شرایط کار دانشجویی در اتریش | سایت های کاریابی در اتریش

هزینه تحصیل در هلند

شرایط کار دانشجویی در اتریش

افرادی که جهت تحصیل در اتریش و به عنوان دانشجو از یکی از دانشگاه های دولتی اتریش و یا از دانشگاه های خصوصی اتریش پذیرش خود را دریافت کرده اند و همچنین ویزای دانشجویی اتریش را دریافت کرده اند، بعد از ورود به اتریش و طی کردن مراحل اداری اقامت خود و دریافت کارت اقامت اجازه کار محدود یا همان کار پاره وقت را دارند که معمولا ۲۰ ساعت در هفته میباشد.

اجازه کار در اتریش برای دانشجویان یک ساله است و هر سال تمدید می شود. دانشجویان مقطع کارشناسی به طور کلی می توانند به مدت ۱۰ ساعت در هفته و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به مدت ۲۰ ساعت در هفته و دانشجویان مقطع دکتری نیز در هفته ۳۰ ساعت اجازه ی کار ضمن تحصیل در اتریش را خواهند داشت.

برای یافتن کار دانشجویی در اتریش دو نکته مهم است

نکته اول اینکه هر چقدر شخص تسلط بیشتری به زبان آلمانی و یا انگلیسی داشته باشد، به همان اندازه احتمال پیدا کردن کار بیشتر است

نکته دوم این که داشتن مهارتهایی مانند مهارت کامپیوتر و برنامه نویسی، یا مهارتهای فنی و حرفه ای، حتی مهارتهایی مانند آشپزی و آرایشگری و یا مواردی از این دست به شخص کمک میکند که در یافتن کار موفق باشد.

در مورد درآمد حاصل از کار دانشجویی باید گفته شود که به طور متوسط هر ساعت کار دانشجویی درآمدی در حدود ۹ یورو دارد. البته مشاغلی وجود دارد که میزان درآمد آن در هر ساعت از این مقدار بیشتر میباشد، بنابراین بستگی به نوع فعالیت شخص میزان درآمد متفاوت است. ولی به طور متوسط با ساعتی ۸ یورو و با ۲۰ ساعت کار در هفته میزان درآمد شخص در حدود ۱۶۰ یورو درهفته و ماهیانه تقریبا۶۵۰ یورو خواهد بود. که بخش بزرگی از هزینه های زندگی شخص پوشش داده میشود.

یک نکته بسیار مهم این است که دانشجویان علاوه بر کار ضمن تحصیل در اتریش احتمال و مزیت دیگری برای آن ها وجود دارد ، به این صورت که کسانی که مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت کرده اند، کارت “Rot-Weiß- Rot” که مربوط به یک کارفرمای خاص می شود توسط مقامات دولت اتریش برای یک سال صادر می شود و در صورت پیدا کردن کرتمام وقت از طریق سازمان AMS بعد از چند سال می توانند به اخذ اقامت دائم کشور اتریش دست پیدا نمایند.

محبوب ترین سایت های کاریابی در اتریش

سایت www.jobpilot.at

این سایت یکی از پر بازدید ترین سایت های کاریابی در اتریش است. با وارد کردن مشخصات فهرست هفتگی پیشنهادهای کاری جدید مطابق با معیارهای خود دریافت خواهید کرد. این سایت اکیداً توصیه می شود و تا کنون به بسیاری از مردم در پیدا کردن شغل مناسب خود کمک کرده است. هزاران مورد از پیشنهادات کاری در این سایت در دسترس است و دانشجویان خواهان کار ضمن تحصیل در اتریش می توانند به این سایت مراجعه نمایند.

سایت www.derstandard.at/stellenmarktThis :

این سایت یک موتور جستجوی خوب با قابلیت محدود کردن جستجو به مناطق خاصی در اتریش و همچنین نوع کار مانند کارآموزی، تمام وقت، پاره وقت ارائه می دهد. این سایت تعداد ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ فرصت شغلی ارائه می دهد.

سایت www.dermarkt.at:

این سایت یک پورتال برای کاریابی و خرید و فروش خودرو و مسکن است. این سایت هزاران فرصت شغلی ارائه می دهد و همچنین پورتال کاریابی روزنامه اتریشی KleineZeitung است که در آن بسیاری از پیشنهادهای کاری از طرف سازمان ها می باشد.

سایت www.ams.at :

این سایت پورتال رسمی خدمات اشتغال اتریش است. برای جستجوی فرصت های شغلی و کار ضمن تحصیل در اتریش ، به دسته مشاغل اینترنتی بروید. تقریبا تمام خدمات AMS به صورت آنلاین در دسترس است و از کاریابی گرفته تا پیشنهادات آموزشی در کمک به خارجی ها موثر است. برخی از خدمات عمومی هستند، و برای خدمات دیگر نیاز به ثبت نام در سایت است و به این منظور نیاز به یک شماره امنیت اجتماعی معتبر دارید.

خدمات اشتغال اتریش (AMS)

شرکت AMS یک سازمان دولتی مختص کمک به افراد بیکار در پیدا کردن شغل است. شرکت ها پیشنهادهای کاری خود را به AMS ارسال و فهرست کارجویان را برای مصاحبه دریافت می کنند. به منظور استفاده از خدمات AMS و ثبت رزومه و مشخصات خود در سیستم آنها، باید به طور رسمی به عنوان بیکار در اتریش ثبت نام شده باشید.

مقالات مفید: ایمیل ریمایندر | کار دانشجویی در هلند | تجربه مهاجرت میسا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان