به کدام کشور ها میتوان بدون ویزا سفر کرد؟ ارزش پاسپورت ایران چقدر است؟

به کدام کشور ها میتوان بدون ویزا سفر کرد؟

به کدام کشور ها میتوان بدون ویزا سفر کرد؟

اسم سفر به خارج از کشور که می آید، ناخواسته کلمه ی “ویزا” در ذهنمان نقش میبندد و بیش از آنکه نگران هر چیزی باشیم، نگران دریافت ویزا و دردسر های آن  هستیم. به خصوص اگر در زمینه ی سفر های خارجی کم تجربه باشیم و یا قصد سفر به کشور های غرب اروپا و آمریکای شمالی را داشته باشیم.

اما آیا میتوان بدون دریافت ویزا هم سفر کرد؟ البته! بسیاری از کشور ها هستند که در حال حاضر به ایرانیان اجازه ورود به کشورشان را بدون دریافت ویزا میدهند. شاید باورتان نشود که تعداد کشور هایی که به ایرانیان اجازه ورود بدون دریافت ویزا را میدهند بیش از ۵۰ کشور است! در این مطلب تلاش میکنیم که شما را با این کشور ها و شرایط حال حاضر سفر به آن ها آشنا کنیم.

پیش از انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۵۷ پاسپورت ایران یکی از ارزشمند ترین پاسپورت های دنیا بود. برای ما شاید اعجاب آور باشد که بدانیم در سال ۵۷، به جز ۲ کشور اروپایی، به تمام اروپا بدون ویزا میتوانستیم سفر کنیم. البته در همان سال ها هم ورود به آمریکای شمالی نیاز به اخذ ویزا و گذراندن مراحل اداری آن داشت. پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، کشور های غربی با دلایل ناموجه و ظالمانه، فشار های سیاسی بر ایران را افزایش دادند و این فشار ها به حدی رسید که در سال ۲۰۱۰ پاسپورت ایران یکی از کم ارزش ترین پاسپورت های دنیا، و تقریبا هم رده کره ی شمالی بود.

با دیپلماسی جدید ایران در چند سال گذشته، ارزش پاسپورت ایرانی با سرعت رو به فزونی گذاشت و این پیشرفت به حدی رسید که ۱ ماه پیش خبر برداشته شدن ویزای صربستان، یک کشور تماما اروپایی نیز به گوش رسید! در حال حاضر پاسپورت کشور های آلمان و سنگاپور معتبر ترین پاسپورت های دنیا هستند. شهروندان این کشور ها میتوانند به ۱۵۸ کشور از ۱۹۱ کشور دنیا، بدون نیاز به اخذ ویزا سفر نمایند.

اما چرا با وجود اینکه بیش از ۵۰ کشور دنیا در حال حاضر اجازه ورود ایرانیان به کشورشان  را بدون ویزا میدهند، همچنان به بسیاری از این کشور ها از سمت ایران سفر های زیادی انجام نمیشود؟ به این دلیل که ما اسم بسیاری از این کشور ها را نیز نشنیده ایم! بسیاری از این کشور ها در قاره اقیانوسیه و آمریکای جنوبی قرار دارند و سفر به آن ها مستلزم پرداخت مبالغ بسیار زیاد است و از سویی به دلیل اینکه این کشور ها معمولا مساحت های کوچک و جاذبه های کمی دارند، سفر به آن ها به صرفه نخواهد بود. برای مثال کشوری مانند کیپ ورد جمعیتی ۵۰۰ هزار نفری دارد و مساحت آن کمتر مساحت جزیره قشم است!

کشور های نام برده شده در زیر، مهم ترین کشور هایی هستند که میتوان بدون ویزا به آنها سفر کرد. با نگاهی به این لیست متوجه این موضوع میشویم که ایرانیان از فرصت سفر به بسیاری از کشور هایی که سفر به آن ها به صرفه خواهد بود استفاده نمیکنند. از جمله ای این کشور ها میتوان به مالدیو، نپال و سری لانکا نام برد.

ارمنستان- بولیوی- کوموروس- دیبوجی- جمهوری دومنیکا- اکوادور- گرجستان- گینه ی بیسائو- هایتی- کنیا- لائوس- لبنان- ماکائو- ماداگاسکار- مالزی- مالدیو- موزامبیک- نپال- نیکاراگوئه- پالائو- سامالو- صربستان- سری لانکا- تانزانیا- توگو- ترکیه- اوگاندا- ونزوئلا- زیمباوه- تووالو- تیمور شرقی- سیشل- موریتانی- ساحل عاج- کیپ ورد

پرداخت هزینه یونی اسیست | ثبت نام آزمون دولینگو | خرید بلیط پروازهای خارجی | رزرو هتل خارجی | پرداخت هزینه پذیرش

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان