مدت اعتبار نامه عدم کاریابی

مدت اعتبار نامه عدم کاریابی
4.5/5 - (2 امتیاز)

عناوین مقاله:

مدارک و مراحل لازم از طریق عدم کاریابی و مدت اعتبار نامه عدم کاریابی

مدت اعتبار نامه عدم کاریابی | قبل از آغاز توضیحات آزادسازی مدرک باید تاکید شود که نسبت به قانون فرصت ۶ ماهه که در ادامه بیان می شود، نویسنده سلب مسئولیت می کند و توصیه می کند خوانندگان قبل از اقدام تا همیشه در این روش از اجرا/لغو این قانون و آخرین تغییراتش کسب اطلاع کنند. همچنین تاکید می گردد نسبت به تبصره ها و دیگر قوانین روش عدم کاریابی همواره به روز ترین تغییرات را از مراجع رسمی مربوط دریافت کنید.

بر اساس ابلاغیه وزارت علوم در تاریخ ۹۶/۱۱/۲ دانش آموختگان فقط 6 ماه فرصت دارند تا در مراکز کاریابی تقاضای کار کنند که این قاعده به قانون فرصت 6 ماهه معروف است.

برای ازادسازی مدرک از طریق نامه عدم کاریابی باید متقاضی در دفاتر کاریابی ثبت نام کرده و گواهی عدک کاریابی خود را به صورت حضوری دریافت کند. نکته ای که در رابطه با این قانون برای آقایان وجود دارد این است که این فرصت بعد از صدور کارت پایان خدمت حساب می شود. گذشت یکسال از تاریخ فراغت از تحصیل برای کلیه دانش آموختگان دارای گواهی عدم کاریابی از ادارات کل کار و امور اجتماعی مراکز استان الزامی می باشد.

در صورت ادامه تحصیل در یک رشته در مقاطع بالاتر، دریافت نامه عدم کاریابی در مقاطع بالاتر تعهد فارغ التحصیلان در مقاطع قبلی را نیز لغو کرده و مدرک مقاطع پایین تر نیز برای شخص آزاد می شود.

دانشجویانی که اشتغال به تحصیل در تمامی دوره های مقاطع بالاتر دوره روزانه نمی توانند نامه عدم کاریابی در حین تحصیل برای آزادسازی مدرک مقطع قبلی دریافت کنند. همچنین این قوانین شامل دانشجویان انصرافی و یا اخراجی نیز نمیشود و این دانشجویان امکان استفاده از نامه عدم کاریابی را نخواهند داشت.

علاوه‌ بر این، این نکته را هم به خاطر داشته باشید که خانم ها،‌ 6 ماه از زمان فارغ‌التحصیلی و آقایان حداکثر باید یک سال از زمان اخذ کارت پایان خدمت یا معافیت دائمشان گذشته باشد تا بتوانند جهت صدور نامه‌ی کاریابی اقدام کنند.

در صورتی که در گذشته جایی مشغول به کار بودید که نیمه برایتان رد شده است نمیتوانید برای نامه عدم کاریابی اقدام کنید زیرا قبلا ثابت شده است که شما می توانید در کشور کار کرده و درآمد داشته باشید و صلاحیت شما تایید شده است.

☑️ پیشنهاد مطالعه: تحصیل در استرالیا


مدت اعتبار نامه عدم کاریابی چقدر است؟

بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان به دنبال پاسخ به این سوال هستند که مدت اعتبار نامه عدم کاریابی چقدر است یعنی دانش آموخته پس از دریافت نامه عدم کاریابی چقدر فرصت دارد این نامه را به دانشگاه مقصد ارسال کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بر اساس آینن نامه های موجود تا به حال در بین قوانین اشاره ای بر اعتبار یا تاریخ اعتبار نامه عدم کاریابی نشده است. بنابراین با این اوصاف مدت اعتبار نامه عدم کاریابی همیشگی است.


آیین نامه لغو تعهد خدمت آموزش رایگان با استفاده از گواهی عدم کاریابی

ماده 50: تعهد خدمت دانش آموختگان با ارائه گواهی عدم کاریابی قابل قبول از اداره کل کار و امور اجتماعی استان، توسط دانشگاه با رعایت مواد زیر پذیرفته می شود.

تبصره 1: دانش آموختگان از تاریخ دانش آموختگی تنها شش ماه فرصت دارند در دفاتر کاریابی تقاضای کار نمایند.

تبصره 2: ثبت نام در دفاتر کاریابی و دریافت گواهی عدم کاریابی تنها با حضور شخص دانش آموخته امکان پذیر است.

تبصره 3: این فرصت برای آقایان در صورتی که کارت نظام وظیفه بعد از فراغت از تحصیل صادر شده باشد، بعد از تاریخ صدور کار قابل محاسبه می باشد.

تبصره 4: فرصت مذکور برای دانش آموختگان در صورتی که بلافاصله در مقطع تحصیلی بالاتر در دوره روزانه پذیرفته شوند، بعد از فراغت از تحصیل در مقطع بالاتر محاسبه می گردد.

ماده 51: گذشت یک سال از تاریخ فراغت از تحصیل برای کلیه دانش آموختگان دارای گواهی عدم کاریابی از ادارات کل کار و امور اجتماعی مراکز استان، الزامی است.

تبصره 1: زمان احتساب یک سال شمسی برای آقایان از تاریخ صدور کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائم از خدمت در نظر گرفته می شود. مبنای محاسبه برای کارت معافیت، تاریخ صدور معافیت موقت پزشکی و غیر پزشکی می باشد.

تبصره 2: زمان احتساب یک سال برای دانش آموختگان از آخرین مقطع تحصیلی دوره روزانه قابل قبول است.

ماده 52: گواهی عدم کاریابی در صورتی که از تاریخ فراغت از تحصیل تا زمان اقدام به تسویه تعهد خدمت، هیچ گونه تائیدیه تحصیلی مربوط به اشتغال در پرونده یا سابقه بیمه نداشته باشد، مورد قبول می باشد.

ماده 53: اعلام عدم کاریابی در مقاطع بالاتر، تعهد خدمت دانش آموختگان را در مقاطع تحصیلی قبلی نیز لغو می نماید.

تبصره: در صورت تحصیل دانشجو در رشته متفاوت در مقطع بالاتر جهت استفاده از این فرصت در هر مقطع نیاز به گواهی عدم کاریابی مربوط به همان رشته را نیازمند است.

ماده 54: تعهد خدمت پذیرفته شدگان سهمیه استانداری ها با ارائه گواهی عدم کاریابی اراده کل کار و امور اجتماعی استان ها در صورت اعلام عدم نیاز به خدمت از سوی استانداری مربوطه لغو می گردد.

ماده 55: دانش آموختگان بورسیه و متعهد به دستگاه ها، پس از اعلام عدم نیاز دستگاه مربوطه می تواند از طریق عدم کاریابی نسبت به تسویه تعهد خدمت اقدام نمایند.

ماده 56: لغو تعهد خدمت آموزش رایگان، از طریق گواهی عدم کاریابی دانش آموختگان رشته های دامپزشکی، س از اعلام انجام طرح خدمت نیروی انسانی و یا معفبت از طرح مذکور از سوی سازمان دامپزشکی میسر است.

ماده 57: دانشجویان شاغل به تحصیل در کلیه دوره های مقاطع بالاتر دوره روزانه نمی توانند گواهی عدم کاریابی در حین تحصیل برای لغو تعهد خدمت آموزش رایگان مقطع قبلی ارائه نمایند.

ماده 58: دانش آموختگان که همزمان در دو رشته تحصیل نموده اند می توانند با استفاده از گواهی عدم کاریابی برای هر کدام از دو رشته نسبت به تسویه تعهد خدمت اقدام نمایند.

تبصره: ثبت نام افراد مذکور برای کاریابی در صورت دانش آموختگی در دو رشته امکان پذیر است.

ماده 59: دانشجویان انصرافی، اخراجی، نمی توانند از فرصت عدم کاریابی جهت تسویه آموزش رایگان مقطع ناتمام استفاده نمایند.


مقالات مفید: اجاره خانه در آلمان | خوابگاه های دانشجویی در استرالیا | دوره های آنلاین آمادگی آیلتس


مدت اعتبار نامه عدم کاریابی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان