تمکن مالی دانشجویان برای سفارت ایتالیا

تمکن مالی دانشجویان برای سفارت ایتالیا

تمکن مالی ایتالیا | زمانی که دانشجویی در هر رشته ای در یکی از دانشگاه های ایتالیا پذیرش گرفته باشد باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند. دانشجویان بین المللی در صورتی که نتوانند بورسیه یا اسکالرشیپی دریافت کنند باید شخصا هزینه های تحصیل خود را بپردازند. به همین دلیل باید سفارت ایتالیا را از داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود در ایتالیا مطمئن کنند.

در صورتی که دانشجویی از یک بورسیه برخوردار باشد که فقط بخشی از هزینه ی تحصیلش را پوشش دهد، لازم است گواهی تمکن مالی را ارائه دهد؛ اما به نسبت کمک هزینه ای که بورسیه پوشش می دهد، مبلغ تمکن مالی نیز کمتر خواهد بود.

برای اثبات تمکن مالی ایتالیا برای سفارت این کشور ، متقاضی بایستی به ازای سال های تحصیل خود در ایتالیا پس انداز داشته باشد. مقدار تمکن مالی برای هر سال را سفارت ایتالیا تعیین می کند که این مقدار در سال گذشته معادل ۷۵۰۰ یورو به ازای هر سال تحصیل در ایتالیا بوده است. البت توجه کنید که این مبلغ هر ساله تغییر می کند.

بنابراین دانشجویان دکتری و کارشناسی که مدت ۳ سال در ایتالیا تحصیل می کنند باید مبلغی حدود ۳×۷۵۰۰ یورو و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که به مدت ۲ سال در ایتالیا تحصیل می کنند باید مبلغی معادل ۲×۷۵۰۰ یورو در حساب خود داشته باشند.

نکته ای که در ارتباط با این حساب مالی باید گفت این است که این حساب باید از قبل باز شده باشد و متقاضی سه ماه قبل از ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی این حساب را داشته باشد.

با وجود اینکه نوع حساب و بانک عامل تفاوت چندانی در روند دریافت گواهی تمکن مالی ایجاد نمی کند اما می توان گفت بهترین انتخاب برای باز کردن حساب ، حساب های قرض الحسنه در بانک های دولتی فعالند. البته لازم به ذکر است که حساب های سپرده بلند مدت و کوتاه مدت هم می توانند مناسب باشند و با ارائه پرینت این حساب ها که نشان دهنده واریز سود مشخصی در هر ماه به این حساب هاست؛ می تواند گزینه ی خوبی برای متقاعد سازی سفارت ایتالیا از لحاظ تمکن مالی باشند.

تمکن مالی ایتالیا

گواهی تمکن مالی چست؟

تمکن مالی ایتالیا | گواهی تمکن مالی (Bank statement) سندی معتبر و رسمی است که به دو زبان فارسی و انگلیسی از طرف بانک عامل ارائه می شود که در آن اطلاعات مربوط به موجودی انواع حساب های شما و نرخ برابری آن به ارز مورد نظر متقاضی ( یورو یا دلار) و تراکنش مالی متقاضی در دوره ای مشخص نوشته می شود.

با ارائه این گواهی به سفارت کشور مقصد ثابت می شود که در طول دوره تحصیل خود در آن کشور مشکلی در ارتباط با پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی نخواهد داشت و از تمکن مالی قابل قبولی برخوردار است.

توصیه های لازم در رابطه با تمکن مالی ایتالیا

۱- متقاضی دریافت ویزای ایتالیا پیش از رفتن به سفارت باید از چند ماه قبل حداقل یک سوم یا بخشی از پول را در حساب خود داشته باشد. از دیگر شرایطی که برای دریافت ویزا مهم است؛ تراکنش و گردش مالی حساب است. حساب هایی که گردش مالی نداشته باشند حتی اگر بالاتر از مبلغ مورد نیاز برای گواهی تمکن مالی هم موجودی داشته باشند، برای سفارت قابل قبول نیستند و امکان دریافت ویزا را نخواهد داشت.

۲- مبلغ مورد نیاز برای گواهی تمکن مالی ایتالیا میتواند از چند حساب جمع آوری شود. بدین معنا که این مبلغ می تواند در حساب های خود فرد یا مادر، پدر، همسر باشد و پرینتی که ارائه می کند، از حساب چند نفر باشد. اما نکته مهم گردش مالی حساب هاست که باید در نظر گرفته شود.

۳-یکی از نکاتی که در ارتباط با گردش مالی حساب ها باید توجه کرد این است که تراکنش های واریزی به حساب ها بیشتر از تراکنش های برداشت پول باشد. یعنی واریزی ها در ماه های دوم و سوم به نسبت ماه اول در تعداد و مبالغ بیشتری انجام شود.

۴-مبلغ تمکن مالی ایتالیا به ازای هر سال در قانون سفارت ۵۸۸۰ یورو می باشد اما این مبلغ عنوان نمی شود و مبلغی که از متقاضی به عنوان تمکن مالی برای هر سال تحصیلی دریافت می شود ۷۵۰۰ یورو است.

۵- در صورتی که متقاضی توانایی مالی تهیه این مبلغ را ندارد؛ می تواند برای جبران مبلغ تمکن مالی اجاره نامه از منزل و یا زمین خود را ارائه دهد که نشان دهد، متقاضی از این مکان، کسب درآمد کرده و تمکن مالی مورد نظر سفارت را دارد.

توضیحاتی که ارائه شده است به طور کلی برای همه ی افراد در رابطه با تمکن مالی ایتالیا یکسان است اما متقاضی باید در نظر داشته باشد قوانین قابل تغییر هستند و بسته به زمان و شرایط ممکن است در دوره های مختلف قوانین دچار تغییراتی شوند که دریافت ویزا برای افراد را دشوار تر و یا آسان تر کند.


بهترین روش ها برای اخذ بورسیه دکتری در انگلستان | تحصیل در کانادا با معدل پایین | مقایسه ی شرایط تحصیل بین کشور آلمان و ایتالیا |


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان