روش اپلای دانشگاه های آلمان

روش اپلای دانشگاه های آلمان

نحوه پذیرش از دانشگاه های آلمان 

برای اپلای در دانشگاه های آلمان، مسیرهای مختلفی برای اخذ پذیرش وجود دارد. از این رو برای شروع فرایند اپلای، اولین قدم انتخاب رشته و ایالت مورد نظر برای تحصیل است. این که کجا برای اخذ پذیرش باید اقدام کنید به این بستگی دارد که مقاطع تحصیلی گذشته را از چه دانشگاهی فارغ التحصیل شده اید و در چه رشته ایی تصمیم به تحصیل دارید.

برای این کار سه نهاد مختلف مسئول برنامه ها هستند که عبارتند از:
۱- بنیاد پذیرش آموزش عالی (the Foundation for Admission to Higher Education)
۲- یونی اسیست (the University Application Service for International Students)
۳- وبسایت دانشگاه

محدودیت های پذیرش کدامند؟

حتی اگر شما مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش را داشته باشید، این امکان وجود دارد که نتوانید به آسانی در رشته ای که می خواهید ثبت نام کنید. زیرا تعداد افرادی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان اقدام می کنند بسیار زیاد است. برای این رشته ها محدودیتی به نام ( Numerous Clausus NC) تعریف می شود.

محدودیت چه رشته هایی از طرف دانشگاه و کدام رشته ها از سمت دولت آلمان مشخص می شود ؟

رشته های پزشکی، داروسازی، دامپزشکی، دندان پزشکی و مدیریت، اطلاعات جغرافیایی از رشته های پرطرفدار هستند، بنابراین برای این رشته ها محدودیت پذیرش در تمامی دانشگاه های آلمان تعریف شده است.

شرایط برای برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا

برای شما که خارج از اتحادیه اروپا هستید، باید از طریق uni-assist برای اخذ پذیرش اقدام نمایید و اگر دانشگاه مدنظرتان در لیست این وب سایت نیست، به طور مستقیم از سایت دانشگاه اقدام نمایید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های المان؟

شما می توانید فرم ها و مدارکی را که برای اخذ پذیرش و ثبت نام لازم دارید را در سایت uni-assist براساس رشته و دانشگاه مورد نظر، مشاهده کنید. مدارک کلی عبارتند از:

  • مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی و ریزنمرات به همراه ریزنمرات و دانشنامه دانشگاهی و ترجمه ی آن.
  • کپی پاسپورت و عکس
  •  مدرک زبان (آلمانی یا انگلیسی)
  • انگیزه نامه و رزومه
  •  هزینه بررسی مدارک

 

هزینه ی بررسی مدارک برای اخذ پذیرش در دانشگاه های آلمان

اگر ارسال مدارک از طریق سایت uni-assist باشد، هزینه بررسی مدارک ۷۵ یورو خواهد بود و اگر بیش از یک دانشگاه مدنظرتان باشد، هزینه ی بررسی از دانشگاه دوم ۳۰ یورو خواهد بود و اگر از سایت دانشگاه اقدام به ارسال مدارک نمایید دانشگاه بعد از پرداخت شما، مدارکتان را بررسی می نماید.

ددلاین ها چه زمانی هستند؟

در بسیاری از دانشگاه های آلمان، امکان پذیرش دو بار در سال ترم تابستان و هم در ترم زمستان وجود دارد. در حالت کلی زمان درخواست پذیرش برای ترم زمستان تا ۱۵ جولای و زمان اخذ پذیرش برای ترم تابستان تا ۱۵ ژانویه است.

مشاوره اپلای | ثبت اطلاعات هویتی اپلای | نگارش استادی پلن | ثبت نام آزمون GRE Subject

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان