرت با PTE به کانادا:

آزمون زبان انگلیسی PTE | خیلی از متقاضیان ادامه تحصیل در کانادا این طور فکر می‌کنند که تنها آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا و ادامه تحصیل در این کشور مورد نیاز بوده و نمی‌توان با سایر مدارک زبان بین المللی برای پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد.

اما در حقیقت این طرز فکر اشتباه بوده و می توان بنا به شرایط و قوانین پذیرش موسسات آموزشی و دانشگاه های کانادا با استفاده از سایر آزمون های بین المللی و مدارک زبان از جمله مدرک pte نیز اقدام به ثبت نام و ادامه تحصیل در کانادا کرد.

سایت رسمی آزمون: ورود


ثبت نام آزمون GRE Subject | دانشگاه آکسفورد انگلیس | مکاتبه با اساتید | مهاجرت تحصیلی


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان