ویزا کارت چیست؟

ویزاکارت چیست

ویزا کارت چیست؟

ویزا کارت مشهور ترین و موفق ترین شبکه ی تبادل اطلاعاتی بانکی دنیا است. دفتر مرکزی این کمپانی ۵۹ ساله در کالیفرنیای آمریکا واقع گشته است. بسیاری از مردم دنیا این کمپانی را با نام قدیمش یعنی Bank Americard میشناسند. اما زمانی که میگوییم ویزا کارت مشهور ترین شبکه تبادل بانکی اطلاعاتی در دنیا است، به چه معناست؟

تا کنون برایتان سوال پیش آمده است که چگونه با کارت بانکی خود، میتوانید از دستگاه های خودپرداز و POS تمامی دیگر بانک ها استفاده نمایید؟ و چگونه است که نمیتوانید از کارت بانکی ایرانی خود در دیگر کشور های دنیا استفاده کنید؟ در واقع کارت های بانکی ایرانی تماما از شبکه تبادل اطلاعات بانکی “شتاب” پشتیبانی میشوند که لوگوی آبی رنگ آن را میتوانید در تمامی کارت ها ببینید.

اما “شتاب” تنها در ایران فعال است و در واقع پاسخی به تحریم های بانکی علیه ایران است. تحریم های بانکی باعث شده است که در ایران هیچ گونه شبکه تبادل اطلاعات بانکی بین المللی فعالیت نداشته باشد و شبکه هایی مانند ویزا کارت و مستر کارت با بانک های ایرانی وارد کار نشوند.

ویزا کارت مشهور ترین شبکه ای است که در دنیا فعال است. به این معنی که چنانچه شما کارتی بانکی با لوگوی ویزا کارت داشته باشید، نه تنها میتوانید از آن در تمامی کشور ها استفاده نمایید، که میتوانید از طریق آن پرداخت های ارزی خود را انجام داده و به دیگر کشور ها پول ارسال و یا دریافت نمایید و یا از سایت های اینترنتی سراسر دنیا خرید نمایید.

همانطور که ذکر شد، به دلیل تحریم ها علیه کشور عزیزمان در حال حاضر این شبکه ها در ایران فعالیت ندارند و به همین دلیل است که ایرانیان برای پرداخت های خارجی خود باید مشقت های فراوان کشیده و به هنگام سفر های خارجی هم باید به جای کارت بانکی، ارز نقد همراه ببرند.

این نکته ی مهم را باید یاداور شویم که در حال حاضر، کارت های بانکی ایرانی تماما دبیت کارت (Debit Card) هستند. به این معنا که شما از این کارت ها تنها به میزانی میتوانید استفاده نمایید که در بانک خود موجودی دارید. اما ویزا کارت، انواع کارت های مختلفی را ساپورت میکند که ممکن است بسیار متفاوت از چیزی باشد که گمان میکنید.

لندینگ فی کانادا | اپلیکیشن فی اسکیل ورکر کانادا | پرداخت اپلیکیشن فی | پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کانادا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان