ویزای استارت آپ هلند

ویزای استارت آپ هلند
5/5 - (1 امتیاز)

ویزای استارتاپ هلند

استارت اپ چیست ؟

ویزای استارت آپ هلند | می توان استارت آپ را اینگونه تعریف کرد که به کسب و کارها و شرکت های تازه تاسیسی که با ایده های خلاقانه و نوآورانه وارد دنیای تجارت شده اند استارت آپ (startup) می گویند. می توان گفت استارتاپ های موفق صرفا بر روی یک ایده علمی خاص و پیچیده کار نمی کنند، آن ها در تولید و فروش یک محصول به مشتری از دیگران موفق تر اند. مثل بسیاری از کشورها، هلند نیز از افراد خلاق و دارای ایده های نو استقبال کرده و به انها ویزا اعطا می کند.

از آنجایی که این افراد می توانند برای هر کشوری مزیت داشته باشند دولت ها سعی در تشویق این افراد برای مهاجرت به کشورشان را دارند. در این خصوص دولت هلند برای تشویق استارتاپ ها در زمینه مهاجرت به کشورشان، برنامه هایی مانند اخذ اقامت دائم برای کارآفرینان از طریق ویزای استارتاپ ارائه می دهد.

از انجایی که هزینه های راه اندازی استارتاپ در کشور هلند مقرون به صرفه تر از بسیاری از کشور هاست و هزینه ی کمی دارد، این موضوع یکی از مزیت های مهم محبوبیت کشور هلند برای کارآفرینان جهت مهاجرت و راه اندازی استارتاپ در هلند است.

به عنوان مثال کارافرینان استارت آپ در مواقعی که از تمکن مالی بالایی برخوردار نباشند کافیست با ارائه یک ایده و فکر تجاری نوین و قدرتمند در کشور اتریش برای خود و استارتاپشان اسپانسر و حامی مالی پیدا کنند و با استفاده از ویزای استارتاپ به کشور هلند مهاجرت کنند. از دیگر مزیت های کشور هلند در زمینه تاسیس استارتاپ، پایین بودن نرخ مالیات و کم بودن بهره بانکی است.

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره رایگان تحصیل در استرالیا

ویزای استارت آپ هلند:

ویزای استارت آپ هلند (startup) هلند یک مجوز رسمی اقامت به افرادی خارج از اتحادیه اروپا (EU) اعطا می شود که درخواست راه اندازی یک کسب و کار خلاقانه در هلند را دارند. مدت اعتبار ویزای استارت آپ حداکثر یک سال است که در این زمان از متقاضی انتظار می رود محصول یا خدمات نوآورانه ای را تحت راهنمایی یک تسهیل کننده با تجربه، تولید یا ارائه دهند.

ارائه ویزای استارت اپ هلند این امکان را برای کارآفرینان خارج از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس فراهم می کند تا برای اجازه اقامت موقت هلند درخواست دهند. این یک سال به کارآفرینان فرصت می دهد تا کسب و کار نوآورانه خود را راه اندازی کنند. دریافت راهنمایی از یک مجری خبره ضروری است. این راهنمایی به شما یاری می رساند تا قادر باشید استارت آپ خود را به یک کسب و کار همیشگی و کامل تبدیل کنید.

دلیل حمایت دولت هلند از این شرایط این است که در صورتی که استارتاپ شما موفق به سود دهی شود تاثیر مثبتی بر اقتصاد هلند خواهد داشت.

چه افرادی واجد شرایط برای اخذ ویزای استارتاپ هلند هستند ؟

متقاضیانی که قصد اخذ ویزای استارت آپ هلند را دارند باید دارای مهارت و دانش زبانی بالایی باشند و قدرت و توانایی مدیریت یک کسب و کار را داشته باشند. در عین حال باید ایده و تفکرات نوینی در زمینه ایجاد ایتارتاپ خود داشته باشند تا شخص گزینه ی خوبی برای اخذ ویزا باشد. برخوردای از یک ایده و یا محصولی نوآورانه که توانایی درآمدزایی بالا داشته باشد بسیار ضروری است.

یکی از نکاتی که درخواست کنندگان ویزای استارت آپ هلند باید در نظر داشته باشند موضوع هزینه های مربوط به زندگی در هلند است. هر فرد مجرد برای تامین هزینه های زندگی در هلند باید مبلغ حداقل ۱۰ تا ۱۸ هزار یورو داشته باشد البته لازم به ذکر است این مبلغ متغیر می باشد و بر اساس شهر و محل سکونت و سبک زندگی فرد متغیر است.


ویزای استاراپ هلند


شرایط ویزای استارت آپ

برای ارزیابی، پنج شرط وجود دارد که باید رعایت کنید:

۱- داشتن یک اسپانسر یا سرمایه گذار برای حمایت مالی از ایده متقاضی
۲- ارائه ایده خلاقانه و نوین
۳- فرد متقاضی دریافت ویزای استارتاپ هلند باید در تمام مراحل عملیاتی استارتاپش حضور فعال داشته باشد .
۴- طرح و ایده ی استارتاپ شما باید در اتاق بازرگانی هلند ثبت شود .
۵- حداقل سرمایه لازم برای زندگی در کشور هلند را داشته باشد .

شرط ۱: همکاری با یک تسهیل گر(سرمایه گذار) متخصص قابل اعتماد

یکی از شرایط لازم برای اخذ اقامت، همکاری با یک تسهیل کننده است. این همکاری باید در یک توافق نامه بین کارآفرین استارت اپ و تسهیل کننده قابل اعتماد تنظیم شود. تسهیل گر باید سابقه رهبری و مدیریت استارت اپ ها را داشته باشد. تسهیل‌گر متناسب با راهنمایی‌ هایی که کارآفرین استارت‌آپ لازم دارد، بسته‌ای سفارشی در اختیار کارآفرین استارت‌آپ قرار می‌دهد.

تسهیل کننده می تواند برای مثال در مدیریت عملیاتی، بازاریابی، تحقیق و جستجوی سرمایه گذاران برای راه اندازی شرکت کمک کند. تسهیل گر نیز باید از نظر مالی پشتوانه داشته باشد و نباید دارایی منفی داشته باشد. تسهیل کننده با کارآفرین استارتاپ نسبت نداشته باشد یعنی به عنوان مثال فرزند، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، عمو/خاله، پسر عمو، برادرزاده و خواهرزاده نباشد.

شرط ۲: ارائه محصول یا خدمات نوآورانه باشد

آژانس تصدی هلند (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland، RVO) پس از بررسی محصول و یا خدمات شما نتیجه خواهد گرفت که آیا محصول یا خدمات ارائه شده از طرف شما “نوآورانه” است یا خیر؟ محصول یا خدمات در صورتی نوآورانه است که حداقل یکی از ۳ شرط زیر برآورده شود:

• طرح حتما مطابق با استاندارد های کشور هلند نوآورانه باشد .
• در صورتی که طرح نوآورانه نیست بتواند راهکار جدیدی برای بخش های تولید و یا مارکتینگ به وجود آورد .
• در ایده رویکردی خلاقانه نسبت به موضوعات اجتماعی یا مسئولیت های اجتماعی وجود داشته باشد .

شرط ۳: کارآفرین استارت اپ برنامه ای برای پیشبرد ایده به یک کسب و کار داشته باشد

متقاضی ویزای استارت آپ هلند به عنوان یک کارآفرین استارتاپی، برای ارتقا یک ایده به یک کسب و کار، ضروری است که فعالیت های خاصی انجام دهد و نقش فعالی داشته باشد و صرفا یک سهام دار یا سرمایه گذار نباشد. دولت هلند می خواهد در این زمینه شفاف سازی صورت گرفته و از فعالیت های انجام شده توسط شما اطلاع یابد. متقاضی باید در یک طرح مرحله به مرحله که شامل تمامی اطلاعات مربوطه است را ارائه دهد.

طرح ارائه شده توسط کارآفرین باید شامل موارد زیر باشد:

• ساختار سازمان
• نقش ها و وظایف
• شکل قانونی
• پرسنل
• هدف شرکت
• شرح ایده برای محصول یا خدمات و چرایی نوآوری آن (شرط ۲ را ببینید)
• شرح برنامه ریزی و فعالیت های کسب و کار در سال اول و مراحلی که در راه اندازی شرکت باید طی شود.

شرط چهارم: طرح و ایده ی استارت اپ شما باید در اتاق بازرگانی هلند ثبت شود .

کارآفرین استارتاپ لازم است طرح و ایده پیشنهادی مورد نظر را در اتاق بازرگانی هلند ثبت کند. در صورتی که به هر دلیلی امکان ثبت نام در اتاق بازرگانی وجود نداشته باشد، تسهیل گر می تواند با صدور ویزای استارتاپ، ثبت نام استارت آپ را تضمین کند. البته تسهیل گر باید شماره اتاق بازرگانی نیز داشته باشد.

شرط ۵: پول (منابع) کافی برای اقامت و زندگی در هلند وجود داشته باشد.

متقاضی برای زندگی در هلند نیازمند درآمد کافی و یا پول مورد نیاز در حساب بانکی است. باید اثبات کند قادر به پرداخت مخارج مربوط به زندگی، راه اندازی کسب و کار در هلند است. یکی از روش هایی که می تواند ثابت کند منابع مالی کافی برای این هدف دارد ارائه صورت حساب بانکی با مبلغ مورد نظر در آن است.

فرد متقاضی ویزای استارت آپ هلند لازم است بتواند حداقل ۷۰ % از مبلغ مربوط به مخارج زندگی در هلند را تامین کند. البته شخص دیگر مانند تسهیلگر نیز می تواند با ارائه پول (منابع) به کارآفرین استارتاپ، حامی مالی شخص باشد. این مبلغ باید برای کل دوره اقامت کارآفرین استارت آپی (حداکثر ۱ سال) در دسترس باشد.

اگر درخواست ویزای هلند شخص تایید شود، پیامی مبنی بر اینکه می توانید اجازه اقامت موقت از کنسولگری یا سفارت هلند دریافت کنید برایتان ارسال خواهد شد. پس از ورود به هلند نامه ای برای شما ارسال خواهد شد که در زمان و کجا ویزای استارتاپ خود را دریافت کنید.


ویزای استارت آپ هلند


چگونه برای ویزای استار اپ درخواست کنیم؟

تسهیل گر (سرمایه گذار) شما می تواند درخواست شما را برای ویزای هلند به خدمات مهاجرت و تابعیت (Immigratie-en Naturalisatiedienst، IND)، با استفاده از اپلیکشن فرم مناسب در وب سایت آنها ارسال کند. انجام این کار شامل ارائه اطلاعاتی در مورد خود، بیزینس پلن و روش پیشنهادی شما برای انجام آن است.

کارآفرینان تازه کار که در خارج از کشور هلند اقامت دارند می توانند درخواست خود را برای اجازه اقامت به سفارت یا کنسولگری هلند در کشور محل زندگی خود ارسال کنند. این درخواست ها ممکن است شامل درخواست اجازه اقامت موقت (mvv در هلندی) نیز باشد. علاوه بر این بایستی اطلاعات IND را برای استارت آپ ها بررسی کنید تا ببینید که آیا برای مجوز اقامت موقت و ویزای استارت اپ بایستی اپلای کنید یا فقط برای ویزای استارت آپ هلند اپلای کنید.

برای کارآفرینان استارت آپی با ملیت استرالیایی، کانادایی، ژاپنی، نیوزلندی، ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی استثنا وجود دارد. این کارآفرینان می توانند با استفاده از فرم درخواست موجود در وب سایت، درخواست ویزای هلند را مستقیماً با IND ارسال کنند.

مراحل اخذ ویزای استاراپ هلند

• ارائه بیزینس پلن به اداره مهاجرت
• دریافت تاییدیه برای بیزینس پلن و طرح کسب و کار از طرف اتاق بازرگانی و امور اقتصادی
• دریافت حمایت مالی از یک تسهیل گر (اسپانسر یا سرمایه گذار) در هلند
• عقد قرارداد با حامی مالی طرح در هلند برای شروع و راه اندازی استارتاپ
• دریافت ویزای استارتاپ هلند به مدت یک سال


پیشنهاد مطالعه بیشتر:

پیشنهاد شغلی یا job offer چیست؟

معرفی سایت کاریابی و فاندیاب هلند


هزینه های درخواست ویزا

اپلیکیشن فی باید پس از سابمیت کردن درخواست پرداخت شود. اجازه اقامت را می توان از دفتر IND یا یکی از مراکز مهاجرت هلند دریافت کرد. روند درخواست حداکثر سه ماه طول می کشد. برای کسب جزئیات بیشتر در مورد هزینه های درخواست ویزا می توانید به این لینک مراجعه کنید.

در پایان سال اول چه اتفاقی می افتد؟

ویزای استارت آپ هلند به شما امکان می دهد حداکثر یک سال در هلند بمانید و به عنوان کارآفرین کار کنید. در پایان سال اول، می‌توانید برای یک مجوز اقامت به صورت خود اشتغالی یا یک مجوز اقامت معمولی شامل تأیید «کار آزادانه مجاز است» (Arbeid is vrij toegestaan) درخواست دهید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای استارتاپ هلند

  •  ارائه بیزینس پلن
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • اثبات تمکن مالی مورد نیاز
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی پزشکی مبنی بر عدم ابتلا به بیماری خاص
  • ارائه بیمه نامه سلامت
  • ارائه مجوز رود به کشور هلند بدون محدودیت
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه مدارک شناسایی و هویتی
  • ارائه رزومه کاری

اخذ اقامت دائم و پاسپورت هلند از طریق ویزای استارتاپ

پس از دریافت ویزای استارت آپ هلند در مرحله اول اقامت موقت یک ساله به متقاضی داده می شود تا در این مدت استارتاپ خود را راه اندازی کند ؛ پس از پایان یک سال در صورتی که شرایط اولیه استارتاپ حفظ شده باشد و استارتاپ به سوددهی رسیده باشد و اسپانسر طرح و استارتاپ شما اعلام نماید که ایده و استارتاپ شما رشد قابل توجهی داشته و یا در این مدت توانسته است ۱۷۵۰ یورو سود کسب کرده باشید می توانید ویزای خود را تمدید نمایید.

که در این حالت ویزای استارتاپ فرد به ویزای خود اشتغالی تبدیل می شود و به مدت ۳ سال امکان تمدید دارد. در نهایت پس از گذشت ۵ سال کار و اقامت در کشور هلند در صورت داشتن شرایط لازم، تابعیت کشور هلند به متقاضی داده می شود.


معرفی سایت فاند تحصیلی اتریش | سوالات متداول ویزای تحصیلی و کاری همسر برای کشور کانادا


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان