نگارش توصیه نامه – سفارش نوشتن ریکامندیشن

5/5 - (2 امتیاز)

عناوین مقاله:

مراحل نگارش توصیه نامه در همیارپروژه

1- ثبت سفارش اولیه با پر کردن فرم زیر (بدون پرداخت هزینه سفارشی ثبت خواهد شد)

2- هماهنگی کارشناس با کاربر و ایجاد اشتراک و گروه کارشناسان

3- پرداخت هزینه + دریافت اطلاعات مورد نیاز و مشاوره اولیه مورد نیاز

4- طراحی و نگارش -> تحویل (زمان تحویل بر اساس انتخاب پکیج)

5- در صورت نیاز دانشجو، ویرایش بر اساس قوانین و مقررات وب سایت همیارپروژه (ویرایش نمیتواند بیشتر از روزهای مشخص شده بعد از تحویل اولیه باشد)

6- تحویل نهایی

سفارش درخواست نگارش توصیه نامه تخصصی

سوالات متداول در پروسه نگارش توصیه نامه

شما در این بخش میتوانید بخش های مختلف و فعال مجموعه بهمراه سابقه نماد اعتماد الکترونیکی ما را بدون هیچ شکایتی بررسی کنید. وبسایت همیارپروژه نوین از سال 93 فعالیت مشاوره مهاجرت خود را آغاز کرده و تا به امروز به تعداد زیادی دانشجو کمک کرده تا بتوانند مسیر خود را ساده تر پیش ببرند.

  • موسسه رسمی مشاوره مهاجرت با شناسه ملی: 14011821805
  • لینک نماد اعتماد الکتریکی (بدون فیلتر شکن وارد شوید): ورود
  • لینک کانال تلگرام: ورود
  • لینک اینستاگرام: ورود
  • مدیریت گروه های هلند از طریق همیارپروژه در تلگرام: ورود

پاسخ: نمونه کتابچه های آماده شده مجموعه همیارپروژه را میتوانید در لینک های زیر مشاهده کنید.

  • کتابچه انگیزه نامه: ورود
  • کتابچه رزومه تحصیلی: ورود
  • کتابچه استادی پلن: ورود
  • کتابچه کاورلتر: ورود

پاسخ: در صورتی که بصورت فورس میخواهید نگارش انجام گیرد بصورت مستقیم به پشتیبان مجموعه همیارپروژه از طریق لینک زیر پیام داده و وضعیت را بررسی کنید:

  • راه ارتباطی با پشتیبان در تلگرام: ورود

جواب: شما در کل پروسه نگارش نامه با کارشناس در ارتباط خواهید بود. ضمنا شما حتی میتوانید قبل از استارت پروژه گروهتان را تشکیل دهید و سوالی اگر داشتید از کارشناس بپرسید تا خیالتان آسوده گردد.

  • پاسخ: شما کاملا با کارشناس در ارتباط خواهید بود و متن پیام با هماهنگی شما و شرایط مورد نظرتان نگارش میگردد. شما در این مسیر متوجه خواهید شد که امکان کپی بودن وجود نخواهد داشت.
  • پاسخ: بهتره که باشه ولی به صورت دقیق این مسئله ای نیست که باعث شود کارتان به مشکل بخورد زیرا در اکثر جاها این بخش را آزاد قرار داده اند و معیار را مستندات دیگر برای ادعاهای شما در نظر میگیرند.
  • پاسخ: متاسفانه خیر. ضمنا اساتید نامرتبط با شما در بسیاری موارد نتیجه عکس دارند و شما باید حداقل در یک مورد توصیه نامه خوب و مرتبط داشته باشید.
نگارش توصیه نامه

راهنمای نگارش توصیه نامه - ریکامندیشن

نگارش توصیه نامه – توصیه نامه یا Recommendation Letter سندی است؛  که توسط یک شخص مرجع  مانند استاد راهنما، معلم، کارفرما، همکار و  … درباره ی شناخت شان از شما و توانایی‌های شما می باشد. این سند معمولا برای پذیرش تحصیلی یا کاری نوشته می شود. از این رو نوشتن توصیه نامه یکی از مؤثرترین ابزار برای قانع کردن کمیته پذیرش به منظور دریافت کمک‌ بورسیه تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی است. در نوشتن توصیه‌ نامه باید به این نکته توجه کرد؛ که این متن تا حد زیادی نمایش دهنده توانایی‌ها و سابقه فردی شما است.

در حقیقت توصیه نامه های تحصیلی، شرط لازم برای پذیرش در فرآیند اپلای است. اما شرط کافی نمی باشد. از این رو اگر شما بتوانید از بهترین استاد در رشته تحصیلی خود، یک توصیه نامه دریافت کنید. باز هم بایستی شرایط دیگر پذیرش را برآورده نمایید. به همین دلیل است که توصیه نامه شرط کافی برای دریافت پذیرش نیست. و در گاهی اوقات دانشجویان با داشتن توصیه نامه، به دلیل عدم صلاحیت علمی و کسب حد نصاب لازم برای ادامه تحصیل، از دریافت پذیرش نهایی باز می مانند.

نقش توصیه نامه در اپلای:

بنابراین، توصیه نامه نه آنقدر اهمیت دارد که تمام دغدغه شما برای اپلای باشد. و نه آنقدر بی اهمیت است که بدون دریافت آن بتوانید یک پذیرش بگیرید. معمولا این موضوع بین همه متقاضیان رایج شده است. که داشتن مقالات و رزومه قوی کمک بسیاری به اخذ پذیرش متقاضی در دانشگاه می کند. اما بهتر است بدانیم که داشتن یک انگیزه نامه و ریکامندیشن استاندارد می تواند تاثیر به مراتب بیشتری در پذیرش شما داشته باشد. اهمیت نگارش توصیه نامه زمانی مشخص می شود. که اگر شما دارای مهارتی هستید که برای اثبات آن مدرکی ندارید. و با نگارش توصیه نامه توسط یک استاد، این مهارت به اطلاع کمیته پذیرش دانشگاه مورد نظر منتقل می شود.

مطالعه بیشتر: دانلود نمونه توصیه نامه رایگان  | توصیه نامه چیست 

توصیه نامه برای اپلای تحصیلی

معمولا توصیه نامه یا Recommendation Letter مورد استفاده دانشجویان و یا افراد جویای کاری قرار می گیرد. سابقا در برخی موارد توصیه نامه به شکل غیرمکتوب و غیررسمی بوده و تنها بصورت سفارش شخصی بوده است؛ اما با توجه به گسترش جوامع بشری و اهمیت مکاتبات و سند سازی، نگارش یک ریکامندیشن رسمی اهمیت بسزایی یافته است.

به عبارتی دیگر توصیه نامه نوشته ای است که توسط استاد دانشگاه، معلم، کارفرما و یا هر شخص دیگری که می تواند یک فرد عادی و یا دانشگاهی باشد نوشته شود. هدف از نگارش ریکامندیشن اظهار مهارت ها، توانایی ها و مسئولیت پذیری شخصی فرد است.

یک توصیه نامه آکادمیک یک سندی تفصیلی است که بیشتر از جانب یک عضو هیئت علمی‌ نوشته می شود. که در بهترین حالت شامل تمامی اطلاعات مرتبط با توانایی های شخصی‌، دست آوردها، تجربیات و خصوصیات اخلاقی شماست. در اکثر مواقع کمیته پذیرش بیشتر از اینکه به موفقیت‌های کسب شده توسط شما دقت کند. دوست دارد مطلع شود که توانایی کسب چه چیزهایی را دارید. که این دست از اطلاعات در یک توصیه نامه اکادمیک می تواند بیان شود.

بهترین شخص برای نوشتن توصیه نامه:

بهترین فردی که می تواند برای شما توصیه نامه بنویسد شخصی‌ است که در یک دوره حرفه ای‌ یا علمی‌ با شما همراه بود و یا در ارتباط باشد. بنابراین گزینه هایی مانند استاد راهنمای فعلی و یا قبلی‌ شما، همکار شما در آزمایشگاه با داشتن حداقل مدرک علمی‌ دکتری، استاد تدریس یکی‌ از درس های شما، رئیس و یا معاون دانشکده، رئیس شرکت محل کار شما همگی می تواند مفید باشد.

در صورتی که سرپرست شما در شرکت محل کار برای شما ریکامندیشن می نویسد. بهتر است در متن نامه به برنامه و وظایفی اشاره کند که شما در آن شرکت، انجام داده اید. و اینکه در آن نامه از نحوه کار و مسئولیت پذیری شما تعریف شده باشد. در صورتی که توصیه نامه شما  محتوا و متن مناسبی داشته باش.د و از طرف یک استاد با اعتبار علمی و رتبه دانشگاهی بالا نوشته شده باشد، جایگاه شما را بهبود می بخشد. و امکان دریافت پذیرش و بورسیه تحصیلی را تسهیل می‌کند. معمولا  اکثر دانشگاه‌ها دو الی سه توصیه نامه از شما درخواست می کنند که بایستی توسط افراد مختلف نوشته شود.

با وجود اهمیت تعیین کننده توصیه نامه در کنار دیگر مدارک اپلای باید گفت یکی از نکاتی که در رابطه با شخص توصیه کننده وجود دارد این است شخص توصیه کننده شما به تنهایی تعیین کننده رد یا پذیرش شما در موقعیت مورد نظر نیست، به این معنا که اگر یکی از عالی رتبه ترین اشخاص کشور نیز به شما توصیه نامه داده باشد باز هم توصیه نامه شما به همراه دیگر مدارک و اسناد ارائه شده به دانشگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بر اساس قواعد و مقررات دانشگاه با آن برخورد شده و تصمیم گیری خواهد شد.

بنابراین شخص توصیه کننده به تنهایی تعیین کننده در رد یا پذیرش درخواست شما نیست. بسیاری از دانشجویان با رزومه ضعیف، معدل تحصیلی کم، مدرک زبان با نمره کم با توصیه نامه های تحصیلی بسیار قوی و از اشخاص مهم نیز برای دانشگاه های معتبر اپلای کرده اند و درخواستشان رد شده است و در نهایت نتوانستند استادی را ترغیب به پذیرش کنند.

نکات مهم برای نوشتن توصیه نامه:

قبل از نوشتن نامه اگر شما توصیه کننده هستید:

در بیشتر موارد، تنها در صورتی با نوشتن توصیه نامه موافقت کنید که صادقانه بتوانید یک نامه حمایتی بنویسید. اگر نمی توانید فردی را مثبت نشان دهید، از نوشتن توصیه خودداری کنید.

یک رزومه فعلی بخواهید و تا حد امکان شرح کاملی از موقعیت یا برنامه ای که شخص برای آن درخواست داده است، ارائه دهد.

تمام اطلاعات مرتبط دیگری که ممکن است در مورد شخصی که توصیه می کنید داشته باشید را جمع آوری و مرور کنید. نادیده گرفتن برخی از دستاوردهای مهم اغلب آسان است.

توصیه نامه ای که مینویسید باید شامل پنج مورد باشد:

  • معرفی مختصری که بیان می کند شما کی هستید، رابطه شما با متقاضی و تجربه یا تخصص شخصی شما.
  • مروری بر نقاط قوت متقاضی همانطور که آنها را تجربه کرده اید و در ارتباط با گیرنده.
  • یک داستان شخصی که در مورد یک یا دو ویژگی که متقاضی دارد توضیح می دهد.
  • بیانیه پایانی که به طور خلاصه توضیح می دهد که چرا فردی که شما توصیه می کنید برای این فرصت مناسب است.
  • امضایی که شامل نام و اطلاعات تماس شماست.

اهمیت نگارش توصیه نامه

به طور کلی موضوعی که در بین همه ی افراد برای اپلای متداول است این است که صرف داشتن مقالات و رزومه قوی می تواند پذیرش شما در دانشگاه  تضمین کند. اما نکته ای که نادیده گرفته می شود این است که داشتن یک انگیزه نامه و توصیه نامه معتبر و استاندارد می تواند شانس پذیرش شما بیش از پیش بالا ببرد. اهمیت نگارش توصیه نامه زمانی معلوم می شود که وقتی شما مهارتی به خصوصی دارید اما برای اثبات آن مدرکی  ندارید که با نگارش توصیه نامه توسط یه فرد معتبر، این مهارت به اطلاع تیم پذیرش دانشگاه مورد نظر فرد می رسد.

گروه همیارپروژه نوین به کمک کارشناسان و متخصصان در این زمینه به ارائه خدمات نگارشی می پردازد. از آنجایی نامه های مکاتباتی نقش تعیین کننده ای در فرآیند اپلای شما خواهند داشت می توانید با اطمینان به گروه همیارپروژه نگارش نامه های مکتباتی خود را به ما بسپارید.

دانلود نمونه توصیه نامه رایگان

بسیاری از افراد قبل از شروع نگارش توصیه نامه نیاز به ایده گرفتن و مشاهده نمونه توصیه نامه های موفق دارند. در این بخش تعدادی توصیه نامه جهت ایده گرفتن جمع آوری شده است.لطفا توجه داشته باشید کپی برداری از نمونه های موجود در اینترنت و یا استفاده شده توسط دیگران می تواند شانس پذیرش شما را پایین آورده و موجب رد درخواست شما شود.

نمونه توصیه نامه 1: لینک دانلود رایگان

نمونه توصیه نامه 2: لینک دانلود رایگان

نمونه توصیه نامه 3: لینک دانلود رایگان

نمونه توصیه نامه 4: لینک دانلود رایگان

نمونه توصیه نامه 5: لینک دانلود رایگان

نمونه توصیه نامه 6: لینک دانلود رایگان

نمونه توصیه نامه 7: لینک دانلود رایگان

 

پرداخت هزینه گواهی پذیرش کبک | پرداخت سویس فی | پرداخت هزینه کنفرانس خارجی

توسط
تومان