بهترین بورسیه های بلژیک

بورسیه های بلژیک

بهترین بورسیه‌ های موجود برای دانشجویان بین المللی در بلژیک

بهترین بورسیه های بلژیک | کشور بلژیک از جمله کشور های غرب اروپاست که دارای یکی از معتبر ترین سیستم های آموزشی در جهان است و از دانشگاه هایی با سطح علمی بالا برخوردار است. دانشگاه ها و مراکز علمی این کشور علاوه بر رتبه عالی در رنکینگ های جهانی از شهرت و اعتبار بین المللی نیز برخوردارند. به همین سبب مقصد مناسبی برای بسیاری از دانشجویانی است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند.

اغلب متقاضیان آشنایی با برنامه های تحصیلی این کشور ندارند. دولت بلژیک بورسیه های زیادی را برای دانشجویان بین المللی و به خصوص دانشجویان کشور های در حال توسعه که قصد ادامه تحصیل در بلژیک را دارند در نظر گرفته است. به طور کلی می توان گفت دانشگاه های بلژیک جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در زمینه ارائه بورسیه های تحصیلی مناسب به دانشجویان خارجی هستند. در این نوشته به طور خلاصه مهمترین و بهترین بورسیه های تحصیلی کشور بلژیک را شرح می دهیم.

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره رایگان تحصیل در استرالیا

۱- بورسیه کارشناسی ارشد VLIR-UOS

بورسیه تحصیلی VLIR-UOS از جمله بورسیه های در نظر گرفته شده برای کشور های در حال توسعه در سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین است. این بورسیه تحصیلی مربوط به مقطع کارشناسی ارشد مرتبط با دانشگاه های بلژیک است. بورسیه VLIR-UOS کلیه هزینه های تحصیل، اقامت، کمک هزینه و هزینه های مربوط به سفر و سایر هزینه های مرتبط به تحصیل را شامل می شود.

لینک بورسیه کارشناسی ارشد VLIR-UOS

وارد سایت بورسیه شوید

۲-  بورسیه دولتی مستر مایندفلاندر

ایده بورسیه مستر مایند فلاندر در دولت فلاندر به وجود آمده است و این برنامه تحصیلی به منظور ترویج بین المللی آموزش عالی ایجاد شده است که به ۳۵ دانشجوی ارشد با انگیره اعطا میگردد. افراد واجد شرایط این بورسیه سالانه حداکثر ۷،۵۰۰ یورو دریافت می کنند تا هزینه های مربوط به زندگی و تحصیل آنان را پوشش داده شود.

لینک بورسیه دولتی مستر مایندفلاندر

وارد سایت بورسیه شوید

۳- برنامه اراسموس موندس در فدراسیون والونیا-بروکسل

برنامه اراسموس موندس برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های بلژیک نظر گرفته شده است.

لینک برنامه اراسموس موندس در فدراسیون والونیا-بروکسل

وارد سایت بورسیه شوید

۴- بورسیه تحصیلی علوم در لوون برای دانشجویان بین المللی

بورسیه ­های Leuven برای دانشجویان برتر و با انگیزه بین المللی در نظر گرفته شده است که مایل به شرکت در یک برنامه کارشناسی ارشد علوم دانشگاه K.U.Leven هستند. رشته های تحت پوشش این بورسیه در دوره کارشناسی ارشد شیمی، جغرافیا، فیزیک و آمار و … است. سالیانه مبلغ ۱۰۰۰۰ یورو برای دانشجویان کمک هزینه در نظر گرفته شده است که علاوه بر شهریه یک سال دانشجو، هزینه بیمه و بخشی از هزینه های اقامت و زندگی را نیز تامین می کند. باید در نظر داشت هزینه هایی که این بورسیه برای زندگی دانشجو تامین می کند متفاوت خواهد بود.

نکته مهم در ارائه این بورسیه برای دو سال مداوم در مقطع کارشناسی ارشد مشروط به این مسئله خواهد بود که در سال اول دانشجو نتایج قابل قبولی بایستی دریافت کرده باشد. نحوه اقدام برای دریافت بورسیه Leuven بدین صورت است که در اولین گام باید از طریق فرم درخواست KU Leuven برای برنامه مستر اقدام کرده و در زمان ثبت نام در سایت بورسیه تحصیلی باید تصویر مدرک مربوط به پذیرش دانشگاه را آپلود کرد.

لینک بورسیه تحصیلی علوم  در لوون برای دانشجویان بین المللی

وارد سایت بورسیه شوید

 

بورسیه های بلژیک

بهترین بورسیه های بلژیک

آموزش مصاحبه اسکایپ | مقایسه تحصیل در استرالیا و کانادا | ثبت نام آزمون تافل | ساخت پروفایل لینکدین

۵- برنامه بورسیه دکتری IRO 

یکی از معروف ترین بورسیه های تحصیلی در مقطع دکتری که برای متقاضیان کشور های در حال توسعه که در دانشگاه K.U.Leuven  در حال تحصیل هستندف بورسیه دکتری IRO می باشد. این بورسیه علاوه بر پرداخت هزینه شهریه دانشجو، هزینه ماهانه، بیمه درمانی و حوادث و هزینه بلیط بازگشت دانشجو را نیز شامل می شود.

لینک برنامه بورسیه دکتری IRO

وارد سایت بورسیه شوید

۶- بورسیه ارشد دانشگاه خنت برای کشورهای در حال توسعه

دانشگاه خنت (گنت) در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان از نظر رتبه بندی علمی قرار دارد که بسیاری از رشته ها و حوزه های تحصیلی را در خود جای داده است. دارای بسیاری از امکانات رفاهی، کتابخانه و خوابگاه های دانشجویی با قیمت های مقرون به صرفه است که می تواند مقصد مناسبی برای تحصیل در هر کدام از مقاطع تحصیلی باشد.

دانشگاه خنت (گنت) برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط تحصیل در  مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه، بورسیه ای به ارزش ۱۰۰۰ یورو ماهانه فراهم کرده است.

لینک بورسیه ارشد دانشگاه خنت برای کشورهای در حال توسعه

وارد سایت بورسیه شوید

۷- بورسیه دکتری دانشگاه خنت

بورسیه دکتری دانشگاه خنت به این صورت است که زمانی که دانشجویی قصد تحصیل و پژوهش نیمی از دکتری خود را در دانشگاه خنت و نیمی دیگر از دانشگاه در یک کشور در حال توسعه داشته باشد، می تواند شامل این برنامه شود . هزینه ای که بورسیه به دانشجو اعطا می کند مبلغ ۱۵۴۴۰ یورو می باشد که همه ی هزینه ها یا قسمتی از هزینه های تحصیل و مقداری از هزینه های سفر دانشجویی به دو دانشگاه را پرداخت می کند.

لینک بورسیه دکتری دانشگاه خنت

وارد سایت بورسیه شوید

۸-  کمک هزینه تحصیلی بنیاد Liege Heritage 

دانشگاه (لیژ ) Liege بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بین المللی خود در نظر گرفته است که شامل هزینه های تحصیل، سفر های دانشجویی به صورت ماهانه خواهد بود. این برنامه تحصیلی هم برای دانشجویان اتحادیه اروپا و هم برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است.

وارد سایت بورسیه شوید

 ۹-  بورسیه تحصیلی ARES

هر ساله، ARES به طور متوسط ۱۵۰ بورسیه در مقطع  کارشناسی ارشد و ۷۰ بورسیه تحصیلی و آموزشی را به دانشجویان کشورهای در حال توسعه می دهد. این بورسیه به دانشجویان واجد شرایط در کشور های در حال توسعه برنامه ای یک ساله کارشناسی ارشد و یا دوره های پیشرفته ۴ تا ۶ ماهه در یک موسسه آموزش عالی فدراسیون والونیا بروکسل ارائه می دهد که رشته هایی مانند بهداشت، کشاورزی، فناوری اطلاعات، حقوق بشر و غیره را شامل می شود. این بورسیه هزینه های سفر های بین المللی ، هزینه اقامت، تحصیل و بیمه دانشجو را پوشش می دهد.

وارد سایت بورسیه شوید

بورسیه DAAD | هزینه تحصیل ارشد در کانادا | اپلای سوئد | ایمیل ریمایندر | کار دانشجویی در هلند

بهترین بورسیه های بلژیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان