شرایط تحصیل در دانمارک | هزینه های تحصیل در دانمارک

تحصیل در دانمارک
5/5 - (3 امتیاز)

تحصیل در دانمارک

کشور دانمارک به دلیل شرایط مناسب تحصیل و همچنین کسب رتبه هفتم جهان از نظر درآمد سرانه در بررسی‌های سالانه و همچنین انتخاب مردم آن به عنوان راضی ترین و شادترین مردم به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی برای اپلای دانشجویان مورد توجه قرار گرفته است.

بطور کلی پنج نوع موسسه آموزش عالی در دانمارک وجود دارد:

  • دانشگاه
  • کالج های دانشگاهی ( دوره های تخصصی حرفه ای در زمینه هایی مانند پرستاری، مهندسی و کارهای اجتماعی)
  • مؤسسات آموزش عالی هنری (مدارس هنری ویژه برای دانشجویان طراحی، موسیقی، معماری و نساجی)
  • مدارس آموزش و پرورش (ارائه دوره های تحقیقاتی و تمرینی)
  • آکادمی های کسب و کار

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره رایگان تحصیل در استرالیا

از دانشگاه های برتر کشور دانمارک می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد.

تحصیل در مقطع کارشناسی

طول دوره تحصیل کارشناسی در دانمارک ۴ سال می باشد. تحصیل در اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دانمارک به زبان این کشور یعنی دانمارکی می باشد و دانشجوی متقاضی اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان دانمارکی می باشد. بطور کلی در دانمارک سه نوع مدرک کارشناسی شامل، کارآموز حرفه ای، دانشجو در دانشگاه و آکادمی حرفه (AP) ارائه می شود.

تحصیل در دانمارک

مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، نیاز به امتحان ورودی ندارد و پذیرش بر اساس نمرات دوره مقطع قبل و نظر اساتید می باشد. اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند و متقاضیان می بایستی حداقل نمره ۶ – ۶٫۵ آیلتس را داشته باشند. این کشور بیش از ۷۰۰ برنامه و ۱۳۰۰ دوره به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

مقطع دکتری

تحصیلات در مقطع دکتری در دانشگاه های دانمارک به دو صورت تحصیل با بورسیه و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه دانشگاه را شخصا پرداخت می کند، صورت می پذیرد. کشور دانمارک برای افرادی که در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند، بصورت میانگین دستمزدی ماهیانه تقریبا ۲ هزار دلار وضع کرده است. اکثر رشته ها در مقطع دکتری در کشور دانمارک به زبان انگلیسی ارائه می شوند و مدرک آیلتس ۷ برای مقطع دکتری الزامی است.

حق کار و هزینه های تحصیل در دانمارک

دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، می توانند در حدود ۱۰ الی ۲۰ ساعت در هفته هم زمان با تحصیل کار کنند. میانگین درآمد این افراد تقریبا در بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد. هزینه های زندگی در دانمارک برای دانشجویان به طور میانگین بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه است که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه ها است. هزینه های تحصیل در دانمارک به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. دانشجویانی که به زبان دانمارکی تحصیل می کنند از تحصیلات رایگانی بهره مند می شوند.

تقریبا هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور دانمارک بین ۶ تا ۱۲ هزار یورو در سال در نظر گرفته می شود. ارزان ترین رشته ها در دانمارک دارای حداقل شهریه ۶۰۰۰ یورو در سال می باشند. میانگین شهریه سالانه در دانمارک بین ۱۲ تا ۱۵ هزار یورو در سال می باشد.


مجموعه همیارپروژه نوین با هدف اطلاع رسانی جدیدترین اسکالرشیپ ها و بیان شرایط اپلایی و اخذ پذیرش تحصیلی پایه ریزی شده است. خدمات همیارپروژه نوین شامل مشاوره اپلای، نگارش مکاتبانی اپلای (نگارش انگیزه نامه یا SOP، نگارش رزومه و نگارش CV، نگارش کاورلتر، نگارش برنامه تحصیلی یا Study Plan، نگارش توصیه نامه)، طراحی وب سایت آکادمیک جهت اخذ پذیرش، ثبت نام کالج و مشاوره اخذ پذیرش تحصیلی وابسته به رزومه شما


راهنمای نگارش انگیزه نامه | پرداخت هزینه ویزای استرالیا | مهاجرت به کانادا | اعزام دانشجو


دیدگاه کاربران
  • لاله 20 ژوئن 2021 / 08:19

    دانشگاه های قابل قبولی داره

  • Mahdis 20 ژوئن 2021 / 20:34

    توضیحاتتون در مورد نوع تدریس و شرایط پذیرش به تفکیک مقطع تحصیلی خیلی خوب بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان