شرایط پذیرش در دانشگاه مونترال کانادا

پذیرش در دانشگاه مونترال
5/5 - (1 امتیاز)

 شرایط پذیرش در دانشگاه مونترال کانادا

پذیرش در دانشگاه مونترال | شهر مونترال که مهمترین و بزرگترین شهر فرانسه زبان کاناداست و دومین شهر فرانسه زبان بعد از پاریس در جهان است. این شهر بزرگترین مرکز تجاری، صنعتی و فرهنگی ایالت کبک نیز محسوب می شود. علاوه بر فرانسه زبان ها، انگلیسی زبان ها و مهاجرین زیادی از کشور های مختلف در این شهر زندگی می کنند .

شهر مونترال که به سرزمین فرهنگ کانادا نیز معروف است یکی از محبوب ترین شهر های جهان برای زندگی است.جزو شهر های شاد در جهان محسوب می شود و از اقتصاد قوی نیز برخوردار است.

دانشگاه مونترال در سال ۱۸۷۸ در شهر مونترال تاسیس شد این دانشگاه که واقع در استان کبک و شهر مونترال است از جمله مهمترین و بزرگ ترین دانشگاه های دولتی کشور کانادا محسوب می شود که در بین رتبه بندی های استانی اولین دانشگاه در کبک و در رتبه بندی های کشور دومین دانشگاه مطرح کانادا می باشد. رتبه ی علمی این دانشگاه جزو ۱۰۰ دانشگاه برترجهان است.

از آنجایی که این دانشگاه اغلب آموزش ها را به زبان فرانسه ارائه می دهد محبوبیت زیادی در بین دانشجویان مسلط به زبان فرانسه دارد. البته لازم به ذکر است دانشگاه مونترال دوره های مختلفی به زبان انگلیسی نیز ارائه می کند همچنین برای دانشجویانی که تسلط کافی به زبان فرانسه ندارند کلاس ها و دوره های تقویت زبان فرانسه را برگذار می کند تا همه ی دانشجویان مستعد امکان تحصیل در این محیط را داشته باشند.

هزینه های مربوط به دانشگاه مونترال اغلب مقرون به صرفه تر از دیگر دانشگاه های هم تراز خود است. تا جایی که می توان اشاره کرد برای دانشجویان مقطع دکتری که در دانشگاه مونترال تحصیل می کنند هزینه های تحصیل پایین تر از دانشگاه های انگلیسی زبان است و دانشجویان از کمک های مالی بیشتری از طرف دولت کبک برخوردارند.

یکی از بهترین ویژگی های دانشگاه مونترال اعطای بورسیه های تحصیلی و تحقیقاتی متنوعی است که در اختیار دانشجویان و به خصوص اساتید قرار می دهد که این اساتید می توانند با کمک دانشجویان خود و با اعطای بورس به آنها از دانشجویان حمایت می کنند.


پذیرش در دانشگاه مونترال


شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه مونترال

  • حداقل معدل برای پذیرش در دانشگاه مونترال، معدل ۱۴ می باشد.
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل ۶٫۶ است.
  • مدرک GRE برای رشته های فنی و مهندسی، علوم و مدرک GMAT برای رشته های مالی و کسب و کار لازم است.

شرایطی که شرح داده شد شرایط کلی لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه مونترال است و متقاضیان باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که این شرایط با توجه به تعداد متقاضیان و شرایط آنها متغیر است و دانشجویانی می توانند موفق به دریافت پذیرش از این دانشگاه شوند که شرایطشان از حداقل شرایط مورد نیاز بهتر باشد.

 هزینه تحصیل دانشگاه مونترال

پذیرش در دانشگاه مونترال | هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه مونترال با توجه به رشته تحصیلی متغیر است اما به طور کلی هزینه تحصیل از مبلغ ۱۸۰۰۰ دلار کانادا در سال شروع می شود.

 بورسیه تحصیلی در دانشگاه مونترال

با توجه به اینکه سالانه دانشجویان زیادی اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه مونترال می کنند رقابت در زمینه دریافت بورسیه هم بالاست و دانشجویان واجد شرایط، مستعد و با قابلیت های علمی بالا موفق به دریافت این بورسیه ها خواهند شد. به طور کلی بورسیه تحصیلی برای مقطع ارشد دانشگاه مونترال مبلغی در حدود ۶۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار کانادا در سال است و برای مقطع دکتری این مبلغ در حدود ۹۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ دلار کانادا در سال می باشد.

علاوه بر این دانشگاه مونترال بورسیه تحصیلی را در رشته های مختلف به متقاضیان بین المللی اعطا می کند که یکی از آنها با عنوان Gaston-Herald and Françoise Gervais scholarchip شناخته می شود. متقاضیان برای دریافت این بورسیه باید از شرایط زیر بهره مند باشند:

۱- شرکت در یک برنامه تمام وقت
۲- موفق به طی کردن یک ترم تحصیلی در یک برنامه تمام وقت
۳-  داشتن معدل ۳یا بیشتر
۴- داشتن وضعیت مالی نامناسب

از طریق این لینک می توان بورسیه هایی که برای دانشجویان بین المللی ارائه شده است، مشاهده نمود.


پیشنهاد مطالعه بیشتر:

لیست بورسیه دکتری دانشگاه مونترال کانادا

معرفی کوتاه چند اسکالرشیپ دکتری در کانادا


 لینک مربوط به یافتن اساتید در دانشگاه مونترال

پذیرش در دانشگاه مونترال | یکی از امکاناتی که سایت دانشگاه مونترال از آن برخوردار است اطلاعات کاملی است که در زمینه اساتید، محققان و واحد های تحقیقاتی و کرسی های مربوطه ارائه می کند. متقاضیان می توانند از طریق  این لینک  به تمامی این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

 لیست مدارک مورد نیاز برای اپلای در دانشگاه مونترال در مقطع دکتری :

۱-  داشتن مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه مونترال یا مدرک کارشناسی ارشد هم ارز
۲- معدل کارشناسی ارشد حداقل در حدود ۳٫۳ یا بیشتر و یا معادل آن
۳- ارائه یک طرح کلی برای پروژه تحقیقاتی
۴- قبول پذیرش توسط یک عضو هیئت علمی که تحقیقات متقاضیان را هدایت کند.
۵- داشتن دانش کافی در مورد زبان فرانسه داشته باشد(متقاضیانی که زبان مادری آنها فرانسه نیستند یا تحصیلات قبلی آنها به زبان فرانسه انجام نشده است باید یک آزمون اجباری را برای ارزیابی دانش خود در مورد فرانسوی انجام دهند).
۶-  در صورت لزوم برنامه، دانش کافی از زبان انگلیسی و زبان دیگری داشته باشند (دانش آنها باید توسط یک آزمون ارزیابی شود).

جهت آماده سازی برای انجام مراحل اپلای و پذیرش در دانشگاه مونترال می توانید از این لینک  استفاده کرد.

 زمان های پذیرش در دانشگاه مونترال

پذیرش در دانشگاه مونترال | دانشگاه مونترال در طول سال در سه نوبت اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

۱-  نوبت اول: fall
۲- نوبت دوم: spring
۳-  نوبت سوم: summer

اخرین مهلت ارسال مدارک در هر نوبت نیز به ترتیب زیر می باشد:

  • یک فوریه (PhD و Master)
  • یک سپتامبر (PhD و Master)
  • یک ژوئن (PhD و Master)

پرداخت هزینه WES  | اپلای | پرداخت هزینه چاپ مقاله | پرداخت در ebay | خرید از udemy

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان