تجربه دانشجویان در پیدا کردن فرصت شغلی

تجربه دانشجویان در پیدا کردن فرصت شغلی
5/5 - (1 امتیاز)

عناوین مقاله:

تجربه دانشجویان در پیدا کردن فرصت شغلی

تجربه دانشجویان در پیدا کردن فرصت شغلی | تجربه سپهر سلطانی در پیدا کردن جاب آفر برای مهندسی نرم افزار و مهاجرت شغلی را در این مقاله مطالعه خواهید کرد.

چگونه پیشنهاد شغلی گرفتم؟

همه چیز از زمانی شروع شد که احساس کردم به یک تغییر بزرگ در زندگی و مسیر شغلی ام نیاز دارم. بنابراین تصمیم گرفتم شغلم را بهبود ببخشم و مهاجرت کنم و چالش های جدیدی پیدا کنم. در این مقاله قصد دارم توضیح دهم که چگونه توانستم از دو شرکت اروپایی IT پیشنهاد شغلی دریافت کنم.

1- من یک رزومه حرفه ای ساختم

من شروع به ایجاد یک رزومه برای ارائه صلاحیت های خود و جلب علاقه استخدام کنندگان به ملاقات با من کردم. من تمام تجربیات و دارایی هایم را ذکر کردم. من همه چیز را در مورد کارهایی که به دست آورده ام به گونه ای نوشتم که نشان می دهد چه کاری می توانم برای یک کارفرما انجام دهم. دریافتم که یک رزومه مدرن کلیدی برای یافتن شغل است. در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که در هنگام ایجاد رزومه در ذهن خود نگه داشته ام.

  • رزومه من واضح بود من جزئیات زیادی را ذکر نکردم و رزومه خود را ساده نگه داشتم. من یک رزومه ۲ صفحه ای داشتم.
  • من روی رزومه ام روی آخرین تجربه ام تاکید کردم. تجربیات قدیمی را یا قطع کردم یا به حداقل رساندم. چون فکر می کردم از این طریق کارفرما می تواند روی اطلاعات مرتبط تری تمرکز کند.
  • من صادق بودم. دروغ گفتن روی رزومه هرگز ایده خوبی نیست. نمی‌خواستم مهارت‌هایم را اغراق کنم زیرا ممکن است کارفرما را گمراه کند.

به یاد دارم که رزومه خود را با استفاده از https://cvdesignr.com/en ایجاد کردم زیرا رایگان بود و دارای قالب های فانتزی برای ایجاد رزومه بود. شما همچنین می توانید از وب سایت های آنلاین برای تولید رزومه خود استفاده کنید.

تجربه دانشجویان در پیدا کردن فرصت شغلی | پیشنهاد مطالعه: نگارش CV

تجربه دانشجویان در پیدا کردن فرصت شغلی

2- من پروفایل لینکدین خود را سازماندهی کردم

تجربه دانشجویان در پیدا کردن فرصت شغلی | سفارش ساخت پروفایل لینکدین | ساخت لینکداین

من پروفایل لینکدین خود را به طور کامل تکمیل کردم. تمام جزئیات از قبیل سوابق کاری و مدارک تحصیلی را گذاشتم. بیاد دارم بهترین کت و شلوارم را پوشیدم و عکس پروفایل درست را انتخاب کردم. در اینجا نکاتی وجود دارد که فکر می کنم در ایجاد پروفایل لینکدین مهم هستند.

  • من یک عنوان مرتبط و حرفه ای برای پروفایل خود انتخاب کرده ام. عنوان فوق العاده مهم است زیرا اولین چیزی است که استخدام کنندگان هنگام مشاهده نمایه شما می بینند عنوان لینکدین شماست. از کلمات کلیدی در عنوان خود استفاده کردم از آنجایی که من یک توسعه دهنده و مهندس نرم افزار هستم.

عنوان پروفایل لینکدین

  • یک خلاصه حرفه ای لینکدین نوشتم. این بخش اولین چیزی است که یک استخدام کننده بعد از عنوان شما می خواند، بنابراین بسیار مهم است که آن را به درستی دریافت کنید. من از کلمات کلیدی در مورد برنامه نویسی استفاده کردم.

خلاصه حرفه ای لینکدین

  • من تمام تجربیاتم را فهرست کردم و سعی کردم شرح کوتاهی از آنها ارائه کنم تا استخدام کنندگان بتوانند کاری که انجام دادم را درک کنند.
  • من از یک فهرست برای آسان کردن خواندن متن استفاده کردم. فراموش نکنید که تعدادی عکس مرتبط با تجربه خود قرار دهید.

ایجاد پروفایل لینکدین

3- شروع به شبکه سازی و ارتباط با استخدام کنندگان کردم

من به همه افراد شبکه خود اطلاع می دهم که به دنبال شغل جدیدی هستم. از تماس گرفتن و دنبال کردن استخدام‌کنندگان و منابع انسانی دریغ نکردم. پروفایل خود را به خوبی ساختم بنابراین مطمئن شدم که آنها به خوبی از تحصیلات، مهارت ها و تجربیات من آگاه هستند. به یاد دارم یک روز بیش از ۲۰ پیام برای استخدام کنندگان فرستادم و از آنها در مورد فرصت های شغلی پرسیدم. رزومه خود را با یک پیام کوتاه در مورد اینکه چه کسی هستم ارسال کردم.

ارتباط با اساتید در لینکداین

تجربه دانشجویان در پیدا کردن فرصت شغلی

4- فرصت های شغلی را در لینکدین پیدا کردم

پس از اینکه اطلاعات خود را به روز کردم شروع به درخواست برای فرصت های شغلی بسیاری کردم. در لینکدین مشاغل را پیدا کردم و هشدارهای شغلی را روشن کردم. از زمانی که هشدارهای شغلی را روشن کردم، فرصت های شغلی را مستقیماً در ایمیلم دریافت می کردم، بنابراین فرصت های جدید را از دست نمی دادم. می توانید عنوان شغلی را که می خواهید برای آن درخواست دهید جستجو کنید. به عنوان مثال، من “توسعه دهنده PHP” را جستجو کردم و پس از آن برای شغل های زیادی درخواست دادم.

پیداکردن فرصت شغلی در لینکدین

5- من تسلیم نشدم! به درخواست ادامه دادم

لحظه ای که شروع به درخواست کردم بارها به هر دلیلی رد شدم. من تسلیم نشدم و به درخواست و مصاحبه با شرکت ها ادامه دادم. در اینجا ایمیل ساده ای است که وقتی استخدام کنندگان رزومه شما را رد می کنند دریافت می کنید. از این نوع ایمیل ها نترسید.

ایمیل رد درخواست شغلی

6- هنگام درخواست برای مشاغل، یک کاورلتر نوشتم

به یاد دارم که شروع به نوشتن یک کاورلتر (نامه پوششی) برای مشاغلی کردم که به آنها علاقه مند بودم. نوشتن کاورلتر در زمانی که شما برای کار درخواست می دهید مهم است. در نامه پوششی خود، باید به شرکت بگویید که چرا شما برای این شغل مناسب هستید و چرا شرکت باید شما را استخدام کند. اینم یکی از کورلتر هایی که نوشتم. به این نکات توجه کنید که اطلاعات زیادی را ذکر نکنید و آن را ساده نگه دارید.

تجربه دانشجویان در پیدا کردن فرصت شغلی | مطالعه بیشتر: نگارش کاورلتر


Dear hiring manager,

I am confident that my background and abilities are an excellent match for this job. Please allow me to highlight my skills and competencies as they relate to your job requirements.

I have strong knowledge in backend development and over 6 years of experience in using PHP and JavaScript, especially Laravel framework and Vuejs. I am familiar with Linux OS, Docker, CI/CD, Git, REST, MongoDB, and MySQL. I have a great level of understanding of Queue and Cache systems like Redis and I have good knowledge of testing applications with PHPUnit and Mockery.

I even went beyond backend development and began to acquire skills in blockchain development. As technology is growing, it can be a significant opportunity for your company to recruit an individual who is familiar with blockchain and backend development simultaneously. Consequently, I have developed some decentralized applications using Vuejs, Web3, Solidity, Truffle, Ganache, and Metamask and their source codes are available in my GitHub profile.

I firmly believe that I can make a positive contribution to your company and I have enclosed my resume to provide more information on my skills and experience. I would welcome the opportunity to meet with you for an in-depth discussion and I will make myself available at your first convenience.

Thank you for your review and consideration. I look forward to hearing from you soon.

Sincerely,
Sepehr Soltani
Sepehr.develop@gmail.com
https://github.com/sepisoltani
https://linkedin.com/in/sepisoltani


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان