فرم ارزیابی وضعیت پرونده تحصیلی + مشاوره رایگان

پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان

پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان
5/5 - (1 امتیاز)

عناوین مقاله:

پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان با همیارپروژه

تحصیل در انگلستان 2025

پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان | انگلستان یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای دانشجویان بین المللی است. تا سال تحصیلی 2020/2021، بیش از 600000 دانشجوی بین المللی برای تحصیل در انگلستان ثبت نام کرده بودند. از این تعداد، بیش از 150000 نفر از اتحادیه اروپا هستند. دانشجویان عزیز از بین بیش از 140 دانشگاه و سایر موسسات آموزش عالی می توانند انتخاب کنند. هر کدام از این موسسات آموزش عالی طیفی از مدارک تحصیلی را ارائه می دهند که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده اند.

اگر به دنبال گزینه هایی برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان در سال آینده هستید، اکنون زمان مناسبی برای شروع کار بر روی درخواست خود است. برای اطمینان از انتخاب رشته ای که برای شما مناسب است و برای آنچه می خواهید به دست آورید، بهتر است تا جایی که می توانید درباره طیف دوره ها، کالج ها و دانشگاه های موجود مطالعه کنید و آنها را با هم مقایسه کنید. بررسی شرایط ورود به دوره نیز مهم است. دانشگاهی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. مشاوره ما در مورد انتخاب دانشگاه می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند. 

پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان

درخواست های کارشناسی برای دانشگاه های انگلستان معمولا از طریق خدمات پذیرش دانشگاه ها و کالج ها (UCAS) انجام می شود. درخواست های تحصیلات تکمیلی معمولاً مستقیماً از طریق وب سایت دانشگاه به دانشگاه ارسال می شود. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید مطمئن شوید که درخواست خود را قبل از پایان مهلت دریافت کرده اید، به خصوص اگر می خواهید در یکی از دانشگاه های برتر انگلستان تحصیل کنید. برای جزئیات در مورد نحوه درخواست پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان ، صفحات دوره های وب سایت دانشگاه را بررسی کنید.

مقطع کارشناسی

به طور کلی درخواست پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان در مقطع کارشناسی ساده است همه ی متقاضیان میتوانند از طریق سرویس پذیرش دانشگاه ها و کالج های انگلستان UCAS ثبت نام کرده و درخواست پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان دهند.

مراحل درخواست از طریق UCAS برای مقطع کارشناسی دانشگاه های انگلستان

1. در UCAS ثبت نام کنید

ابتدا به وب سایت UCAS بروید که در آنجا می توانید فرم درخواست خود را پر کنید. سپس بیانیه شخصی (انگیزه نامه) خود را بنویسید. این شانس شماست که با توضیح اینکه چرا به این دوره علاقه مند هستید، مهارت هایی که شما را مناسب می کند و تجربیات و دستاوردهای زندگی خود، از سایرین متمایز شوید. همچنین باید یک مرجع کتبی (توصیه نامه) از شخصی که می تواند توانایی شما برای انجام این دوره را تأیید کند، مانند یک معلم خصوصی یا یکی از معلمان مدرسه خود، وارد کنید. 

برای ثبت درخواست از طریق UCAS به مهلت درخواست ها توجه کنید. به طور کلی چهار مهلت درخواست در طول سال وجود دارد:

  • اکتبر – برای دوره های آموزشی در دانشگاه های آکسفورد و کمبریج، یا برای اکثر دوره های پزشکی، دامپزشکی/علوم و دندانپزشکی
  • 31 ژانویه – مهلت “به موقع” برای اکثر دوره های کارشناسی
  • مارس – برای برخی از دوره های هنر و طراحی
  • 30 ژوئن – آخرین مهلت برای اکثر دوره های کارشناسی. 

☑️ پیشنهاد مطالعه: ددلاین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در سال 2024

2. دریافت پیشنهاد از UCAS

UCAS با هر پیشنهادی از دانشگاه ها یا کالج های انتخابی شما با شما تماس خواهد گرفت. اگر پیشنهاد شما “بدون قید و شرط” است، می توانید با تایید شدن مکان شما در دوره استراحت کنید. برخی از پیشنهادات مشروط هستند – معمولاً به این معنی است که پیشنهاد شما تا زمانی که در مطالعات فعلی خود یا در آزمون های زبان انگلیسی به نتایج خاصی دست یافته اید تأیید می شود. هنگامی که تصمیم به پذیرش یک پیشنهاد گرفتید، می توانید از طریق وب سایت UCAS به آن پاسخ دهید – سپس در راه تبدیل شدن به یک دانشجوی بریتانیا هستید.

مقاطع تحصیلات تکمیلی (فارغ التحصیلان)

پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان | دوره های تحصیلات تکمیلی در انگلستان شرایط ورود و فرآیند درخواست خاص خود را دارند، بنابراین برای دستورالعمل های نحوه درخواست، وب سایت های دوره های جداگانه را بررسی کنید. برای ثبت نام و درخواست برای دوره های تحصیلات تکمیلی، باید موارد زیر را ارائه دهید:

  • اطلاعات شخصی شما از جمله مدارک تحصیلی شما.
  • یک توصیه نامه یا اطلاعات تماس برای یک داور (کسی، مانند یک مدرس یا معلم خصوصی، که می تواند توانایی شما را برای انجام دوره تایید کند).
  • بیانیه شخصی (انگیزه نامه) – جایی که توضیح می دهید که چرا می خواهید این دوره را انجام دهید – و مهارت ها، تجربیات زندگی و دستاوردهایی که شما را مناسب می کند.

دوره های مختلف تحصیلات تکمیلی در انگلستان شرایط ورودی متفاوتی دارند، بنابراین برای دستورالعمل های مربوط به نحوه درخواست، وب سایت های دوره های مورد نظر خود را بررسی کنید. بسیاری از دوره های تحصیلات تکمیلی دارای مهلت درخواست ثابت نیستند، بنابراین شما می توانید به محض اینکه تصمیم گرفتید در یک دوره انگلستان تحصیل کنید، درخواست دهید. با این حال، همیشه بهتر است زودتر درخواست بدهید تا مطمئن شوید که بهترین شانس برای پذیرش دارید.

☑️ پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

کنسرواتوارهای UCAS

کنسرواتوارهای UCAS یک سیستم کاربردی جداگانه برای برخی از دوره های موسیقی، رقص و نمایش در هر دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد است. شما می توانید اطلاعات بیشتر را بیابید و به صورت آنلاین در کنسرواتوارهای UCAS درخواست دهید. UCAS همچنین یک سیستم درخواست را برای فارغ التحصیلانی که می خواهند دوره های آموزشی معلمان کارشناسی ارشد را بگذرانند، اجرا می کند. اطلاعات بیشتری کسب کنید و به صورت آنلاین در وب سایت آموزش معلمان UCAS درخواست دهید.

مهمترین مراحل پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان

مرحله 1: تحقیق و فهرست کوتاه

پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان | اولین قدم این است که دانشگاه و رشته ای را که می خواهید در آن ثبت نام کنید پیدا کنید. تحقیقات مهم ترین بخش فرآیند در هنگام درخواست برای تحصیل در خارج از کشور است. تنها با حوصله و تحقیق کامل است که می توانید گزینه های ایده آلی را که با اهداف تحصیلی، بودجه مورد نیاز، آرزوهای شغلی و موارد دیگر مطابقت دارند، محدود کنید.

در زیر به تفکیک مواردی که هنگام بررسی گزینه های تحصیل در دانشگاه های انگلستان باید در نظر بگیرید آورده شده است:

  • دانشگاه هایی را که به بهترین وجه با اهداف و ترجیحات شما مطابقت دارند فهرست کنید.
  • دوره/برنامه دوره ای را که می خواهید در آن ثبت نام کنید انتخاب کنید
  • حداقل الزامات واجد شرایط بودن شرایط ورود به دانشگاه ها و برنامه های مورد نظر خود را درک کنید و در جهت برآورده کردن آن تلاش کنید. اینها شامل مدارک تحصیلی و سایر الزامات، مانند نمرات آزمون مهارت انگلیسی است. به یاد داشته باشید، بهتر است با رعایت و فراتر رفتن از حداقل شرایط ورود، زمان خود را به برنامه‌هایی اختصاص دهید که شانس بیشتری برای موفقیت دارند.
  • محدوده های شهریه را در لیست کوتاه خود مقایسه کنید تا گزینه های بودجه خود را محدود کنید
  • در نظر بگیرید که مکان دانشگاه چگونه بر مواردی مانند شهریه، هزینه های زندگی، حمل و نقل، محل اقامت و غیره تأثیر می گذارد.
  • در مورد استادی که در دانشگاه مورد نظر شما تدریس می کند تحقیق کنید
  • فرصت های بورس تحصیلی موجود در دانشگاه های مورد نظر خود را بررسی کنید

مرحله 2: مهارت زبان انگلیسی و سایر آزمون ها

قدم بعدی این است که تمام آزمون های لازم را برای درخواست خود انجام دهید. یک شرط رایج برای برنامه های تحصیلی خارج از کشور، آزمون مهارت انگلیسی است. از آنجایی که زبان یادگیری در بریتانیا عمدتا انگلیسی است، نمرات آزمون مهارت انگلیسی شما به افسران پذیرش نشان می دهد که توانایی شما برای موفقیت در برنامه هایشان را دارید.

هم دانشگاه های بریتانیا و هم UKVI نمرات آیلتس را برای درخواست های دانشجویی و ویزا می پذیرند. بسته به برنامه و دانشگاه خود، ممکن است لازم باشد در آزمون های دیگر نیز شرکت کنید. این آزمون ها می تواند شامل آزمون GMAT یا GRE General برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی باشد. متقاضیان حقوق در دانشگاه های خاص ممکن است نیاز به شرکت در LNAT داشته باشند، در حالی که دانشجویان آینده پزشکی ممکن است نیاز به تکمیل BMAT، UCAT یا GAMSAT داشته باشند.

مرحله 3: درخواست خود را ارسال کنید

اگر متقاضی تحصیل در انگلستان برای مدرک لیسانس هستید، از پلتفرم UCAS برای ارسال درخواست استفاده خواهید کرد. همه دانشگاه‌های بریتانیا از طریق پلتفرم UCAS درخواست می‌پذیرند – شما می‌توانید با یک درخواست برای حداکثر پنج برنامه درخواست دهید! دوره های تحصیلات تکمیلی عموماً مستقیماً برای دانشگاه های مربوطه اعمال می شود، اگرچه برخی از دانشگاه ها نیز درخواست های تحصیلات تکمیلی را از طریق UCAS می پذیرند.

اطلاعات کاربردی برای پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان معمولاً شامل موارد زیر است:

● اطلاعات هویتی و شخصی

● ریز نمرات دانشگاهی

● نمرات مهارت انگلیسی

● سایر نمرات آزمون (در صورت لزوم)

● بیانیه شخصی (انگیزه نامه)

● توصیه نامه (LoRs)

● جزئیات ورودی و برنامه همچنین ممکن است لازم باشد اطلاعاتی در مورد فعالیت های فوق برنامه، تجربه کاری و غیره ارائه دهید.

مرحله 4: یک پیشنهاد را بپذیرید و CAS خود را دریافت کنید

پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان | هنگامی که برنامه های شما وارد شد، شروع به دریافت پاسخ هایی از جمله نامه های پیشنهادی خواهید کرد. پیشنهادات مشروط شما را ملزم به رعایت شرایط خاصی برای تأیید ثبت نام می کند.این می تواند الزامات آزمون زبان باشد، اگر بدون شرکت در آیلتس درخواست داده اید، محدودیت های نمره برای کلاس ها یا برنامه های خود را داشته باشید، و غیره. یک پیشنهاد بدون قید و شرط موقعیت شما را برای تحصیل در دانشگاه های بریتانیا تضمین می کند.

برای پیشبرد ثبت نام، باید تاییدیه پذیرش برای مطالعات (CAS) را دریافت کنید. این سابقه الکترونیکی ثبت نام و سایر جزئیات شما را به عنوان بخشی از درخواست ویزای دانشجویی به مقامات مهاجرت تایید می کند. دانشگاه‌ها ممکن است مصاحبه‌های قبل از CAS را برگزار کنند – مشابه مصاحبه‌های اعتباری برای ویزای دانشجویی انگلستان – تا مشخص کنند آیا شما برای این برنامه مناسب هستید یا خیر.

مرحله 5: درخواست ویزا

آخرین کاری که باید انجام دهید این است که برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. پس از دریافت CAS، اکنون واجد شرایط دریافت ویزای دانشجویی در انگلستان هستید. تمام اسناد و مدارک مالی لازم برای درخواست و شروع درخواست ویزا خود را از طریق وب سایت رسمی مهاجرت بریتانیا جمع آوری کنید.

تغییرات پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان سال 2025

متقاضیان پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان ورود به سال 2025 (چرخه درخواست 2024) با دو تغییر عمده برای برنامه های خود مواجه خواهند شد. اولین مورد این است که UCAS (سرویس پذیرش دانشگاه ها و کالج ها) بیانیه شخصی را با یک سری سوالات جایگزین می کند، زیرا نگرانی هایی مطرح شده است که دانشجویانی که به مشاوره و راهنمایی با کیفیت بالا دسترسی ندارند نمی توانند از بیانیه استفاده کنند.

طبق گزارش UCAS “آینده پذیرش در مقطع لیسانس”، سوالات شش حوزه کلیدی را پوشش خواهند داد:

انگیزه برای دوره- چرا می خواهید این دوره ها (موضوعات) را مطالعه کنید؟

آمادگی برای دوره – یادگیری شما تا کنون چگونه به شما کمک کرده است که برای موفقیت در این دوره ها آماده باشید؟

آماده‌سازی از طریق تجربیات دیگر- چه کارهای دیگری برای کمک به آمادگی انجام داده‌اید، و چرا این تجربیات مفید هستند؟

شرایط تسهیل کننده- آیا چیزی وجود دارد که دانشگاه ها و کالج ها باید در مورد آن بدانند تا به آنها کمک کند تا دستاوردها و تجربیات شما را تا کنون در زمینه قرار دهند؟

آمادگی برای مطالعه – برای آماده شدن خود برای زندگی دانشجویی چه کرده اید؟

سبک‌های یادگیری ترجیحی- کدام سبک‌های یادگیری و ارزیابی برای شما مناسب‌تر است – انتخاب‌های دوره شما چگونه با آن مطابقت دارند؟

این سؤالات در معرض تغییر خواهند بود زیرا UCAS در حال تلاش برای بهبود این زمینه ها است تا اطمینان حاصل کند که اطلاعات ضروری مورد نیاز دانشگاه ها به طور منصفانه و جامع جمع آوری می شود. این حرکت «راه را برای پیشرفت‌های بیشتر در سال‌های آینده مانند انتقال از متن نوشتاری به ارسال‌های چند رسانه‌ای هموار می‌کند».

پذیرش تحصیلی دانشگاه در انگلستان 

☑️ پیشنهاد مطالعه: پرداخت شهریه دانشگاه‌ خارجی

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان