نمونه نامه اعتراض به رد ویزا

نمونه نامه اعتراض به رد ویزا
5/5 - (2 امتیاز)

عناوین مقاله:

نمونه نامه اعتراض به رد ویزا

چگونه یک نامه تجدید نظر یا نامه اعتراض به رد ویزا بنویسیم؟

نمونه نامه اعتراض به رد ویزا | فرآیند درخواست ویزا زمان و انرژی زیادی می برد. داوطلب باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری کند، در مصاحبه شرکت کند و هزینه را از جمله سایر موارد بپردازد تا بتواند ویزای کشور مقصد خود را دریافت کند. با این حال، ارائه درخواست ویزا هرگز تضمینی برای دریافت ویزا نیست. مهم نیست که در سفارت کدام کشور درخواست می دهید و هدف از سفر چیست، همیشه می توانید رد شوید.

گاهی حتی به اشتباه، هرچند ناخواسته. به همین دلیل است که بسیاری از کشورها این امکان را برای متقاضیان ویزای رد شده برای تجدید نظر در مورد تصمیم رد درخواست خود فراهم کرده اند. روند درخواست تجدیدنظر برای انکار ساده نیست، با این حال هنگامی که متوجه شدید چه کاری باید انجام دهید، برای شما آسان تر به نظر می رسد.

در این مقاله، فهرست شده و گام به گام همه چیزهایی را که باید بدانید و انجام دهید تا درخواست تجدید نظر در مورد تصمیم رد درخواست ویزا را انجام دهید و نمونه نامه اعتراض به رد ویزا منتشر شده است.

چگونه برای رد ویزا درخواست تجدید نظر کنیم؟

نمونه نامه اعتراض به رد ویزا | برای اینکه بتوانید در مورد رد ویزا درخواست تجدید نظر کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که کشوری که می خواهید از آن بازدید کنید چنین فرصتی را به کسانی که رد شده اند ارائه می دهد. معمولاً وقتی پاسخ تصمیم درخواست ویزای خود را دریافت می کنید، در صورت رد شدن، دلیل و اینکه آیا می توانید این تصمیم را تجدید نظر کنید یا خیر، دریافت خواهید کرد.

اگر پس از دریافت پاسخ منفی در درخواست خود، هیچ گونه اطلاعاتی از این دست به دست نیاوردید، با سفارت تماس بگیرید و بپرسید که آیا می توانید در مورد تصمیم آنها تجدید نظر کنید. در صورتی که پاسخ منفی دهند، باید دوباره برای ویزا اقدام کنید. این بار سعی کنید از “اشتباهاتی” که در اولین درخواست انجام دادید اجتناب کنید و وضعیت خود را بهبود بخشید تا مطمئن شوید که دوباره رد نخواهید شد.

از طرف دیگر، اگر می توانید برای رد درخواست ویزای خود درخواست تجدید نظر کنید، مراحل توضیح داده شده در زیر را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: نگارش CV | نگارش توصیه نامه | نگارش کاورلتر

نامه تجدید نظر برای رد ویزا چیست؟

برای اعتراض به تصمیم منفی که در پرونده شما گرفته شده است، باید یک نامه تجدید نظر برای رد ویزا بنویسید. روند نوشتن این نامه کار ساده ای نیست. این نامه باید بر اساس دلایل بسیار قوی باشد که چرا فکر می کنید تصمیم برای رد ویزا شما نادرست بوده است و چرا آنها باید آن را لغو کنند. این دلایل باید بر اساس حقایق، قوانین و مقررات باشد.

به یاد داشته باشید که به شما توصیه می شود این نامه را بنویسید، فقط در صورتی که واقعاً دلایل محکمی دارید که بر اساس آن درخواست تجدید نظر خود را ارائه می دهید. در مورد دیگر اگر دلیلی ندارید نامه ننویسید و تصمیم سفارت واقعا درست بوده است. هر کشوری قوانین خاص خود را در مورد درخواست رد ویزا دارد. به همین دلیل است که باید با سفارت آن کشور تماس بگیرید تا متوجه شوید که در کجا باید این نامه را ارسال کنید، مدت زمانی که می توانید این کار را انجام دهید و اطلاعات دیگر.

نمونه نامه اعتراض به رد ویزا

نحوه نوشتن نامه تجدید نظر برای رد ویزا

اگر متقاعد شده اید که تصمیم در مورد پرونده شما ناعادلانه بوده است و واقعاً باید آن ویزا را دریافت کنید، به شما توصیه می شود که درخواست تجدید نظر کنید. نحوه نوشتن نامه تجدید نظر بسیار مهم است. نامه شما باید استدلالی و قانع کننده باشد. ترجیحاً احساسی ننویسید، به این امید که قلب مسئولی را که با پرونده شما سروکار دارد، به دست آورید. این روش کار نخواهد کرد!

روش ثابتی برای نحوه نوشتن نامه تجدیدنظر وجود ندارد. با این حال، مواردی وجود دارد که باید در آن لحاظ کنید تا درخواست تجدیدنظر شما مورد توجه قرار گیرد. ابتدا باید اطلاعاتی را در مورد خود در نامه وارد کنید، از جمله:

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره پاسپورت
  • آدرس کامل
  • تاریخ تولد
  • محل تولد
  • پست الکترونیک
  • شماره تلفن

جدای از این اطلاعات، در ادامه متن باید:

  • زمان ثبت درخواست و همچنین هدف سفر خود را مشخص کنید
  • تاریخ دریافت تصمیم رد ویزا را ذکر کنید.
  • دلایل رد شدن ویزای خود را همانطور که در نامه ریجکتی که از سفارت دریافت کرده اید توضیح دهید. (اگر انجام داده اید)
  • دلایلی را فهرست کنید و توضیح دهید که چرا فکر می کنید رد نادرست است، با نشان دادن استدلال
  • فراموش نکنید که پس از چاپ نامه، امضای خود را در انتهای نامه قرار دهید

نمونه نامه اعتراض به رد ویزا

نمونه نامه اعتراض به رد ویزا | همانطور که قبلاً بیان کردیم، روش یا ساختار ثابتی برای نوشتن نامه تجدیدنظر وجود ندارد. با این حال، برخی از قوانین کلی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید تا نامه شما قانونی باشد. اگر حتی پس از خواندن این مقاله تاکنون، هنوز مشخص نیست که چگونه نامه ای از این نوع بنویسید، نمونه ارائه شده در زیر به شما کمک می کند تا ایده روشن تری در مورد آن داشته باشید.

نمونه نامه اعتراض به رد ویزا

[insert letter date]

[insert address of recipient]

To Whom It May Concern,

I am writing to appeal my Schengen visa rejection, which I received on [insert date]. I applied for a [insert type of Schengen visa you applied to] from [insert country where you applied for a visa to] on [insert date you submitted your application]. 

The visa rejection letter I received gave the following reason for refusing my application [insert  stated explanation for your rejection]. I believe that the consulate/embassy of [insert consulate/embassy you applied through] was wrong to reject my Schengen visa application, for the following reasons [insert why you feel your visa shouldn’t have been rejected].

Mindful of my legal and ethical responsibility to provide entirely truthful information on my Schengen visa application, I attest that this letter does not contain any falsehoods or exaggerations about my ability to [insert reason you were denied, such asafford my trip, leave the Schengen area within the required period, etc].    

Please contact me if you have any further questions.

Thank you so much,

Sincerely,

[Insert full name]

[insert email address]

[insert cellphone number]


مقالات مرتبط: نگارش نامه اعتراض به ریجکتی ویزا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان