پرداخت هزینه ثبت نام آزمون GRE General

ثبت نام آزمون GRE General
5/5 - (2 امتیاز)

عناوین مقاله:

مراحل انجام ثبت نام آزمون GRE General توسط همیارپروژه

1- ثبت سفارش اولیه (پر کردن با دقت فرم آخر صفحه)

2- هماهنگی کارشناس با کاربر

3- برآورد پرداخت ریالی و صدور فاکتور

4- پرداخت ریالی فاکتور

5- پرداخت و تکمیل ثبت نام آزمون توسط کارشناس همیارپروژه (زمان: یک روز کاری)

6- ارسال فرم ثبت نام نهایی برای شما

فرم پیش ثبت نام آزمون GRE General

راهنمای ثبت نام آزمون GRE General

آزمونGraduate Record Examination که مخفف عبارت GRE  است، یکی از آزمون های زبانی است که نمره آن در پذیرش بسیاری از دانشجویان از دانشگاه‌های جهان می‌باشد. مدرک آزمون جی آر ای یکی از اسناد ضروری برای پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های آمریکا  و برخی از بهترین دانشگاه های کانادا است. از این رو داشتن یک نمره خوب این آزمون می‌تواند تاثیری بسیار زیادی در پررنگ کردن رزومه شما حتی برای پذیرش در دانشگاه های اروپا هم شود و باعث پیشی گرفتن از سایر رقبا در حیطه پذیرش شود.

از آنجایی که در زمان اپلای و پذیرش تحصیلی، معدل دوره کارشناسی یکی از مهم ترین فاکتور برای پذیرش و دریافت اسکالرشیپ است، لذا این فاکتور پاشنه آشیل و نقطه ضعف بسیاری از افراد به علت پایین بودن ان است. از این رو یکی از گزینه هایی که می توانند تقریبا این نقص را جبران کند آزمون GRE می باشد. متقاضیانی که دارای یکی از مدارک تافل یا آیلتس هستند، با داشتن مدرک آزمون GRE General می توانند قابلیت خود را برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری نشان دهند. همانطور که گفته شد، در دانشگاه های کانادا و اروپا داشتن مدرک GRE جز اسناد الزامی برای اخذ پذیرش در تمام دانشگاه‌ها نیست.

قسمت های مختلف آزمون GRE

آزمون GRE General شامل سه بخش می‌باشد استدلال کلامی، استدلال کمی، نوشتار تحلیلی است.

  • Verbal Reasoning (استدلال کلامی): این بخش شامل پرسش‌های مرتبط با واژگان و درک مطلب است و تعداد ۲۰ سوال در این بخش وجود دارد که مدت زمان پاسخگویی آن ۳۰ دقیقه می‌باشد.
  • Quantitative Reasoning (استدلال کمی): این بخش شامل پرسش‌های ریاضی و مهارت‌های محاسباتی است که تعداد ۲۰ سوال در این بخش وجود دارد و مدت زمان پاسخگویی به آن ۳۵ دقیقه می‌باشد.
  • Analytical Writing (نوشتار تحلیلی): این بخش شامل دو بخش با عناوین Issue Task (نگارش یک انشا درباره موضوعی که به متقاضی داده می‌‌شود) و Argument Task (نوشتن یک تحلیل به روش استنتاجی از متنی که به داوطلب داده می‌شود) می‌باشد.

زمان، نحوه ثبت نام و هزینه آزمون GRE General

  1. هزینه ثبت نام آزمون GRE General برابر با ۲۰۵ دلار آمریکا می‌باشد اما اگر قصد دارید تا با تاخیر در آزمون ثبت نام کنید، در یک هفته تا چهار روز مانده به آزمون ثبت نام کنید، هزینه ی آن ۲۳۰ دلار خواهد بود.
  2. این آزمون تقریبا هر هفته در شهرهای مختلف در داخل کشور برگزار می‌شود. برای آگاهی از سنترهای ارائه دهنده این آزمون و زمان‌ها و ظرفیت‌های باز به وب سایت ETS مراجعه نمایید.
  3. برای شرکت در این آزمون، نخست ‌باید در سایت ETS یک حساب کاربری بسازید. پس از انتخاب مرکز و تاریخ آزمون خود به صفحه پرداخت با مسترکارت یا ویزا‌‌کارت خواهید رسید و بعد از پرداخت، ثبت نام شما نهایی خواهد شد. روش پرداخت هزینه آزمون GRE General در زیر آمده است.

پرداخت ارزی با مستر کارت | هزینه ارزیابی مدرک پرستاری | پرداخت هزینه وقت سفارت انگلیس

نکاتی در مورد آزمون GRE General

  1. نتیجه آزمون بین ۱۰ تا ۱۵ روز پس از آزمون در حساب کاربری شما در سایت ETS قابل دسترس است و نتیجه آزمون GRE به مدت ۵ سال معتبر است.
  2. متقاضی می‌تواند گزارش نمره یا Report امتحان خود را برای ۴ دانشگاه به صورت رایگان ارسال نمایید.
  3. در صورتی که تمایل دارید تا ثبت نام خود را لغو کنید، تا ۴ روز پیش از تاریخ آزمون فرصت خواهید داشت. پس از لغو آزمون، بازگشت پول ازمون با شرایط زیر انجام می‌شود:
    تقریبا هزینه ای معادل با ۵۰ درصد از هزینه آزمون به شما بازگردانده می‌شود.
    مبنای هزینه آزمون، مبلغ ثبت نام به صورت Regular deadline است و چنانچه شما با تاخیر ثبت نام شده باشد، نیمی از هزینه Regular به شما بازگردانده می‌شود.
  4. در انتهای آزمون، نتایج بخش Verbal و Quantitative برای شما نمایش داده می‌شود، اما این نمرات، نمره رسمی و قابل استناد نیست.
  5. داوطلبان رشتهبرخی از رشته ای علوم پایه علاوه بر نمره GRE General لازم است نمره آزمون GRE Subject را نیز داشته باشند. این رشته‌ها عبارتند از: روانشناسی، فیزیک، ریاضی، زیست شناسی، بیوشیمی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، شیمی و ادبیات انگلیسی می‌باشد.
توسط
تومان