نوشتن کاورلتر برای موقعیت شغلی

کاورلتر برای موقعیت شغلی
5/5 - (1 امتیاز)

عناوین مقاله:

نوشتن کاورلتر برای موقعیت شغلی

 کاورلتر برای موقعیت شغلی | همراه با رزومه شما، یک کاورلتر به خوبی نوشته شده به شما کمک می کند تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. نامه پوششی (cover letter) سندی است که به درخواست شغلی شما پیوست می شود که شما را به شیوه ای شخصی تر معرفی می کند و اطلاعات رزومه یا رزومه شما را تحسین می کند، مهارت ها و دستاوردها را گسترش می دهد و مجموعه ای از بزرگترین موفقیت های شغلی شما را برجسته می کند.

برخلاف رزومه، یک نامه پوششی به شما این امکان را می‌دهد که خودتان را به مدیر استخدام معرفی کنید، زمینه‌ای برای دستاوردها و شایستگی‌های خود فراهم کنید و انگیزه خود را برای پیوستن به شرکت توضیح دهید.

هنگام تهیه محتوا برای کاورلتر شغلی خود، بسیار مهم است که آن را مختصر نگه دارید، حتی از نکات مهم برای اشاره به پیام های کلیدی استفاده کنید. مدیر استخدام وقت ندارد بنشیند و خاطرات بخواند، ممکن است فقط چند دقیقه کوتاه برای بررسی کامل درخواست شما فرصت داشته باشد.

هنگامی که به تازگی فارغ التحصیل شده اید و برای کارآموزی یا در اوایل کار خود اقدام می کنید، کاورلتر شما باید حاوی سناریوهای مناسبی باشد که توانایی شما را در انجام مسئولیت های ذکر شده در شرح شغل نشان دهد. به زمانی که رهبری یک پروژه مهم را بر عهده داشتید یا اینکه چگونه یک سیستم جدید را برای بهبود بهره وری معرفی کردید، اشاره کنید. هنگامی که تجربه بیشتری کسب کردید، نامه پوششی شما مکانی عالی برای اعلام آمارهای کلیدی و اعداد رشد فروش است، زیرا نتایج قابل اندازه گیری بیشتری برای استفاده خواهید داشت.

نامه پوششی شما فرصتی است که خود را از رقابت متمایز کنید. از این فضای مورد علاقه برای نشان دادن تجربه، دانش و عملکرد خود استفاده کنید. بدون شک مدیر استخدام را رها کنید که می توانید وظایف شغلی را در بالاترین سطح انجام دهید.

نحوه نگارش کاورلتر برای موقعیت شغلی:

مرحله 1: از یک سربرگ نامه حرفه ای استفاده کنید.

سرفصل نامه هر کاورلتر حرفه ای برای یک درخواست شغلی باید شامل موارد زیر باشد:

  • اسم شما
  • شماره تلفن شما
  • آدرس ایمیل شما
  • تاریخ
  • نام مدیر استخدام و عنوان حرفه ای آنها
  • نام و آدرس شرکتی که برای آن درخواست می دهید
به صورت اختیاری، می توانید موارد زیر را اضافه کنید:
  • عنوان حرفه ای شما
  • آدرس منزل شما
  • لینک به وب سایت های حرفه ای شما
  • حساب های رسانه های اجتماعی شما (فقط برای لینکدین و توییتر قابل استفاده است)
  • شهر محل سکونت شما (اجباری نیست، اما جنبه حرفه ای به آن اضافه می کند – اگر نامه پوششی شما بسیار رسمی است، آن را درج کنید)

فقط به یاد داشته باشید که کاورلتر خود را حرفه ای نگه دارید:

از یک آدرس ایمیل از یک ارائه دهنده محترم استفاده کنید— یعنی Gmail یا دامنه شخصی شما (اگر دارید). آدرس ایمیل شما فقط باید شامل نام و نام خانوادگی شما باشد. از آدرس محل کار فعلی خود برای ارسال نامه ایمیل خود استفاده نکنید. برای کارفرمای فعلی و بالقوه آینده شما مناسب نیست. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما در رزومه، کاورلتر و نمایه های رسانه های اجتماعی شما یکسان باشد.

به دنبال قالب کاورلتر سه پاراگرافی بروید:

  • اولین پاراگراف برای جلب توجه مدیر استخدام
  • دومی برای نشان دادن آنچه شما برای ارائه دارید
  • سومی برای اثبات اینکه شما با آن سازگاری دارید

مرحله 2: یک پاراگراف آغازین جذاب بنویسید.

 کاورلتر برای موقعیت شغلی | این چند جمله در ابتدای نامه شما تعیین می کند که آیا مدیر استخدام ادامه خواهد داد یا خیر. شما باید کاری کنید که معرفی کاورلتر شما علاقه مدیر استخدامی را جلب کند. چند استراتژی متفاوت و موثر برای باز کردن نامه پوششی شما وجود دارد. می توانید دستاوردهای خود را برجسته کنید، نشان دهید که چقدر نیازهای کارفرمای آینده خود را می شناسید، یا مقدمه را بر اساس اشتیاق خود شروع کنید.

مرحله 3: توضیح دهید که چرا شما کاندیدای عالی هستید.

شما باید دقیقا همان چیزی را که مدیر استخدام می‌خواهد دریافت کنید. شما باید نشان دهید که می‌خواهید نیازهای خاص شرکت را برآورده کنید.

در جمله اول نشان دهید که در رشته خود متخصص هستید. اما به زیاده روی نکنید. بخش باقی مانده از پاراگراف دوم نامه شما باید در مورد این باشد که چگونه تجربیات قبلی شما به کارفرمای آینده شما کمک می کند تا برنامه های خود را پیش ببرد. جویندگان کار با شناسایی مهارت های قابل انتقال مرتبط با موقعیت های جدید، کارفرمایان را تحت تاثیر قرار می دهند. افراد اغلب برای موقعیت های جدید درخواست می دهند، بنابراین به احتمال زیاد شما تجربه دقیق درخواستی را نخواهید داشت. اما کارفرمایان ترجیح می دهند بدانند تجربیات گذشته شما چگونه تصمیمات آینده را تعیین می کند.

نکته: اگر در حال ایجاد یک نامه پوششی برای دوره کارآموزی هستید و تجربه حرفه ای زیادی برای ارائه ندارید، چه؟ نگران نباشید، ما یک راهنمای اختصاصی داریم که به شما نشان می دهد چگونه یک نامه پوششی خوب بنویسید و کارآموزی رویایی خود را به دست آورید.


نگارش کاورلتر برای درخواست موقعیت شغلی


مرحله 4: در کاورلتر خود به آنها بگویید چرا مشتاق پیوستن هستید

کارفرمایان آینده شما نیازهایی دارند. اگر آنها مایل به استخدام شما هستند، به این دلیل است که فکر می کنند شما این نیازها را برآورده خواهید کرد. اما چیزی که آنها نیز می خواهند این است که شما واقعاً از کار با آنها لذت ببرید. آن‌ها می‌خواهند شغل آینده‌تان برای شما مفید باشد – به این ترتیب، می‌دانند که احتمال بیشتری دارد که برای مدت طولانی‌تری با آنها بمانید.

نکته کلیدی برای نوشتن پاراگراف سوم پوشش نامه عالی این است که به مدیر استخدام نشان دهید که چرا این شغل را می خواهید، نه هر شغلی. این امر به ویژه هنگام نوشتن نامه پوششی سطح ورودی مهم است.

در اینجا ساده ترین راه برای انجام آن وجود دارد:
  • با یک واقعیت شرکت شروع کنید – به عنوان مثال، یک پروژه آینده
  • بگویید چرا به نظر شما جالب است.
  • تکرار کنید که تجربه و دانش شما به شما امکان موفقیت در پروژه را می دهد

نکته حرفه ای: طول کاورلتر چقدر باید باشد؟ به طور کلی، یک کاورلتر مرتبط و کوتاه بهترین است. در سه پاراگراف بالا تعداد کلمات شما نباید از 300 کلمه تجاوز کند.

مرحله 6: پیشنهاد خود را در پاراگراف پایانی ارائه دهید

کاورلتر برای موقعیت شغلی | تا اینجای کار خیلی خوبه: نامه شما نشان می دهد که شما مهارت های مرتبطی دارید. انگیزه خود را توضیح دادید چه چیزی ممکن است اشتباه باشد؟

شما هنوز یک نامه پوششی با پایان برای نوشتن دارید. و این بخش تعیین کننده است. باید برداشت کلی را که با پاراگراف های قبلی ایجاد کرده اید تقویت کند. باید مدیر استخدام را به شروع خواندن رزومه تان مشتاق کنید.

چگونه بهترین پایان را برای کاورلتر خود بسازیم؟ به مدیر استخدام بگویید که مشتاقانه منتظر ملاقات حضوری و بحث در مورد اینکه چگونه تجربه و دانش شما می تواند به کارفرمای آینده شما در تحقق اهدافش کمک کند، بگویید.

دو تا از بدترین اشتباهاتی که می توانید در پاراگراف پایانی مرتکب شوید عبارتند از:

  • بی نیاز شدن – تمرکز بر میزان خواسته‌های شغلی، نه بر آنچه ارائه می‌دهید.
  • تکرار عبارت کلیشه ای “از توجه و زمانی که در اختیار ما گذاشتید متشکرم.”

هنگامی که متن نامه خود را نوشتید، فقط باید یک پایان رسمی را در انتها قرار دهید. متشکرم، خالصانه، با احترام نوشته و کاورلتر خود را با نام کامل خود تمام کنید. اضافه کردن امضای دست‌نویس اختیاری است، اما برای نامه‌های پوششی رسمی‌تر توصیه می‌شود.


مقالات مفید: مزیت فرصت مطالعاتی | دوره پادفک | روش نوشتن استادی پلن


کاورلتر برای موقعیت شغلی | نگارش کاورلتر برای موقعیت شغلی | همه چیز در مورد کاورلتر برای موقعیت شغلی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان